chceauto.pl
x

Hyundai i30 I 1.6 126 KM

Hyundai i30 I 1.6 126 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2010
Średnia cena
17 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1591 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1193 kg
Ładowność
527 kg

OSIĄGI

Moc
126 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
195 km/h
Zasięg
660 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
53 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
67 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
5.8%
Średni przebieg
40 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
340 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h

Hyundai i30 I 1.6 126 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Hyundai i30 I 1.6 126 KMHyundai i30 I 1.6 126 KMHyundai i30 I 1.6 126 KMHyundai i30 I 1.6 126 KMHyundai i30 I 1.6 126 KMHyundai i30 I 1.6 126 KMHyundai i30 I 1.6 126 KMHyundai i30 I 1.6 126 KM

Hyundai i30 I 1.6 126 KM

Hyundai i30

Hyundai i30 to jeden z modeli, które ugruntowały pozycję koreańskiego producenta na rynku europejskim. Model ten debiutował w 2007 roku, początkowo importowano go z Korei, ale w 2009 roku uruchomiono produkcję w Czechach. Rok później i30 został poddany liftingowi.

W 2012 roku weszła do salonów druga generacja Hyundaia i30. W 2014 roku auto przeszło deliktany lifting. W sprzedaży pojawiła się wówczas usportowiona wersja Turbo.



Hyundai i30 I

Hyundai i30 to samochód kompaktowy należący do nowej generacji aut tego koreańskiego producenta, bliźniak Kii Cee’d. Pojazd debiutował na salonie genewskim w 2007 roku i wkrótce potem trafił do salonów. Produkcję zakończono w 2012 roku, gdy debiutowała II generacja tego modelu.

Za stylizację tego modelu odpowiedzialne jest europejskie centrum projektowe Hyundaia. Samochód początkowo (do 2009 roku) produkowany był w Korei, skąd eksportowano go do Europy. Ciepłe przyjęcie na wielu rynkach, a co za tym idzie niemały popyt zadecydowały o przeniesieniu produkcji do fabryki w czeskich Nosovicach.

Hyundai i30 nie jest wolny od wad. Zdecydowana większość z nich dotyczy egzemplarzy z początku produkcji, a więc tych, które do Europy przyjechały z Korei. Przy okazji przenosin produkcji do Czech większość tych wad wieku dziecięcego została definitywnie wyeliminowana. Pozwoliło to na wydłużenie okresu gwarancyjnego z trzech do pięciu lat.

Podstawową usterką, która dotyka starsze samochody jest awaria układu kierowniczego. Konkretnie wadliwy jest moduł układu wspomagania. Usterka daje o sobie znać drganiami na kierownicy oraz stukami powstającymi podczas pokonywanie poprzecznych przeszkód. Nieco rzadziej zdarza się awaria czujnika skrętu kół.

Przed zakupem warto sprawdzić, czy dany egzemplarz (szczególnie pochodzący z Korei) ma za sobą już naprawę układu kierowniczego. Inaczej niemal na pewno jest ona przed nami!

Wada fabryczna przekładni to niejedyny problem Hyundaia i30. Problemy dotykają również zawieszenia. W aucie z przodu znajdziemy klasyczne kolumny McPhersona, zaś z tyłu - układ wielowahaczowy. Wahacze generalnie są trwałe, natomiast bardzo szybko, nawet po kilkudziesięciu tys. km, wybijają się łączniki stabilizatora przedniego. Koszt naprawy nie jest wysoki, ale powtarzalność problemu irytuje.

Ponadto, w niektórych egzemplarzach przytrafiają się wycieki z tylnych amortyzatorów. Jeśli samochód jest objęty gwarancją, wymiana amortyzatorów jest bezpłatna.

Wnętrze Hyundaia i30 wykonano z niezłych materiałów, niestety montaż nie jest idealny, skutkiem czego zimą liczyć się trzeba z bliżej niezidentyfikowanymi odgłosami dochodzącymi z deski rozdzielczej, zdarzają się również skrzypiące fotele, szczególnie kierowcy.

Lakier Hyundaia i30 jest delikatny i podatny na zarysowania oraz inne uszkodzenia mechaniczne. Co gorsza, w miejscach uszkodzeń bardzo często pojawia się korozja. Zjawisko to również podlega pod ochronę gwarancyjną, dlatego malowana tylna klapa czy pokrywa silnika nie muszą oznaczać, że samochód ma powypadkową przeszłość.

Hyundai i30 jest napędzany silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 oraz dieslem 1.6 w dwóch wersjach mocy. Bazowa jednostka benzynowa jest nieco za słaba do sprawnego poruszania się, a zużywa niewiele mniej paliwa niż silnik 1.6, który jest lepszym wyborem. Również wykonane w technologii common-rail diesle cieszą się dobrą opinią, chociaż przy większych przebiegach trzeba się liczyć z usterkami wtryskiwaczy, koła dwumasowego czy turbosprężarki. Elementy te podlegają naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu.

Na plus Hyundaia i30 należy zaliczyć fakt, że praktycznie wszystkie dostępne w Polsce samochody pochodzą z polskich salonów, mają udokumentowaną historię, a wiele - również gwarancję. Co więcej wyposażenie najczęściej jest bogate i obejmuje m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz klimatyzację.

Czy więc warto zainteresować się używanym Hyundaiem i30? Warto, ale zdecydowanie lepiej wybrać egzemplarz wyprodukowany już w Europie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-06-01

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

TEST: Hyundai i30 N Line - ile w nim sportu?2023-06-23Nowy Hyundai i30 z Czech2020-05-20Hyundai i30 po liftingu. Polskie ceny2020-03-26Hyundai i30 po liftingu2020-03-02Hyundai i30 po liftingu. Pierwsze zdjęcia2020-02-12Hyundai i30 N „N Option”2018-10-03

Hyundai i30 CRASHTEST

Ogłoszenia

Hyundai i30

Hyundai i30

dolnośląskie

19 600 zł
Hyundai i30

Hyundai i30

lubuskie

24 000 zł
Hyundai i30

Hyundai i30

lubuskie

19 500 zł
Hyundai i30

Hyundai i30

mazowieckie

24 900 zł

Hyundai i30 I 1.6 126 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Astra

Opel Astra

1.4 Turbo 120 KM benzyna2010hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 Duratec Ti-VCR 115 KM benzyna2010hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.4 TCE 130 KM benzyna2010hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

16i 122 KM benzyna2010hatchback 5drręcznatylny
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4

Citroen C4

2.0i 16V 138 KM benzyna2010hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Giulietta

1.4 TB 120 KM benzyna2010hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność

Hyundai i30 I 1.6 126 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS