chceauto.pl
x

Honda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KM

Honda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2020
Średnia cena
111 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1996 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1380 kg
Ładowność
380 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
320 KM
0-100 km/h
5.8 s.
V max
270 km/h
Zasięg
370 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
12.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
82 zł
Zbiornik paliwa
46 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
245/30 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
478 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
15 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
48 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.4 s.
Prędkość maksymalna
245 km/h

Honda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KMHonda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KM

Honda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KM

Honda Civic

Civic to jeden z najdłużej produkowanych modeli Hondy. Pierwsze pojazdy o tej nazwie pojawiły się już w 1973 roku. Civic reprezentuje Hondę w segmencie aut kompaktowych - jego rynkową konkurencją są m.in. Toyota Corolla czy Volkswagen Golf. Na tle tych aut Honda może się pochwalić bardziej sportowym zacięciem, co sprawia, że często decydują się na nią zwłaszcza młodsi kierowcy (w efekcie wiele aut na rynku wtórnym ma za sobą mniejsze lub większe naprawy blacharskie). Zadbany Civic - niezależnie od generacji - na pewno nie będzie sprawiał wielu kłopotów. Samochody uznawane są za jedne z mniej awaryjnych w swoim segmencie.

Honda Civic MY2020 Type-R

Zaprojektowany od podstaw model powstawał równolegle z obecnym wcieleniem Civic w wersji hatchback. Usportowiony pojazd może się pochwalić kilkoma niestandardowymi rozwiązaniami technicznymi. Przykładowo - nowe, jednomasowe(!) koło zamachowe redukuje bezwładność sprzęgła o 25 proc, a skrócenie przełożenia przekładni głównej (o 7 proc.) skutkować ma szybszą reakcja na gaz. Standardem jest też funkcja tzw. automatycznego międzygazu przy redukcji.

Nowością jest też m.in. elektrycznie wspomagany układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu czy przednie zawieszenie z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi (z tylu pracuje układ niezależnych wahaczy)

To co najważniejsze znajdziemy jednak pod maską. Moc zmodyfikowanego, doładowanego silnika 2.0 l VTEC TURBO – osiągana przy 6500 obr./min – to aż 320 KM! Jednostka generuje też moment obrotowy 400 Nm, który – dzięki turbodoładowaniu – osiągany jest w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Osiągi nowego Civika Type R mogą wpędzić konkurencję w kompleksy. Auto rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,7 s, i osiąga prędkość maksymalną 272 km/h! Na wyposażeniu znalazł się m.in. aktywny dyferencjał LSD o ograniczonym uślizgu.

W nowym Civicu Type R kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy – do podstawowego trybu „Sport” oraz wyczynowego „+R”, dodano tryb „Comfort”. Standardem jest m.in. układ aktywnych amortyzatorów. Wszystkie tryby dostosowują pracę i charakter zawieszenia, układu kierowniczego i reakcji silnika na gaz. Oferowany w standardzie pakiet aerodynamiczny obejmuje osłony podwozia, tylne skrzydło i specjalne „generatory wirowe” na linii zejścia dachu.

Za bezpieczne zatrzymanie odpowiada – opracowany przy współpracy z Brembo – układ hamulcowy. Z przodu zastosowano czterotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 350 mm. Wloty powietrza w przednim zderzaku prowadzą powietrze przez specjalne kanały do nadkola, by chłodziło tarcze i zaciski. Montowane na tylnej osi pełne tarcze żeliwne mają średnicę 305 mm, o 9 mm większą niż w poprzednim Type R.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-04-22

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Honda Civic Type R z polskimi cenami2022-12-06Honda Civic ma już 50 lat2022-07-19Honda Civic nowej generacji2022-03-24Oto nowa Honda Civic2020-11-18Honda Civic Type R po zmianach2020-01-11Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R2020-01-02

    Honda Civic MY2020 Type-R 2.0 Vtec Turbo 320 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS