chceauto.pl
x
Jak kupować używane auto cz 2

Jak kupować używane auto cz 2

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-03-09
Trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że odnalezienie śladów napraw blacharskich wymaga nie tylko ogromnej wiedzy ale i dużej praktyki. Radzimy przećwiczyć publikowane przez nas rady na większej liczbie pojazdów, dzięki czemu, z czasem, nauczymy się dostrzegać wiele sygnałów świadczących o przeszłości auta. Na co zwracać uwagę?

a) Samochód musi być czysty. Oglądanie auta pokrytego warstwą kurzu mija się z celem. Nigdy nie decydujmy się też na oględziny w czasie jakichkolwiek opadów atmosferycznych. Krople deszczu świetnie maskują wszelkie niedociągnięcia powłoki lakierowej. Jeśli auto jest brudne, zaprośmy właściciela na myjnie (automatyczną, z suszeniem!)

b) Przyjrzyjmy się nadwoziu pod różnymi kątami zwracając uwagę na różnicę odcieni poszczególnych elementów. Lakiernicy często mają problem z dobraniem odpowiedniej bazy lub klaru (lakieru bezbarwnego) co skutkuje zauważalną różnicą barw nadwozia.

Pomalowana uszczelka zdradza naprawę lakierniczą
Pomalowana uszczelka zdradza naprawę lakierniczą
c) Oględziny elementów blacharskich rozpocznijmy od detali, takich jak okolice montowanych w błotnikach kierunkowskazów, listew ochronnych i uszczelek. W przypadku ponownego lakierowania często elementy te – by oszczędzić na czasie – są jedynie maskowane. W wyniku tego często trafia więc na nie lakier, którego – w przypadku „fabrycznie” malowanego pojazdu - nie ma prawa tam być.

d) Szukajmy wszelkich wad powłoki lakierowej takich jak pęknięcia, widoczne pod lakierem okruchy lub rysy. Na fabrycznie malowanych elementach pęknięcia pojawić się mogą jedynie w miejscach uszkodzeń mechanicznych. Najczęściej ich występowanie świadczy o grubej warstwie szpachli. Fabryczny lakier powinien też mieć idealnie lustrzaną powierzchnię bez widocznych i wyczuwalnych pod palcami grudek kurzu. To samo dotyczy również wszelkiej maści zacieków czy tzw. „skórki pomarańczy” – gdy wygląd tafli lakieru przypomina ludzką skórę z celulitisem.

Wszelkie rysy i wgniecenia pod lakierem świadczą o obecności szpachli
Wszelkie rysy i wgniecenia pod lakierem świadczą o obecności szpachli
e) Drzwi, maskę i klapę bagażnika oglądajmy również od wewnątrz. Właśnie na wewnętrznych elementach najczęściej znaleźć można tzw. „odcięcia” w których lakiernik stał się „wygubić” dodatkową warstwę lakieru. Zasada t dotyczy również wewnętrznej (dostępnej po otwarciu drzwi) części słupków, progów i nadkoli. W samochodzie bez przygód blacharsko-lakierniczych nie znajdziemy tam żadnych zacieków, czy wyczuwalnych pod palcem „progów” w lakierze.


f) Zwróćmy uwagę na detale, takie jak śruby, zgrzewy i pastę uszczelniającą (tzw. „siler”). Na łebkach śrub mocujących elementy blacharskie nie powinno być śladów demontażu.

Dobrze widoczne "odcięcie"
Dobrze widoczne "odcięcie"
W przypadku zgrzewów i pasty uszczelniającej sprawdźmy czy odległość i sposób wykonania poszczególnych łączeń jest symetryczna po obu stronach pojazdu. Tego typu napraw, świadczących o wypadkowej przeszłości, najłatwiej szukać pod maską (okolice kielichów zawieszenia) i pod wykładziną bagażnika.


Jak kupować używane auto cz 2 - GALERIA ZDJĘĆ

Jak kupować używane auto cz 2Jak kupować używane auto cz 2Jak kupować używane auto cz 2Jak kupować używane auto cz 2Jak kupować używane auto cz 2

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS