chceauto.pl
x

Honda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KM

Honda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.68 (oceny: 40)
Rok produkcji
2016
Średnia cena
75 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1996 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1382 kg
Ładowność
318 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
310 KM
0-100 km/h
5.7 s.
V max
270 km/h
Zasięg
410 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
12.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
81 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
235/35 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
498 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
14.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
47 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.3 s.
Prędkość maksymalna
245 km/h

Honda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KMHonda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KM

Honda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KM

Honda Civic

Civic to jeden z najdłużej produkowanych modeli Hondy. Pierwsze pojazdy o tej nazwie pojawiły się już w 1973 roku. Civic reprezentuje Hondę w segmencie aut kompaktowych - jego rynkową konkurencją są m.in. Toyota Corolla czy Volkswagen Golf. Na tle tych aut Honda może się pochwalić bardziej sportowym zacięciem, co sprawia, że często decydują się na nią zwłaszcza młodsi kierowcy (w efekcie wiele aut na rynku wtórnym ma za sobą mniejsze lub większe naprawy blacharskie). Zadbany Civic - niezależnie od generacji - na pewno nie będzie sprawiał wielu kłopotów. Samochody uznawane są za jedne z mniej awaryjnych w swoim segmencie.

Honda Civic TypeR FK2

Pod względem wyglądu samochód nie stanowi niespodzianki. Agresywna stylizacja, podporządkowana aerodynamice i budowaniu odpowiedniego poziomu docisku (stosowano komputerowe badanie dynamiki płynów, metoda ta jest powszechna w F1) jest właściwie identyczna, jak w pokazywanym już wcześniej prototypie. Uważny obserwator może dostrzeże jedynie, że zrezygnowano z wyprowadzania tylnych świateł na spojler. Zastosowano rozwiązanie tańsze, takie jak w zwykłych wersjach Civika.

A co znajdziemy pod maską Hondy Civic Type R? Japończycy zapowiadali, że moc samochodu będzie wynosiła przynajmniej 280 KM. W podobnej sytuacji najczęściej jest tak, że faktycznie jest to najwyżej 5 KM więcej. Jednak Honda pozytywnie zaskoczyła - z dwulitrowego turbodoładowanego silnika VTEC "wyciągnięto" aż 310 KM mocy (przy 6500 obr/min) oraz 400 Nm momentu obrotowego (dostępny od 2500 obr/min). Co więcej, czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się dopiero przy 7000 obr/min, co jest wartością typową raczej dla wysokoobrotowych silników atmosferycznych niż jednostek wspomaganych przez turbosprężarkę.

Niestety, napęd trafia wyłącznie na koła przednie (za pośrednictwem manualnej skrzyni sześciobiegowej), co niewątpliwie jest tańsze w produkcji, ale niesie ograniczenia w przekazywaniu momentu obrotowego na asfalt. To głównie przez problemy z trakcją samochód przyśpiesza do 100 km/h 5,7 s, co i tak uznać trzeba za wynik rewelacyjny. Prędkość maksymalna to 270 km/h.

Honda Civic Type R porusza się na kołach 235/35/R19, które ukryto pod poszerzonymi błotnikami. Za hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe (z przodu) hamulce z podwójnie wentylowanymi tarczami o średnicy 35 cm.

Układ zawieszenia został dopracowany na północnej pętli toru Nurburgring. Honda Civic Type R posiada specjalną konstrukcję przedniego zawieszenia, która ma ograniczyć wpływ momentu obrotowego trafiającego na koła przednie koła na kierownicę (szarpanie). W aucie zastosowano aktywne amortyzatory (Adaptive Damper System).

Nowością jest uruchamiany specjalnym przyciskiem tryb jazdy "+R". Usztywnia on o 30 proc. zawieszenie, zmienia siłę wspomagania kierownicy oraz szybkość reakcji na gaz (zmienia się mapa silnika).

Wnętrze samochodu utrzymano w sportowej stylistyce. Znajdziemy w nim kubełkowe sportowe fotele, małą, podciętą kierownicę czy aluminiowe nakładki na pedały.

Ponadto dostępny jest opcjonalny pakiet GT. Obejmuje on m.in. czujniki parkowania, zmierzchu i deszczu, nawigację Garmin i system Honda Connect oraz 320-watowy system grający. Lista wyposażenia obejmuje również dwustrefową klimatyzację, systemy wspomagania kierowcy (ostrzegania przed kolizją, opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawania znaków, automatycznych długich świateł, i monitorowania martwego kąta). Standardem jest system automatycznego hamowania w ruchu miejskim.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-04

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Honda Civic Type R z polskimi cenami2022-12-06Honda Civic ma już 50 lat2022-07-19Honda Civic nowej generacji2022-03-24Oto nowa Honda Civic2020-11-18Honda Civic Type R po zmianach2020-01-11Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R2020-01-02

    Honda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Seat Leon

    Seat Leon

    2.0 TSI 280 KM benzyna2016hatchback 5drręcznaprzedni
    cena średnia 58 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Audi A3

    Audi A3

    2.0 TFSI 300 KM benzyna2016hatchback 5drręczna4x4
    cena średnia 86 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    BMW 1

    BMW 1

    M135i 326 KM benzyna2016hatchback 5drręcznatylny
    cena średnia 96 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Volkswagen Golf

    Volkswagen Golf

    2.0 TSI 300 KM benzyna2016hatchback 5drręczna4x4
    cena średnia 82 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Honda Civic TypeR FK2 2.0 Vtec Turbo 310 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS