Lexus ES ósmej generacji to oczywiście nadal sedan, ale po raz pierwszy oferowany będzie również w wersji elektrycznej. Samochód został zbudowany w oparciu o przeprojektowaną platformę GA-K Lexusa, która została dostosowana do napędów hybrydowych i elektrycznych.
Przednia część nadwozia jest wyrazista z biegnącymi od maski po krawędzie zderzaka charakterystycznymi dla marki liniami. Mocny wygląd podkreśla nisko osadzona maska, a samochody z napędem hybrydowym otrzymały grill z górnymi otworami zapewniającymi chłodzenie. Wyróżnikiem nowego Lexusa ES są przednie reflektory, w których zastosowano podwójny motyw litery „L” – jest on widoczny w skierowanych do wewnątrz światłach do jazdy dziennej oraz w kierunkowskazach skierowanych na zewnątrz. Motyw litery „L” dostrzegalny jest również w tylnych światłach. W listwę świetlną na klapie bagażnika wkomponowano podświetlany napis LEXUS. Uwagę zwraca, że z profilu ES bardziej przypomina liftbacka niż sedana.
Zgodnie z koncepcją Clean x Tech wnętrze nowego Lexusa ES zostało maksymalnie uproszczone, a dominującym punktem jest sporych rozmiarów, wolnostojący centralny ekran. Asymetryczny wirtualny kokpit ma przekątną 12,3-cala.
W nowym Lexusie ES debiutują wkomponowane w deskę rozdzielczą przyciski w technologii Hidden Tech. Gdy auto jest wyłączone, pozostają niewidoczne. Po uruchomieniu samochodu są podświetlone i, choć wyglądają jak panel dotykowy, ich działanie jest bardziej fizyczne – są wyczuwalne pod palcem.
Na polskim rynku oferowany będzie Lexus ES 300h z debiutującą szóstą generacją hybrydy. Układ otrzymał wydajniejszy akumulator trakcyjny, a jego sercem nadal jest 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy. Łączna moc układu wynosi 201 KM , a napęd przenoszony jest na przód lub, po raz pierwszy w Europie, na cztery koła za pomocą układu E-FOUR.
Ósma generacja Lexusa ES będzie pierwszą, w której dostępny będzie napęd elektryczny. W ofercie znajdą się dwa warianty – ES 350e o mocy 224 KM, która będzie trafiać na przednie koła, oraz ES 500e z napędem na cztery koła DIRECT4 i mocy 343 KM.
Lexus ES 500e został wyposażony w inteligentny stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. System ten na bieżąco dopasowuje rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w zależności od warunków jazdy i danych z czujników, takich jak przyspieszenie, prędkość kół czy kąt skrętu kierownicy. Rozwiązanie to zapewnia stabilność i przewidywalne prowadzenie.