chceauto.pl
x

FSO Lanos 1.5 2005

Dostępne samochody

zdjęcia wkrótce

FSO Lanos 1.5 100 KM

2005, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 8 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
zdjęcia wkrótce

FSO Lanos 1.5 100 KM

2005, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 8 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Kilka słów o modelu

Opracowany wspólnie z koncernem GM Daewoo Lanos to samochód, który przekonał do koreańskiej marki tysiące Polaków. Do wyboru były trzy wersje nadwoziowe - czterodrzwiowy sedan lub 3- i 5-drzwiowy hatchback. W momencie swojego debiutu w Polsce (wrzesień 1997) samochód mógł pochwalić się nowoczesną konstrukcją i wygodnym, przestronnym wnętrzem. Również dzisiaj cechy te pozostają niewątpliwymi zaletami, do których doszła jeszcze stosunkowo niska awaryjność pojazdu. 
Daewoo Lanos produkowany był na Żeraniu do 2004. Przez kolejne cztery lata, aż do 2008 roku z warszawskiej fabryki wyjeżdżały Lanosy sygnowane logiem FSO (za wyjątkiem samochodów eksportowanych na Ukrainę, które wciąż sprzedawano jako Daewoo). Wówczas w ofercie był tylko sedan i 5-drzwiowy hatchback (auta trzydrzwiowe wycofano w 2002 roku).
We wnętrzu Lanosa wygodnie podróżować będą cztery osoby, komfortowo zestrojone zawieszenie wydaje się sprawdzać na naszych dziurawych drogach. Do napędu wykorzystywane były wyłącznie benzynowe, czterocylindrowe jednostki o pojemnościach: 1,4 l. 1,5 l (8 i 16v). i 1,6 l. Mocniejsze wersje dwóch ostatnich wyposażone były również w szesnastozaworowe głowice. Poza rzadko spotykanym ośmiozaworowym 1,4 l. wszystkie silniki zapewniają autu dobre osiągi (setka w 10-12 sekund), wszystkie zużywają również dość duże ilości paliwa - ok. 10 l. w mieście i są wrażliwe na terminy wymiany pasków rozrządu (razem z pompą wodną). Zaraz po kupnie lepiej więc wymienić ten element, nawet jeśli poprzedni właściciel zapewniał nas, że wykonał taką operację.  
W okresie produkcji Lanosa pod marką FSO w ofercie pozostawał już tylko silnik 1.6, w 2004 roku zakończono sprzedaż silnika 1.5. 
W 2007 roku pojawiła się bogato wyposażone wersja oznaczona Plus. Pod koniec produkcji (druga połowa 2008 roku) w ofercie pozostawał tylko ten samochód.
Do typowych usterek należą wybite końcówki drążków kierowniczych, oraz pękające sprężyny amortyzatorów. Osprzęt silnika jest raczej niezawodny, chociaż zwłaszcza w samochodach wyposażonych w instalacje LPG współpracy potrafi odmówić pompa paliwa. Zdarzają się także problemy z sondą lambda, alternatorem czy korodującym układem wydechowym. Trzeba jednak zaznaczyć, że silniki dobrze znoszą zasilanie gazem, na rynku nie brak egzemplarzy z fabryczną instalacją LPG. Warto szukać egzemplarzy wyposażonych we wspomaganie kierownicy i poduszki powietrzne.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS