chceauto.pl
x

Hyundai ix35 2015

Oceny użytkowników3.7222/5. Głosy: 18
Ocena: 3.72/5
Głosy: 18.

Dostępne silniki

benzyna

1.6 GDI 2.0 GDI

diesel

1.7 CRDi 2.0 CRDI
Hyundai ix35 zadebiutował w 2009 roku. Samochód zastąpił w ofercie koreańskiego producenta popularny model Tucson. Na części rynków auto oferowano nawet pod nazwą Tucson II.

Model produkowano do 2015 roku, gdy w ofercie koreańskiego producenta zastąpił go Tucson III. W 2013 roku ix35 poddano niewielkiemu liftingowi, w ramach którego nadwozie otrzymało m.in. nowe reflektory.
Samochód cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników, chociaż nie wszystkim przypadnie do gustu stylistyka i nie najlepszej jakości materiały użyte do wykończenia kabiny. Mimo tego ix35 oferuje przestronne wnętrze, pojemny bagażnik i mierzący 17 cm prześwit, dzięki czemu można wybrać się nim chociażby na grzyby.

Producent uniknął wpadek dotyczących jednostek napędowych – polecić można w zasadzie wszystkie z nich. Podstawowy – benzynowy - silnik 1,6 l o mocy 140 KM ma bezpośredni wtrysk paliwa, więc montaż instalacji gazowej raczej nie wchodzi w grę. Zwolennikom LPG polecamy większy, czterocylindrowy motor 2,0 l, z wtryskiem pośrednim, który „gazuje się” dość łatwo. Amatorzy silników Diesla mają do wyboru 1,7 l CRDi i 2,0 l CRDi. Oba uznać można za udane – przy prawidłowym serwisowaniu nie sprawiają większych problemów. Co ważne – wszystkie stosowane w ix35 silniki wyposażone są w trwałe (co nie jest dziś wcale regułą) łańcuchy rozrządu!

Standardowe modele napędzane są na przednią oś. Napęd 4x4 oferowany był wyłącznie w dwulitrówkach (benzynowej i wysokoprężnej). Za „dopięcie” tylnej osi odpowiada stertowane elektronicznie sprzęgło międzyosiowe. Do wyboru były też automatyczne skrzynie biegów. Nie trzeba się ich obawiać – to stosunkowo trwałe i dość tanie (na tle konkurencji) w naprawach klasyczne przekładnie hydrokinetyczne.

Hyundai ix35 nie należy do pojazdów szczególnie awaryjnych. Za typową uznać można jednak usterkę objawiającą się głośnym stukaniem dochodzącym z okolic prawego przedniego koła. Winną jest zazwyczaj uszkodzona (nadmierny luz) półoś napędowa. Część serwisów wymieniała je w ramach gwarancji, inne ograniczały się jedynie do jej dokręcenia. Użytkownicy skarżą się jednak, że nawet nowe półosie szybko zaczynają stukać – część z nich przechodzi więc nad tym do porządku dziennego (nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy). Usterki dotyczą też rozbudowanej instalacji elektrycznej. Są to jednak drobnostki, które nie mają wpływu na jazdę (np. rozkodowane radio, resetujący się samoistnie komputer pokładowy).

W perspektywie czasu najwięcej problemów sprawić może kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Nawet najmłodsze egzemplarze miewają problemy z rdzawym nalotem np. na tylnej klapie. Po zakupie radzimy więc zainwestować w konserwację podwozia i zabezpieczenie profili zamkniętych!

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS