Civic to jeden z najdłużej produkowanych modeli Hondy. Pierwsze pojazdy o tej nazwie pojawiły się już w 1973 roku. Civic reprezentuje Hondę w segmencie aut kompaktowych - jego rynkową konkurencją są m.in. Toyota Corolla czy Volkswagen Golf. Na tle tych aut Honda może się pochwalić bardziej sportowym zacięciem, co sprawia, że często decydują się na nią zwłaszcza młodsi kierowcy (w efekcie wiele aut na rynku wtórnym ma za sobą mniejsze lub większe naprawy blacharskie). Zadbany Civic - niezależnie od generacji - na pewno nie będzie sprawiał wielu kłopotów. Samochody uznawane są za jedne z mniej awaryjnych w swoim segmencie.
Honda Civic IX
Dziewiąta generacja Civika debiutowała na salonie we Frankfurcie we wrześniu 2011 roku, sprzedaż rozpoczęto wiosną roku następnego.
Auto stanowi stylistyczne rozwinięcie ósmej generacji i początkowo oferowane było w dwóch wersjach nadwoziowych – jako pięciodrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan. We wrześniu 2013 roku zaprezentowano odmianę kombi (Tourer) - to pierwszy Civic o tym typie nadwozia od 2000 roku. Wersja ta imponuje potężnym bagażnikiem, którego pojemność przekracza 600 litrów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Samochody marki Honda Civic z roku modelowego 2009/2010/2011, wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Chinach, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych modelach z automatyczną skrzynią biegów marki Honda Civic istnieje możliwość wystąpienia usterki w postaci nieprawidłowego wybierania biegów na skutek błędu w oprogramowaniu przekładni zautomatyzowanej i-SHIFT. Część mechanizmu wybieraka biegu wstecznego może być zgięta, jeśli samochód jest wielokrotnie parkowany na biegu wstecznym na terenie pochyłym. Może to prowadzić do sytuacji, w której po uruchomieniu silnika i zmianie biegu na neutralny lub pierwszy, samochód nie ruszy lub w najgorszym wypadku ruszy do tyłu.
W Polsce akcją objętych jest 17 samochodów marki Honda Civic: