chceauto.pl
x

Hyundai Ioniq 2017

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 5/5
Głosy: 1.

Dostępne silniki

elektryczny

E

hybryda

1.6 GDi Hybrid 1.6 GDi Plug-In Hybrid
Hyundai IONIQ to pierwszy model tego producenta, który dostępny jest wyłącznie z alternatywnymi źródłami napędu. Oferta obejmuje samochód hybrydowy, hybrydę plug-in oraz wersję elektryczną.

Ponieważ auto zbudowano na podstaw, konstruktorzy nie musieli przerabiać istniejących już modeli, by np. znaleźć miejsce na zestaw akumulatorów. W IONIQ miejsce takie przewidziano już na etapie projektowania - baterie umieszczono pod tylną kanapą.

Wersja hybrydowa jest napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 GDI o mocy 105 KM (przy 5700 obr/min) i momencie 147 Nm. Jednostka ta jest wspomagana przez silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i momencie 170 Nm. Sumaryczna moc układu napędowego wynosi 141 KM (przy 5700 obr/min). Co ciekawe, maksymalna wartość momentu jest zmienna i wynosi 265 Nm na pierwszym biegu i 235 Nm na pozostałych. Moment obrotowy trafia na koła przednie za pośrednictwem dwusprzęgłowej zautomatyzowanej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach (DCT).

Energia elektryczna Hyundaia IONIQ Hybrid jest magazynowana w bateriach litowo-jonowo-polimerowych i pojemności 1,56 kWh.

Hyundai IONIQ w wersji plug-in posiada możliwość ładowania z gniazda, ale różnice jest więcej. Samochód posiada baterie o pojemności 8,9 kWh, oraz silnik elektryczny o mocy 45 kW (61 KM). To wystarczy by samochód w trybie elektrycznym przejeżdżał do 50 km oraz mógł osiągnąć prędkość do 120 km/h.

Z kolei wersja elektryczna Hyundaia IONIQ napędzana jest wyłącznie silnikiem elektrycznym, którego moc to 88 kW (120 KM), a moment obrotowy - 295 Nm. Baterie o pojemności 28 kWh mają zapewniać zasięg - wg producenta - na poziomie 250 km.

Hyundai IONIQ debiutował na salonie genewskim w marcu 2016 roku. Jako pierwsza do salonów - w drugiej połowie roku - trafiła wersja hybrydowa.


NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS