chceauto.pl
x

Kia Carnival I 2.5 165 KM

Kia Carnival I 2.5 165 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1999
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2496 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
165 KM
0-100 km/h
13.8 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
11.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
74 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
302 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
13.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
43 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
15.2 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Kia Carnival I 2.5 165 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Carnival I 2.5 165 KMKia Carnival I 2.5 165 KMKia Carnival I 2.5 165 KMKia Carnival I 2.5 165 KM

Kia Carnival I 2.5 165 KM

Kia Carnival

Kia Carnival to pierwszy pełnowymiarowy minivan koreańskiej marki. Samochód zadebiutował w 1999 roku i bez większych zmian produkowany był przez kolejnych siedem lat. W 2006 roku na polskim rynku pojawiła się druga, zupełnie nowa generacja Carnivala. Koreańskie auto to bezpośredni konkurent takich wozów jak Renault Espace czy Chrysler Voyager.

Atutem Kii są m.in. tylne drzwi, które rozsuwa się podobnie, jak w niektórych autach dostawczych, dzięki czemu zajmowanie miejsca wewnątrz jest bardzo proste. Kolejną zaletą auta jest możliwość przewożenia do 7 osób. Niestety, na tym mocne punkty Carnivala się kończą. Pierwsza generacja otrzymała ledwie dwie gwiazdki w testach zderzeniowych euroNCAP, okupuje również ostatnie pozycje w rankingach niezawodności. Z uwagi na dużą masę bardo szybko zużywają się elementy układu hamulcowego (głównie klocki, ale zdarzają się też awarie np. pomp). Typowymi usterkami są też wycieki z przekładni kierowniczej oraz - co bardziej niepokojące - usterki skrzyń biegów, które mogą unieruchomić pojazd. Pechowe (przegrzane) egzemplarze z silnikiem Diesla mają też problemy z uszczelkami pod głowicą, a także pękaniem samych głowic (bardzo droga naprawa - czasami ponad 5 tys zł). Często doskwierają również awarie układu klimatyzacji - w ogłoszeniach trudno o egzemplarz, w którym układ ten działałby bez zarzutu. Sporo narzekań dotyczy również słabej jakości wykończenia wnętrza.

Druga generacja dostępna w Polsce od 2006 roku pochwalić się może lepszą opinią. W testach euroNCAP samochód otrzymał cztery gwiazdki, poprawiono również jakość wykończenia, dzięki czemu poważne usterki nie powinny mieć już miejsca. Egzemplarzom wyprodukowanym po 2006 wciąż przytrafiają się jednak drobne dolegliwości, jak usterki oświetlenia, uszkodzone siłowniki tylnej klapy czy problemy z klimatyzacją.

Kia Carnival I

Carnival to próba dołączenia Kii do grona producentów rodzinnych vanów. Z perspektywy czasu można jednak stwierdzić, że nie zakończyła się ona pełnym sukcesem. Samochód zaprojektowano wprawdzie całkiem rozsądnie i jeśli pominąć kiepską jakość plastików w kabinie z powodzeniem może on pełnić funkcję rodzinnego autobusu. Niestety Carnival wsławił się głównie tym, że psuł się zdecydowanie częściej niż konstrukcje konkurencji, a z uwagi na niewielki dostęp do części zamiennych, naprawy nie zawsze były tanie. O ile rdzę atakującą nadkola, progi i maski można zaliczyć do problemów natury estetycznej, to już kiepska trwałość jednostek napędowych (pękające głowice, łamiące się dźwigienki zaworowe itd) potrafi mocno dać się we znaki właścicielowi. Jeśli doliczyć do tego notoryczne wycieki z układu chłodzenia i wiecznie zawodzącą klimatyzację pierwsza generacja Kii Carnival jest samochodem wysokiego ryzyka.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowa Kia Carnival. Tzn. Sedona2014-04-15

Kia Carnival CRASHTEST

Kia Carnival I 2.5 165 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Chrysler Grand Voyager

Chrysler Grand Voyager

2.4 151 KM benzyna1999VANręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność

Kia Carnival I 2.5 165 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS