Zaprezentowany w 2020 roku Lexus UX 300e to pierwszy elektryczny model japońskiej marki. Do tej pory na całym świecie sprzedano ponad 10 tys. egzemplarzy tego auta, a blisko połowa z nich trafiła na europejskie drogi.
UX 300e z roku modelowego 2023 otrzyma szereg poprawek. Najważniejszą jest zupełnie nowa bateria, dzięki której zasięg auta zwiększył się aż o 40%, co pozwala na przejechanie nawet 450 km. UX 300e ma też udoskonalony układ jezdny i kierowniczy.
![Lexus UX 300e](https://img.chceauto.pl/arts/5441/lexus-ux-300e-z-wieksza-bateria-i-zasiegiem-41554_v3.webp)
Lexus UX 300e
Dzięki zastosowaniu zupełnie nowej baterii zasięg Lexusa UX 300e zwiększy się znacząco - do nawet 450 km (w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP) w aucie wyposażonym w 17-calowe koła lub 440 km z kołami 18-calowymi. Pojemność baterii wzrosła z 54,3 kWh do 72,8 kWh. Moc maksymalna silnika elektrycznego wynosi 150 kW (204 KM), a maksymalny moment obrotowy 300 Nm.
Zmianom poddano też nadwozie oraz układ jezdny. Poprawiono pracę elektrycznego wspomagania kierownicy, a także stuningowano amortyzatory.
UX 300e, podobnie jak wersje benzynowe i hybrydowe standardowo będzie wyposażony w zupełnie nowy system multimedialny Lexus Link lub Lexus Link Pro, który pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjny, funkcjonalny i dostosowany do potrzeb kierowcy. W zależności od wersji ekran dotykowy ma teraz 8 lub 12,3 cala i został umieszczony 143 mm bliżej kierowcy, dzięki czemu jego obsługa jest łatwiejsza.
Przeprojektowano też konsolę środkową – w miejscu touchpada umieszczono m.in. przyciski do obsługi podgrzewania foteli. Auto wyposażono w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C, a także podświetlaną półkę na telefon.
![Lexus UX 300e](https://img.chceauto.pl/arts/5441/lexus-ux-300e-z-wieksza-bateria-i-zasiegiem-41552_v3.webp)
Lexus UX 300e
Ważnym elementem nowego systemu multimedialnego jest asystent głosowy Lexus Concierge wywoływany komendą „Hey Lexus”. Przy pomocy instrukcji głosowych można wykonywać połączenia telefoniczne, sterować systemem audio i klimatyzacją czy przeszukiwać internet. Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto™, a przy pomocy aplikacji Lexus Link można sterować zdalnie wybranymi funkcjami auta, w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.
Standardem w UX-ie 300e jest nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym i korkach. Samochód ma łączność z internetem, więc jest w stanie uzyskać informacje np. o cenach na stacjach paliw, jeśli są dostępne. Auto z 12,3-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych.
Lexus UX 300e ma teraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5 z udoskonalonym systemem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z asystentem skrętu na skrzyżowaniu (ITA), który pomaga w bezpiecznym wykonaniu manewru, a także z funkcją wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), która pomaga ominąć przeszkodę bez opuszczania swojego pasa ruchu. Aktywny tempomat zyskał funkcję redukcji prędkości w zakręcie, by dostosować prędkość do optymalnego toru jazdy.
Do palety lakierów UX-a 300e dołączył Sonic Platinum, a wnętrze można będzie zamówić w nowej kolorystyce Hazel, która dostępna jest z tapicerką z tkaniny oraz ze skóry naturalnej. Perforowana tapicerka skórzana ma nowe przeszycie Kagome inspirowane tradycyjnym japońskim splotem koszykowym, a tekstura deski rozdzielczej ma wygląd tradycyjnego japońskiego papieru Washi.
Pierwsze egzemplarze nowego UX-a 300e trafią do europejskich salonów w maju 2023 roku.