chceauto.pl
x

Lexus LBX 2024

Dostępne silniki

hybryda

1.5 VVTI-i
Lexus LBX to nieduży, miejski crossover, którego ceny zaczynają się od 150 tys. zł. LBX jest pierwszym modelem, w którym zastosowano klasyczny układ hybrydowy wykorzystujący trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Łączna moc układu wynosi 136 KM, a maksymalny moment obrotowy to 185 Nm. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h szacuje się na 9,2 sekundy. LBX może pociągnąć przyczepę o masie do 750 kg.

LBX powstał z myślą o klientach na Starym Kontynencie i jest pierwszym Lexusem, który został opracowany przez europejski oddział marki. Ma 4190 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2580 mm.

Silnik spalinowy charakteryzuje się wyjątkową sprawnością cieplną, co oznacza, że z każdej kropli paliwa uzyskiwane jest więcej energii. Osiąga się to poprzez szybkie spalanie i minimalizację strat spowodowanych tarciem w całym układzie napędowym. Zmienny układ chłodzenia pomaga szybko nagrzać silnik, dostosowując się automatycznie do warunków pracy i temperatury zewnętrznej. Zastosowano też układ zmiennych faz rozrządu – VVT-ie, które poprawiają wydajność i szybkość działania nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika.

Projektując układ napędowy do modelu LBX Lexus skoncentrował się na zmniejszeniu jego rozmiarów i masy. Zastosowano nową jednostkę sterującą mocą (PCU), która lepiej radzi sobie ze zwiększoną mocą baterii, a ponadto umieszczono ją nad przekładnią, by korzystniej rozmieścić podzespoły. Silniki elektryczne również mają kompaktowe rozmiary i zostały umieszczone obok siebie na oddzielnych wałach.

Lexus LBX ma zupełnie nową baterię bipolarną niklowo-wodorkową o większej mocy, co pozwala crossoverowi przez dłuszy czas poruszać się wyłącznie na prądzie i jechać w trybie EV z większymi prędkościami. Bateria jest też lżejsza i mniejsza od do tej pory stosowanych rozwiązań.

Lexus LBX może być wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, w którym pracuje dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi. Wrażenia z jazdy w wyższych wersjach wyposażenia potęguje system Shiftmatic, który imituje pracę sześciobiegowej skrzyni.

Podczas prac projektowych nad nowym Lexusem LBX dużo uwagi poświęcono wyciszeniu napędu oraz redukcji wibracji. W zespole napędowym zastosowano wałek wyrównoważający, a w kluczowych punktach umieszczono dodatkowe wygłuszenia. W obniżeniu hałasu pomogło także zastosowanie nowej baterii. Dzięki większej mocy silnik spalinowy może pracować na obrotach niższych nawet o 20 proc.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS