chceauto.pl
x

Honda Civic VIII 1.8 140 KM

Honda Civic VIII 1.8 140 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2007
Średnia cena
16 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1799 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
140 KM
0-100 km/h
8.9 s.
V max
205 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
20 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
6.7%
Średni przebieg
63 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
485 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
21000 km czyli po 14 miesiącach
Zużycie paliwa
8.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.8 s.
Prędkość maksymalna
186 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Honda Civic VIII 1.8 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KM

Honda Civic VIII 1.8 140 KM

Honda Civic

Civic to jeden z najdłużej produkowanych modeli Hondy. Pierwsze pojazdy o tej nazwie pojawiły się już w 1973 roku. Civic reprezentuje Hondę w segmencie aut kompaktowych - jego rynkową konkurencją są m.in. Toyota Corolla czy Volkswagen Golf. Na tle tych aut Honda może się pochwalić bardziej sportowym zacięciem, co sprawia, że często decydują się na nią zwłaszcza młodsi kierowcy (w efekcie wiele aut na rynku wtórnym ma za sobą mniejsze lub większe naprawy blacharskie). Zadbany Civic - niezależnie od generacji - na pewno nie będzie sprawiał wielu kłopotów. Samochody uznawane są za jedne z mniej awaryjnych w swoim segmencie.

Honda Civic VIII

W 2006 roku do salonów trafiła VIII generacja Civika. Kolejna produkowana w Anglii i kolejna do której jest nieco zastrzeżeń. W 2009 roku model ten poddano subtelnemu liftingowi, a produkcję zakończono w 2011 roku.

Gdy nowa Honda wchodziła na rynek, w prasie motoryzacyjnej wrzało. Japończycy, którzy znani byli z produkowania nudnych stylistycznie samochodów, zszokowali motoryzacyjny światek prezentując samochód awangardowy, który w niczym nie przypominał poprzednika, za to przez cały okres produkcji nie zdążył się zestarzeć.

Warto podreślić, że w ślad za nadwoziem poszła stylizacja wnętrza, które również zachwyca futurystycznymi kształtami.

To była odważna decyzja, ale całkowicie się opłaciła, samochód sprzedawał się dobrze, dzięki czemu dzisiaj, na rynku wtórnym również jest w czym wybierać. Wszystkie samochody posiadają przynajmniej sześć poduszek powietrznych oraz i ESP. Bogatsze wersje wyposażono również w automatyczną klimatyzację.

Wybór silników nie jest duży. W Civikach montowano cztery silniki benzynowe i jednego diesla, jednak już w przedbiegach odrzucić trzeba jednostki 1.4 i 2.0. Ten pierwszy jest zbyt słaby i nie nadawał się do bezpiecznej jazdy (w 2009 roku zastosowano 16-zaworową głowicę i układ zmiennych faz rozrządu, dzięki czemu moc wzrosła do 100 KM). Z kolei ten drugi montowano wyłącznie w topowej wersji Type R i przeznaczona była dla kierowców ze sportową żyłką.

W praktyce wybór ogranicza się więc do 140-konnego benzynowego silnika 1.8 albo diesla 2.2. Benzyniaki generalnie są bezawaryjne, w wypadku diesla trzeba się liczyć z typowymi usterkami (koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryski). Decydując się na silnik wysokoprężny warto poszukać auta bez filtra cząstek stałych (DPF).

Wszystkie jednostki napędowe posiadają łańcuch rozrządu. Teoretycznie to rozwiązanie jest bezobsługowe, w praktyce czasem, ale rzadko, zdarzają się usterki napinaczy lub naciągnięcie łańcucha.

Civic nie jest samochodem idealnym. Słabą jakość ma powłoka lakiernicza, odpryski lakieru pojawiają się przy drobnych uderzeniach, również na myjniach automatycznych. Co gorsza, na podwoziu, nawet w młodych egzemplarzach może przytafić się korozja.

Krótki żywot mają amortyzatory, w przednich odpadają odbojniki (w wielu samochodach wymieniono je jeszcze w ramach gwarancji), zdarzają się popiskiwania sprzęgła i stuki w układzie kierowniczym. Zdarza się, że dalszej współpracy odmawia również elektryczny moduł wspomagania, szczególnie w samochodach z początku produkcji. Naprawy można dokonać tylko w ASO, bowiem brak zamienników, a jej koszt to kilka tysięcy zł.

Samochody z początku produkcji objęte były akcją serwisową dotyczącą ESP, problemy były również z hamulcem ręcznym (akcja serwisowa z 2008 roku).

Często zdarzają się bliżej niezidentyfikowane skrzypienia plastików (problem często eliminowano w ramach gwarancji), a przednia szyba jest podatna na zarysowania.

Co ciekawe, na znacznie mniej dolegliwości cierpią Civiki z czterodrzwiowym nadwoziem, które produkowane są nie w Anglii, a w... Turcji. Bliższa analiza pozwala jednak stwierdzić, że obie wersje nadwoziowe to praktycznie dwa zupełnie modele, które łączą w zasadzie wyłącznie wspólne jednostki napędowe. Wystarczy stwierdzić, że o ile przednie zawieszenie hatchbacka to klasyczne kolumny McPhersona, to w sedanie zastosowano... zawieszenie wielowahaczowe. Oznacza ono lepsze prowadzenie, ale wyższe koszty serwisu. Natomiast z tyłu obie wersje posiadają belkę skrętną, która w zasadzie przez przynajmniej 150 tys. nie wymaga interwencji mechanika.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-29

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Oto nowa Honda Civic2020-11-18Honda Civic Type R po zmianach2020-01-11Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R2020-01-02Honda Civic po zmianach2019-12-05Honda Civic z nowym silnikiem Diesla2017-08-16Honda Civic sedan już w Polsce2017-05-25

Honda Civic CRASHTEST

Honda Civic - AKCJE NAWROTOWE

2012-06-29Samochody marki Honda Civic z roku modelowego 2009/2010/2011, wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Chinach, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych modelach z automatyczną skrzynią biegów marki Honda Civic istnieje możliwość wystąpienia usterki w postaci nieprawidłowego wybierania biegów na skutek błędu w oprogramowaniu przekładni zautomatyzowanej i-SHIFT. Część mechanizmu wybieraka biegu wstecznego może być zgięta, jeśli samochód jest wielokrotnie parkowany na biegu wstecznym na terenie pochyłym. Może to prowadzić do sytuacji, w której po uruchomieniu silnika i zmianie biegu na neutralny lub pierwszy, samochód nie ruszy lub w najgorszym wypadku ruszy do tyłu.

W Polsce akcją objętych jest 17 samochodów marki Honda Civic:

SHHFK18609U000003
SHHFK18209U000010
SHHFK18209U000002
SHHFN44409U000002
SHHFK18409U000012
SHHFK18409U000004
SHHFK18409U000006
SHHFK18409U000005
SHHFN1460AU001668
SHHFN14609U001756
SHHFN14609U001778
SHHFN14609U001755
SHHFN1440AU001450
SHHFN1440AU001669
SHHFN14409U001770
SHHFN14409U001758
SHHFN14409U001767

Honda Civic VIII 1.8 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Seat Toledo

Seat Toledo

2.0 FSI 150 KM benzyna2007hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

18i 129 KM benzyna2007hatchback 5drautomattylny
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

2.0 145 KM benzyna2007hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 147

Alfa 147

2.0 TS 150 KM benzyna2007hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 FSI 150 KM benzyna2007hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność

Honda Civic VIII 1.8 140 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.