chceauto.pl
x
Ford Ka - kultowe miejskie auto

Ford Ka - kultowe miejskie auto

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-10-05 Opinie
Pierwsza generacja Forda KA weszła do sprzedaży w 1996 roku i przetrwała w ofercie dwanaście lat! W 2002 roku auto przeszło niewielki lifting, a produkcja zakończyła się dopiero w 2008 roku, kiedy na rynku pojawiło się zupełnie nowe auto o tej nazwie.

Większość egzemplarzy napędzana jest przez archaiczny silnik o pojemności 1,3 l i mocy 60 (lub 50) KM. Wykonana w całości z żeliwa jednostka ma jeszcze wałek rozrządu umieszczony w kadłubie (podobnie, jak np. „duże” fiaty 125p) i prostą, ośmiozaworową głowicę, a montowana była również w Escortach i starszych Fiestach.

Ford Ka
Ford Ka
Przestarzała konstrukcja jest mało awaryjna, gorzej z osprzętem w starszych samochodach. Czasami zdarzyć się mogą falujące obroty - to wina silniczka krokowego (koszt wymiany - 300 zł), usterce ulegać może cewka zapłonowa (300-400 zł), oraz potencjometr przepustnicy (200 zł). Za to rozrząd z krótkim łańcuchem jest w zasadzie bezobsługowy.

Silnik posiada mechaniczną regulację luzów zaworowych, co trzeba wykonać co 30-40 tysięcy km. Dobrą zasadą jest jednoczesna wymiana uszczelki pokrywy zaworów, w przeciwnym wypadku wkrótce zapewne przytrafią się wycieki oleju.

Ford Ka
Ford Ka
W 2001 roku pojawił się nowy silnik 1.3 Duratec o mocy 70 KM. Jednostkę wykonano z aluminium, a wałek rozrządu umieszczono już w głowicy.

Ford Ka, oczywiście poza niebanalną stylistyką, imponować może świetnymi właściwościami jezdnymi. Rozstawione w narożnikach nadwozia koła sprawiają, że samochód pokonuje zakręty ze zwinnością gokarta. Niestety, do szybkiej jazdy nie zachęcają przeciętne i podatne na usterki hamulce.

W zawieszeniu przednim wymiany mogą wymagać łączniki stabilizatora oraz tuleje wahaczy (komplet na stronę: 50-100 zł). Niestety wymiana wiąże się z użyciem prasy, warto więc rozważyć zakup nowego kompletnego wahacza (koszt od 120 do 300 zł). Zawieszenie na nierównych drogach poddaje się stosunkowo szybko.

Wnętrze Forda Ka
Wnętrze Forda Ka
Każdy model (przynajmniej teoretycznie) posiada, co najmniej jedną poduszkę powietrzną, sprytnie zabudowany radiomagnetofon, czy np. możliwość regulacji oparcia tylnej kanapy (zabieg taki pozwala na rozbudowanie przestrzeni bagażowej względem miejsca w kabinie). Warto rozglądać się za egzemplarzami ze wspomaganiem kierownicy, ale z uwagi na znaczną awaryjność (wycieki) dobrze jest dokładnie skontrolować stan układu wspomagania przed zakupem.

Ford Ka
Ford Ka
Podobnie, jak w przypadku innych leciwych Fordów, na karoserii potrafią pojawić się wykwity rdzy (np. na progach, nadkolach, tylnej wycieraczce, oknach i przy wlewie paliwa oraz w punktach mocowania zawieszenia). Mogą zacinać się zamki i mechanizmy otwierania szyb.

W egzemplarzach wyprodukowanych po 2002 roku częściej zdarzają się usterki elektroniki (np. moduł zapłonowy, kontrolki poduszek powietrznych).

Ford Ka - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Jarek
11 października 2011
Piękne i dobre autko dla kobiety. Jeśli się dba to bezawaryjne. Ka rok 98 po wymianie felg i opon na 14x55x185 na drodze poezja. Silnik 1,3 faktycznie dychawiczny. Autko inne od wszystkich. Z tego co widziałem hamulce są skonstruowane tak jak w Oplu Corsie. Dobre klocki i tarcze i spowalniacze pracują poprawnie. Po craszteście wymieniliśmy na Reno Clio. Ja chce Kaaaaaaa!
jurek
11 października 2011
Ford ka to jest jeden wielki szrot gnijący i psujący Często się psuje elektrozawór nagrzewnicy ,opornik dmuchawy itd o blachach nie wspomnę .Wiem bo miałem dwa takie nigdy więcej.
as
11 października 2011
Kultowy to może być stary merc. Ta kaczka to tandetaaaa. Oglądałem rocznik 2006, krajowy, z niedużym przebiegiem, bo chciałem kupić. Miało to to blachę na drzwiach w środku, skorodowany spód i zawias. Autko jest ciasne w środku, bagażnik to jakiś żart, wskaźnik paliwa działa po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (fajny gadżet dla złodzieja). Wykonanie tego czegoś jest baaardzo słabe. Zawiodłem się, innych kaczek już nie szukałem.
pauli
11 października 2011
Miałam przez chwilę to autko. Ogólnie bardzo dobrze się nim jeździło, ale jak przy zmianie kół zobaczyłam całkowicie pognitą podłogę to szybciutko się rozstaliśmy.
Arczi
11 października 2011
Z jednej strony trwałe auto jako całość - znajomy zrobił 350 tys do rozbicia, z drugiej liczba awarii i koszt ich naprawny nieoplacalny.
we wspomnianym egzemplarzu były do wymiany - amorki 4szt, tylko gaz-olej,wiec drozsze. progi, jedno nadkole, elektrozawór nagrzewnicy, hamulce, zaciski, stabilizator itd.. ogólnie koszt przekraczał wartość auta.

Do tego masa gołych wersji a kierownica chodzi jak w polonezie jeśli nei ma wspomagania.
Jak ktoś chce kupić autko żonie, to lepiej Matiza, SC, Polo/Ibize albo nawet 206, mimo wszystko albo będą tańsze w utrzymaniu, albo po prostu lepsze.
ford ka :)
11 października 2011
Forda KA świetne auto mam go od 4 lat szkoda że wypowiadają sie ludzie co nigdy nie mieli tego auta fakt może silnik starszej generacji ale za to bezawaryjny silnik krokowy to nie majatek ( skąd autor ma te ceny za 300 to dwa mozna kupić)
jak dbasz tak masz z każdym autem tak jest Do tych co krytykuja podajcie jeden model samochodu za tą kase który jest bezawaryjny do którego nie mozna sie doczepić pozdrawiam.
Towija
11 października 2011
Dlatego polecam jako małe, wygodne i niezawodne autko: Mitsubishi Colt serii CJ0 ! Mają bardzo dobre wyposażenie i można je wychaczyć już za 5-6 patoli w dobrym stanie. W całości produkowane w Japonii, praktycznie bezawaryjne - tylko kupujcie z silnikiem 1.6 ! Pali tyle samo co 1.3 a dynamika bez porównania.
mk
11 października 2011
super autko do miasta; nawet jak ktoś o nią zawadził, to po plastikowych nadkolach nie było śladu; wszędzie wjechała, a to, że zakupy z marketu trzeba było układać na tylnej kanapie rekompensowała możliwość zaparkowania w szparze za stojakiem na wózki :)
comments powered by Disqus

Ford Ka - kultowe miejskie auto - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie auto

Zobacz także

Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Ford Ka+ już w polskich salonach

Ford Ka+ już w polskich salonach 2017-08-11

Do polskich salonów wjeżdża właśnie zupełnie nowy Ford Ka z przydomkiem plus. Auto jest zdecydowanie większe od poprzednika, z którym łączy je tylko nazwa. Czy zaskarbi sobie sympatię klientów znad Wisły?Nowy Ka + to tzw. „pojazd globalny”...
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Używane: BMW 5 F10/F11

Używane: BMW 5 F10/F11 2017-05-17

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017, a więc można liczyć na dość spory i nagły spadek cen tej generacji.Zanim jednak ruszymy na poszukiwania dobrej oferty, trzeba zdać sobie sprawę,...
Używane: Volvo XC60 I

Używane: Volvo XC60 I 2017-03-30

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo. W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.