chceauto.pl
x
Ioniq 9. Polskie ceny

Ioniq 9. Polskie ceny

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-10-19

Hyundai systematycznie rozbudowuje gamę modeli elektrycznych. Najnowszy i największy model elektrycznej marki Ioniq nosi oznaczenie 9. Samochód zaprezentowano w wersji amerykańskiej w grudniu 2024 roku. Teraz pierwsze egzemplarze trafiły do Polski i znamy już jego polskie ceny.

  1. Ioniq 9. Nadwozie
  2. Ioniq 9. Wnętrze
  3. Ioniq 9. Silniki
  4. Ioniq 9. Polskie ceny

Ioniq 9. Nadwozie

Ioniq 9 powstał na płycie podłogowej E-GMP z architekturą 800V, przeznaczonej do dużych modeli o napędzie czysto elektrycznym. Jest to największy samochód elektryczny w europejskiej gamie Hyundaia. Ma aż 506 cm długości i rozstaw osi wynoszący 313 cm, można go zamówić wersji 6 lub 7 osobowej.

Ioniq 9 powstał w ramach designu, które Hyundai określił mianem "Aerosthetic", który ma łączyć dwa światy: Aero (aerodynamiczny) oraz Esthetic (estetyczny). Mimo dużych gabarytów i wysokiej sylwetki współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi Cd wynosi tylko 0,259.
Ioniq 9
Ioniq 9
Bryła tego flagowego SUV-a jest gładka, ma w sobie trochę cech kombi i niewielki akcent coupe – a to za sprawą mocno opadającej linii dachu. Z przodu motywem przewodnim są piksele. Znajdziemy je zarówno w poziomej listwie świetlnej, jak i w pionowych sekcjach po obu stronach zderzaka. Tylne pionowe światła także są "ułożone z pikseli".

W zależności od wersji wyposażenia samochód może poruszać się na kołach w rozmiarze 19, 20 lub 21 cali.
Ioniq 9
Ioniq 9

Ioniq 9. Wnętrze

W kabinie panel instrumentów tworzą dwa ekrany układające się w jedną, zakrzywioną ku kierowcy płaszczyznę. Prawy ekran jest dotykowy, ale pod nim znajdują się fizyczne przyciski odpowiedzialne za obsługę najważniejszych funkcji. W konsoli środkowej umieszczono gniazda ładowania USB-C o mocy 100W oraz ładowarkę indukcyjną.

Kolumna kierownicy może być regulowana elektrycznie a przednie fotele w wersji Calligraphy wyposażone są w funkcję masażu. Funkcja wentylacji jest dostępna dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń.
Ioniq 9
Ioniq 9
Lusterka boczne mogą zostać zastąpione kamerami (opcjonalnie), również wewnętrzne może pokazywać obraz z kamery.

Ciekawym rozwiązaniem w kabinie jest przesuwana konsola, spełniająca też rolę podłokietnika między przednimi fotelami. Otwiera się z dwóch stron – mogą z niej korzystać pasażerowie pierwszego oraz drugiego rzędu siedzeń.

Oprócz wersji 7 miejscowej, istnieją dwie wersje 6 miejscowe. Dlaczego dwie? Można wybrać opcję siedzeń obrotowych lub relaksacyjnych. To dotyczy oczywiście siedzeń drugiego rzędu.
Ioniq 9
Ioniq 9
Standardem od drugiej wersji wyposażenia (Uniq, Calligraphy) jest czternastogłośnikowy zestaw audio marki BOSE. O to, by muzyki słuchało się jeszcze przyjemniej dba funkcja Active Noise Control-Road. Eliminuje hałasy, wykorzystując zjawisko fali przeciwstawnej.

Pod maską znajduje się przedni bagażnik o pojemności od 55 litrów (wersje AWD i Performance) do 88 l w wersji RWD. Do tego dochodzi bagażnik zasadniczy. Jego pojemność za trzecim rzędem siedzeń wynosi 338 litrów. Przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń do dyspozycji jest już 908 litrów pojemności – mierzonej do dolnej linii okien. Jeśli trzeba przewieźć coś naprawdę dużego, po złożeniu dwóch rzędów siedzeń pojemność bagażowa wynosi ponad 2400 litrów.
Ioniq 9
Ioniq 9

Ioniq 9. Silniki

Ioniq 9 dostępny jest w trzech wersjach napędowych. Podstawowa wersja ma jeden silnik na tylnej osi (218 KM/330 Nm). Wersja mocniejsza ma napęd AWD o łącznej mocy 313 KM (dwa silniki: 95 KM przód/218 KM tył). Odmiana Performance ma również dwa silniki, napęd na obie osie i moc systemową 435 KM. Ta ostatnia wersja przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s. Wersja AWD: w 6,7 s, a odmiana RWD – w 9,4 s. Prędkość maksymalna dwóch mocniejszych wersji wynosi 200 km/h, natomiast Ioniq 9 z napędem na jedną oś osiąga maksymalnie 190 km/h.
Ioniq 9
Ioniq 9
Wszystkie wersje napędowe korzystają z akumulatora 800 V o pojemności 110,3 kWh. Tak duża pojemność zapewnia spory zasięg, który wg WLTP wynosi 600 km (realnie około 450 km). Jeśli znajdziemy ładowarkę o mocy 300 kW (co w Polsce raczej nie jest możliwe) to ładowanie od 10 do 80 proc. powinno potrwać 24 minuty.

Ioniq 9. Polskie ceny

Pierwsze egzemplarze Ioniqa 9 właśnie dotarły do Polski. Wersja podstawowa: Techniq z napędem RWD jest dostępna od 299 tys zł. Wersja Uniq AWD (313 KM) kosztuje 350 tys. zł, natomiast topowa wersja Calligraphy Performance (AWD, 435 KM) – około 380 tys. zł.

Ioniq 9. Polskie ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Ioniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie cenyIoniq 9. Polskie ceny

Zobacz także

Ioniq 9 oficjalnie zaprezentowany

Ioniq 9 oficjalnie zaprezentowany 2024-12-13

Sprzedaż samochodów elektrycznych się załamała, ale producenci siłą rozpędu prezentują modele, nad którymi prace rozpoczęli 2-3 lata temu. Kolejną taką nowością jest Ioniq 9, czyli największych z elektrycznych samochodów marki należącej do...
Ioniq 9 nadjeżdża. To nowy, duży SUV

Ioniq 9 nadjeżdża. To nowy, duży SUV 2024-11-17

Mimo załamania na rynku samochodów elektrycznych Hyundai zamierza zaprezentować kolejny model z serii elektrycznych pojazdów marki Ioniq. Tym razem będzie to duży SUV o nazwie Ioniq 9.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS