chceauto.pl
x

Lexus ES 2025

Dostępne silniki

elektryczny

350e 500e

hybryda

300h

VII (2018-2025)

Lexus ES VII generacji debiutował w 2018 roku. Samochód został zbudowany na platformie Global Architecture – K, tej samej co Toyota Camry. To oznacza m.in. przedni napęd oraz przystosowanie do napędu hybrydowego (wówczas auto zyskuje napęd 4x4).

Platforma GA-K umożliwiła obniżenie linii pokrywy silnika. Wygląd przodu ES jest silnie zróżnicowany w zależności od wersji. Standardowe wersje mają eleganckie, pionowe listwy, rozchodzące się od centrum charakterystycznego dla Lexusa grilla w kształcie klepsydry, zaś wersje F SPORT – obecne po raz pierwszy w rodzinie ES – posiada czarną, ukośną siatkę, obecną również w otworach na rogach przedniej części samochodu.

W przeciwieństwie do poprzednich generacji, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi. W wersjach F SPORT dodano tylny spojler, oznakowanie oraz ciemne akcenty podkreślające sportowy charakter.

Lexus ES siódmej generacji jest pierwszą sprzedawaną generacją tego modelu w Europie.

Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Ma również większy o 50 mm rozstaw osi, ponadto zwiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).

ES 300h został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.

Poza Europą samochód był sprzedawany również z benzynowym V8 o mocy 301 KM.

W 2021 roku samochód przeszedł delikatny facelifting, który przyniósł m.in. nowe reflektory tylne i zmodernizowane systemy bezpieczeństwa.

VIII (2025-2025)

Lexus ES ósmej generacji to oczywiście nadal sedan, ale po raz pierwszy oferowany będzie również w wersji elektrycznej. Samochód został zbudowany w oparciu o przeprojektowaną platformę GA-K Lexusa, która została dostosowana do napędów hybrydowych i elektrycznych.

Przednia część nadwozia jest wyrazista z biegnącymi od maski po krawędzie zderzaka charakterystycznymi dla marki liniami. Mocny wygląd podkreśla nisko osadzona maska, a samochody z napędem hybrydowym otrzymały grill z górnymi otworami zapewniającymi chłodzenie. Wyróżnikiem nowego Lexusa ES są przednie reflektory, w których zastosowano podwójny motyw litery „L” – jest on widoczny w skierowanych do wewnątrz światłach do jazdy dziennej oraz w kierunkowskazach skierowanych na zewnątrz. Motyw litery „L” dostrzegalny jest również w tylnych światłach. W listwę świetlną na klapie bagażnika wkomponowano podświetlany napis LEXUS. Uwagę zwraca, że z profilu ES bardziej przypomina liftbacka niż sedana.

Zgodnie z koncepcją Clean x Tech wnętrze nowego Lexusa ES zostało maksymalnie uproszczone, a dominującym punktem jest sporych rozmiarów, wolnostojący centralny ekran. Asymetryczny wirtualny kokpit ma przekątną 12,3-cala.

W nowym Lexusie ES debiutują wkomponowane w deskę rozdzielczą przyciski w technologii Hidden Tech. Gdy auto jest wyłączone, pozostają niewidoczne. Po uruchomieniu samochodu są podświetlone i, choć wyglądają jak panel dotykowy, ich działanie jest bardziej fizyczne – są wyczuwalne pod palcem.

Na polskim rynku oferowany będzie Lexus ES 300h z debiutującą szóstą generacją hybrydy. Układ otrzymał wydajniejszy akumulator trakcyjny, a jego sercem nadal jest 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy. Łączna moc układu wynosi 201 KM , a napęd przenoszony jest na przód lub, po raz pierwszy w Europie, na cztery koła za pomocą układu E-FOUR.

Ósma generacja Lexusa ES będzie pierwszą, w której dostępny będzie napęd elektryczny. W ofercie znajdą się dwa warianty – ES 350e o mocy 224 KM, która będzie trafiać na przednie koła, oraz ES 500e z napędem na cztery koła DIRECT4 i mocy 343 KM.

Lexus ES 500e został wyposażony w inteligentny stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. System ten na bieżąco dopasowuje rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami w zależności od warunków jazdy i danych z czujników, takich jak przyspieszenie, prędkość kół czy kąt skrętu kierownicy. Rozwiązanie to zapewnia stabilność i przewidywalne prowadzenie.
Lexus ES

Lexus ES VII 300h 218 KM

2025, sedan
napęd: przedni
skrzynia: bezstopniowa
cena: 324 000,00 zł
Lexus ES

Lexus ES VIII 500e 343 KM

2025, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: bezstopniowa
cena: 363 000,00 zł
Lexus ES

Lexus ES VIII 350e 224 KM

2025, sedan
napęd: przedni
skrzynia: bezstopniowa
cena: 337 000,00 zł

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS