chceauto.pl
x
Jak kupować używane auto: Wnętrze

Jak kupować używane auto: Wnętrze

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-03-14
Wnętrze pojazdu może powiedzieć nam dużo o historii danego egzemplarza. Na co zwracać szczególną uwagę w czasie oględzin?

Po pierwsze trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że różne pojazdy, w różny sposób znoszą upływ czasu i kolejne kilometry. W przypadku samochodów segmentu A czy B już po 80-100 tys. km w deska rozdzielcza zdradzać może wyraźne oznaki zużycia: zarysowania, przetarcia czy niepokojące dźwięki. To samo dotyczy również tapicerki, kierownicy czy lewarka zmiany biegów.

Zużyty boczek foteli najczęściej oznacza, że przebieg przekracza 200 tys. km
Zużyty boczek foteli najczęściej oznacza, że przebieg przekracza 200 tys. km
Stosując duże uproszczenie, można zaryzykować twierdzenie, że z im wyższej klasy autem mamy do czynienia, tym wyższej klasy materiały użyte zostały do wykończenia wnętrza. W samochodach segmentu D czy E wysiedziane fotele, przetarte tapicerki czy zużyte podłokietniki świadczą zazwyczaj o ogromnych przebiegach. Przykładowo, wnętrza takich aut, jak np. Mercedes klasy E czy Audi A6 po przebiegu 150-200 tys. km, nie powinny zdradzać żadnych (!) oznak zużycia. Jeśli jest inaczej, możemy być pewni, że przebieg nie pokrywa się z tym, jaki widnieje na liczniku.

Wnętrze powie nam również dużo o sposobie eksploatacji, ewentualnej wypadkowej przeszłości czy roczniku pojazdu. O tym, że samochody jeżdżące głównie po mieście mają zazwyczaj wytarte gumki pedałów, lewarki zmiany biegów i kierownice wiedzą niemal wszyscy.

Na pasach znajdziemy m.in kod kraju homologacji i datę produkcji
Na pasach znajdziemy m.in kod kraju homologacji i datę produkcji
Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że w większości samochodów, pasy bezpieczeństwa wyposażone są w metki, na których znajdziemy m.in. datę ich produkcji. Jeśli nie pokrywa się ona z rocznikiem pojazdu powinniśmy wzmóc czujność – możliwe że pas został przecięty przez strażaków w czasie wypadku a następnie wymieniony.

O tym, czy samochód nie został sztucznie odmłodzony powiedzą nam natomiast takie elementy, jak np. popielniczka czy zdejmowana maskownica bezpieczników. Po ich wyjęciu, w plastiku powinniśmy znaleźć wytłoczoną (w formie „wykresu” kołowego) datę produkcji. Ta powinna zgadzać się z rocznikiem widniejącym w dokumentach pojazdu. Wszelkie rozbieżności powinny nas zastanowić i skłonić do dokładnej weryfikacji nadwozia. Niewykluczone, że deska rozdzielcza w całości wymieniona została po wypadku (wystrzeliły poduszki powietrzne) lub mamy do czynienia z przerobionym „anglikiem”.


Jak kupować używane auto: Wnętrze - GALERIA ZDJĘĆ

Jak kupować używane auto: WnętrzeJak kupować używane auto: WnętrzeJak kupować używane auto: WnętrzeJak kupować używane auto: WnętrzeJak kupować używane auto: WnętrzeJak kupować używane auto: Wnętrze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS