Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
UwagaSugerowana jednostka napędowa wyposażona jest w turbosprężarkę. Należy pamiętać, że element ten podnosi obciążenie silnika. Dobór niewłaściwej instalacji lub jej zła regulacja oraz intensywna eksploatacja może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika: od wypalenia uszczelki pod głowicą i gniazd zaworowych po - w skrajnych przypadkach - stopienie tłoków. Dlatego konieczne jest wybranie instalacji dedykowanej to silników turbo i zamontowanie jej w dobrym warsztacie.
Land Rover Discovery Sport I 2.0 Si4 240 KM
Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery Sport debiutował jesienią 2014 roku na salonie paryskim. Samochód zastąpił na rynku Land Rovera Freelander, który został całkowicie wycofany z oferty.
Discovery Sport otrzymał m.in dzieloną w poziomie, dwuczęściową osłonę chłodnicy, wykonane w technologii LED światła przeciwmgłowe, "wcięcie w pasie" na wysokości klamek i - charakterystyczny dla modelu - pochylony w kierunku przodu słupek C. Dla zmniejszenia masy wiele części nadwozia wykonanych zostało z aluminium. Metal ten wykorzystano do budowy maski, przednich błotników, dachu i tylnej klapy. W konstrukcji karoserii na szeroką skalę wykorzystano również wysokowytrzymałe stopy stali.
Land Rover Discovery Sport jak przystało na terenówkę spod znaku Land Rovera wnętrze ma proste, kanciaste kształty. Na konsoli środkowej zamontowano duży ciekłokrystaliczny wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Kierowca ma przed oczami klasyczne, wskazówkowe zegary. Na zamówienie, w bagażniku mogą być montowane dwa dodatkowe fotele, składane na płasko w podłogę. Firma zastrzega jednak, że sprawdzą się one wyłącznie "okazjonalnie".
Samochód ma niezłe właściwości terenowe. Kąt natarcia wynosi 25 stopni, kąt rampowy 21 stopni (20 w wersjach z automatem), a kąt zejścia 31 stopni. Prześwit podwozia to równe 212 mm.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-07-16