chceauto.pl
x

Honda Civic VIII 1.8 140 KM

Honda Civic VIII 1.8 140 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1799 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1196 kg
Ładowność
484 kg

OSIĄGI

Moc
140 KM
0-100 km/h
8.9 s.
V max
205 km/h
Zasięg
680 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
48 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
39 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
15.3%
Średni przebieg
80 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
485 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
8.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.8 s.
Prędkość maksymalna
186 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Honda Civic VIII 1.8 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KMHonda Civic VIII 1.8 140 KM

Honda Civic VIII 1.8 140 KM

Honda Civic

Civic to jeden z najdłużej produkowanych modeli Hondy. Pierwsze pojazdy o tej nazwie pojawiły się już w 1973 roku. Civic reprezentuje Hondę w segmencie aut kompaktowych - jego rynkową konkurencją są m.in. Toyota Corolla czy Volkswagen Golf. Na tle tych aut Honda może się pochwalić bardziej sportowym zacięciem, co sprawia, że często decydują się na nią zwłaszcza młodsi kierowcy (w efekcie wiele aut na rynku wtórnym ma za sobą mniejsze lub większe naprawy blacharskie). Zadbany Civic - niezależnie od generacji - na pewno nie będzie sprawiał wielu kłopotów. Samochody uznawane są za jedne z mniej awaryjnych w swoim segmencie.

Honda Civic VIII

W 2006 roku do salonów trafiła VIII generacja Civika. Kolejna produkowana w Anglii i kolejna do której jest nieco zastrzeżeń. W 2009 roku model ten poddano subtelnemu liftingowi, a produkcję zakończono w 2011 roku.

Gdy nowa Honda wchodziła na rynek, w prasie motoryzacyjnej wrzało. Japończycy, którzy znani byli z produkowania nudnych stylistycznie samochodów, zszokowali motoryzacyjny światek prezentując samochód awangardowy, który w niczym nie przypominał poprzednika, za to przez cały okres produkcji nie zdążył się zestarzeć.

Warto podreślić, że w ślad za nadwoziem poszła stylizacja wnętrza, które również zachwyca futurystycznymi kształtami.

To była odważna decyzja, ale całkowicie się opłaciła, samochód sprzedawał się dobrze, dzięki czemu dzisiaj, na rynku wtórnym również jest w czym wybierać. Wszystkie samochody posiadają przynajmniej sześć poduszek powietrznych oraz i ESP. Bogatsze wersje wyposażono również w automatyczną klimatyzację.

Wybór silników nie jest duży. W Civikach montowano cztery silniki benzynowe i jednego diesla, jednak już w przedbiegach odrzucić trzeba jednostki 1.4 i 2.0. Ten pierwszy jest zbyt słaby i nie nadawał się do bezpiecznej jazdy (w 2009 roku zastosowano 16-zaworową głowicę i układ zmiennych faz rozrządu, dzięki czemu moc wzrosła do 100 KM). Z kolei ten drugi montowano wyłącznie w topowej wersji Type R i przeznaczona była dla kierowców ze sportową żyłką.

W praktyce wybór ogranicza się więc do 140-konnego benzynowego silnika 1.8 albo diesla 2.2. Benzyniaki generalnie są bezawaryjne, w wypadku diesla trzeba się liczyć z typowymi usterkami (koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryski). Decydując się na silnik wysokoprężny warto poszukać auta bez filtra cząstek stałych (DPF).

Wszystkie jednostki napędowe posiadają łańcuch rozrządu. Teoretycznie to rozwiązanie jest bezobsługowe, w praktyce czasem, ale rzadko, zdarzają się usterki napinaczy lub naciągnięcie łańcucha.

Civic nie jest samochodem idealnym. Słabą jakość ma powłoka lakiernicza, odpryski lakieru pojawiają się przy drobnych uderzeniach, również na myjniach automatycznych. Co gorsza, na podwoziu, nawet w młodych egzemplarzach może przytafić się korozja.

Krótki żywot mają amortyzatory, w przednich odpadają odbojniki (w wielu samochodach wymieniono je jeszcze w ramach gwarancji), zdarzają się popiskiwania sprzęgła i stuki w układzie kierowniczym. Zdarza się, że dalszej współpracy odmawia również elektryczny moduł wspomagania, szczególnie w samochodach z początku produkcji. Naprawy można dokonać tylko w ASO, bowiem brak zamienników, a jej koszt to kilka tysięcy zł.

Samochody z początku produkcji objęte były akcją serwisową dotyczącą ESP, problemy były również z hamulcem ręcznym (akcja serwisowa z 2008 roku).

Często zdarzają się bliżej niezidentyfikowane skrzypienia plastików (problem często eliminowano w ramach gwarancji), a przednia szyba jest podatna na zarysowania.

Co ciekawe, na znacznie mniej dolegliwości cierpią Civiki z czterodrzwiowym nadwoziem, które produkowane są nie w Anglii, a w... Turcji. Bliższa analiza pozwala jednak stwierdzić, że obie wersje nadwoziowe to praktycznie dwa zupełnie modele, które łączą w zasadzie wyłącznie wspólne jednostki napędowe. Wystarczy stwierdzić, że o ile przednie zawieszenie hatchbacka to klasyczne kolumny McPhersona, to w sedanie zastosowano... zawieszenie wielowahaczowe. Oznacza ono lepsze prowadzenie, ale wyższe koszty serwisu. Natomiast z tyłu obie wersje posiadają belkę skrętną, która w zasadzie przez przynajmniej 150 tys. nie wymaga interwencji mechanika.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-29

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    Honda Civic Type R z polskimi cenami2022-12-06Honda Civic ma już 50 lat2022-07-19Honda Civic nowej generacji2022-03-24Oto nowa Honda Civic2020-11-18Honda Civic Type R po zmianach2020-01-11Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R2020-01-02

    Honda Civic CRASHTEST

    Honda Civic - AKCJE NAWROTOWE

    2008-05-07Samochody marki Honda Civic 3/5 D, roku modelowego 2006/2007, wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników. Celem akcji serwisowej jest wymiana dźwigni hamulca postojowego, który z uwagi na nieprawidłowe rozmiary zębatki może nie działać prawidłowo w wypadku, użycia go z wciśniętym przyciskiem zwalniającym. Może to spowodować zsunięcie się samochodu zaparkowanego na wzniesieniu, mimo użycia hamulca ręcznego, co z kolei może stwarzać sytuację niebezpieczną dla uczestników ruchu drogowego oraz przechodniów.
    2010-06-07Smochody marki Honda, modele Civic i Jazz 3D i 5D wyprodukowane w 2010 roku, w Wielkiej Brytanii mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

    Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych egzemplarzach wskazanych modeli mogły nie zostać zamontowane zawleczki sworznia pedału hamulca, co w skrajnym przypadku może doprowadzić do wydłużenia drogi hamowania i przyczynić się do kolizji lub wypadku komunikacyjnego. W Polsce problem dotyczy 31 samochodów wskazanych modeli o następujących numerach VIN:

    SHHGG6780AU010457
    SHHGG6780AU005608
    SHHFN4340AU002534
    SHHFN1340AU000920
    SHHFK1750AU014308
    SHHFK1760AU013609
    SHHFN2380AU001529
    SHHFK1760AU013603
    SHHFK2840AU014744
    SHHFN2380AU000923
    SHHFN1360AU000909
    SHHFN2360AU000937
    SHHFK2880AU015541
    SHHFK2750AU012683
    SHHFN2380AU000921
    SHHFK1760AU013611
    SHHFK1760AU012895
    SHHFN2380AU000922
    SHHFK2780AU014985
    SHHFK3760AU005483
    SHHFK3760AU005480
    SHHFK2750AU012680
    SHHFK1760AU014561
    SHHFN2380AU000917
    SHHFK1760AU013604
    SHHFK1750AU015003
    SHHGG6780AU007282
    SHHFK2750AU014973
    SHHFK1740AU012911
    SHHFK2880AU015540
    SHHFK1750AU013635
    2011-12-05W niektórych samochodach marki Honda Civic Type R nieprawidłowo zamocowana wiązka silnika może ulec uszkodzeniu. W konsekwencji może to skutkować nie włączeniem się prawego przedniego światła drogowego, pozycyjnego czy też światła przeciwmgielnego. W skrajnej sytuacji może dojść do zwarcia instalacji elektrycznej, czemu towarzyszyć może pojawienie się dymu, a nawet ognia.

    W Polsce akcją objętych jest 8 samochodów marki Honda Civic Type R:

    SHHFN2380AU002103
    SHHFN2360AU002102
    SHHFN2380AU002354
    SHHFN2380AU002201
    SHHFN2380AU002198
    SHHFN2360AU002187
    SHHFN2360AU002356
    SHHFN2360AU002358
    2012-06-29Samochody marki Honda Civic z roku modelowego 2009/2010/2011, wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Chinach, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

    Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych modelach z automatyczną skrzynią biegów marki Honda Civic istnieje możliwość wystąpienia usterki w postaci nieprawidłowego wybierania biegów na skutek błędu w oprogramowaniu przekładni zautomatyzowanej i-SHIFT. Część mechanizmu wybieraka biegu wstecznego może być zgięta, jeśli samochód jest wielokrotnie parkowany na biegu wstecznym na terenie pochyłym. Może to prowadzić do sytuacji, w której po uruchomieniu silnika i zmianie biegu na neutralny lub pierwszy, samochód nie ruszy lub w najgorszym wypadku ruszy do tyłu.

    W Polsce akcją objętych jest 17 samochodów marki Honda Civic:

    SHHFK18609U000003
    SHHFK18209U000010
    SHHFK18209U000002
    SHHFN44409U000002
    SHHFK18409U000012
    SHHFK18409U000004
    SHHFK18409U000006
    SHHFK18409U000005
    SHHFN1460AU001668
    SHHFN14609U001756
    SHHFN14609U001778
    SHHFN14609U001755
    SHHFN1440AU001450
    SHHFN1440AU001669
    SHHFN14409U001770
    SHHFN14409U001758
    SHHFN14409U001767

    Honda Civic VIII 1.8 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Volkswagen New Beetle

    Volkswagen New Beetle

    1.8 T 150 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 20 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Alfa Romeo 147

    Alfa 147

    2.0 TS 150 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 12 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Audi A3

    Audi A3

    2.0 FSI 150 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 18 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Volkswagen Golf

    Volkswagen Golf

    2.0 FSI 150 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 18 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Megane

    Renault Megane

    2.0 136 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 18 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Peugeot 307

    Peugeot 307

    2.0 143 KM benzyna2006hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 14 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Honda Civic VIII 1.8 140 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS