chceauto.pl
x

Hyundai Elantra 2022

Dostępne silniki

benzyna

1.6 MPI

VII (2021-2024)

To model stworzony głównie z myślą o amerykańskich nabywcach. Nowa generacja została zaprojektowana na zupełnie nowej płycie podłogowej o nazwie K3. Samochód ma 467 cm długości (i jest o 5,5 cm dłuższa od poprzednika), 183 cm szerokości (+3 cm) i 141 cm wysokości (-2 cm) przy rozstawie osi 272 cm, co oznacza, że jest dłuższy i szerszy, ale niższy od poprzednika, ma również o 2 cm większy rozstaw osi. Producent obiecuje, że pasażerowie na tylne kanapie mają o 6 cm więcej miejsca na nogi niż do tej pory. Design jest zupełnie nowy, samochód nabrał geometrycznego wyglądu. Przy projektowaniu zastosowano koncepcję tzw. Parametrycznej Dynamiki, którą wyrażają trzy linie spotykające się w jednym punkcie. Taki design to śmiałe posunięcie, do tej pory rzadko spotykane w projektach samochodów.

Wnętrze skupia się na kierowcy, o czym świadczy nietypowe odgrodzenie od przestrzeni pasażera. Niskie i szerokie powierzchnie łączą drzwi ze środkową konsolą. Przez całą szerokość deski rozdzielczej biegnie charakterystyczny pasek, w który wkomponowano nawiewy powietrza. Podobne rozwiązanie zastosowano w nowym Hyundaiu i20. Na środkowej konsoli Elantry znajdziemy ekran systemu infotainment, który standardowo ma 8 cali, a w bogatszych wersjach - 10,25 cala. Niczym w Mercedesach ekran i tzw. wirtualne zegary umieszczono za jedną, połączoną taflą szkła.

Bazowy silnik nowego Hyundaia Elantra na rynku amerykańskim to wolnossąca jednostka o mocy 150 KM i momencie 180 Nm, współpracująca z przekładnią bezstopniową CVT. Nowością jest wersja hybrydowa, łącząca działający w trybie Atkinsona czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 z niewielkim silnikiem elektrycznym, który czerpie energię umieszczonego pod tylną kanapą akumulatora o pojemności 1,32 kWh. Sumarycznie hybrydowy układ generuje 140 KM i 265 Nm momentu obrotowego, który trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni sześciobiegowej.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS