chceauto.pl
x
Ford Ka - kultowe miejskie auto

Ford Ka - kultowe miejskie auto

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-10-05 Opinie
Pierwsza generacja Forda KA weszła do sprzedaży w 1996 roku i przetrwała w ofercie dwanaście lat! W 2002 roku auto przeszło niewielki lifting, a produkcja zakończyła się dopiero w 2008 roku, kiedy na rynku pojawiło się zupełnie nowe auto o tej nazwie.

Większość egzemplarzy napędzana jest przez archaiczny silnik o pojemności 1,3 l i mocy 60 (lub 50) KM. Wykonana w całości z żeliwa jednostka ma jeszcze wałek rozrządu umieszczony w kadłubie (podobnie, jak np. „duże” fiaty 125p) i prostą, ośmiozaworową głowicę, a montowana była również w Escortach i starszych Fiestach.

Ford Ka
Ford Ka
Przestarzała konstrukcja jest mało awaryjna, gorzej z osprzętem w starszych samochodach. Czasami zdarzyć się mogą falujące obroty - to wina silniczka krokowego (koszt wymiany - 300 zł), usterce ulegać może cewka zapłonowa (300-400 zł), oraz potencjometr przepustnicy (200 zł). Za to rozrząd z krótkim łańcuchem jest w zasadzie bezobsługowy.

Silnik posiada mechaniczną regulację luzów zaworowych, co trzeba wykonać co 30-40 tysięcy km. Dobrą zasadą jest jednoczesna wymiana uszczelki pokrywy zaworów, w przeciwnym wypadku wkrótce zapewne przytrafią się wycieki oleju.

Ford Ka
Ford Ka
W 2001 roku pojawił się nowy silnik 1.3 Duratec o mocy 70 KM. Jednostkę wykonano z aluminium, a wałek rozrządu umieszczono już w głowicy.

Ford Ka, oczywiście poza niebanalną stylistyką, imponować może świetnymi właściwościami jezdnymi. Rozstawione w narożnikach nadwozia koła sprawiają, że samochód pokonuje zakręty ze zwinnością gokarta. Niestety, do szybkiej jazdy nie zachęcają przeciętne i podatne na usterki hamulce.

W zawieszeniu przednim wymiany mogą wymagać łączniki stabilizatora oraz tuleje wahaczy (komplet na stronę: 50-100 zł). Niestety wymiana wiąże się z użyciem prasy, warto więc rozważyć zakup nowego kompletnego wahacza (koszt od 120 do 300 zł). Zawieszenie na nierównych drogach poddaje się stosunkowo szybko.

Wnętrze Forda Ka
Wnętrze Forda Ka
Każdy model (przynajmniej teoretycznie) posiada, co najmniej jedną poduszkę powietrzną, sprytnie zabudowany radiomagnetofon, czy np. możliwość regulacji oparcia tylnej kanapy (zabieg taki pozwala na rozbudowanie przestrzeni bagażowej względem miejsca w kabinie). Warto rozglądać się za egzemplarzami ze wspomaganiem kierownicy, ale z uwagi na znaczną awaryjność (wycieki) dobrze jest dokładnie skontrolować stan układu wspomagania przed zakupem.

Ford Ka
Ford Ka
Podobnie, jak w przypadku innych leciwych Fordów, na karoserii potrafią pojawić się wykwity rdzy (np. na progach, nadkolach, tylnej wycieraczce, oknach i przy wlewie paliwa oraz w punktach mocowania zawieszenia). Mogą zacinać się zamki i mechanizmy otwierania szyb.

W egzemplarzach wyprodukowanych po 2002 roku częściej zdarzają się usterki elektroniki (np. moduł zapłonowy, kontrolki poduszek powietrznych).

Ford Ka - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Jarek
11 października 2011
Piękne i dobre autko dla kobiety. Jeśli się dba to bezawaryjne. Ka rok 98 po wymianie felg i opon na 14x55x185 na drodze poezja. Silnik 1,3 faktycznie dychawiczny. Autko inne od wszystkich. Z tego co widziałem hamulce są skonstruowane tak jak w Oplu Corsie. Dobre klocki i tarcze i spowalniacze pracują poprawnie. Po craszteście wymieniliśmy na Reno Clio. Ja chce Kaaaaaaa!
jurek
11 października 2011
Ford ka to jest jeden wielki szrot gnijący i psujący Często się psuje elektrozawór nagrzewnicy ,opornik dmuchawy itd o blachach nie wspomnę .Wiem bo miałem dwa takie nigdy więcej.
as
11 października 2011
Kultowy to może być stary merc. Ta kaczka to tandetaaaa. Oglądałem rocznik 2006, krajowy, z niedużym przebiegiem, bo chciałem kupić. Miało to to blachę na drzwiach w środku, skorodowany spód i zawias. Autko jest ciasne w środku, bagażnik to jakiś żart, wskaźnik paliwa działa po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (fajny gadżet dla złodzieja). Wykonanie tego czegoś jest baaardzo słabe. Zawiodłem się, innych kaczek już nie szukałem.
pauli
11 października 2011
Miałam przez chwilę to autko. Ogólnie bardzo dobrze się nim jeździło, ale jak przy zmianie kół zobaczyłam całkowicie pognitą podłogę to szybciutko się rozstaliśmy.
Arczi
11 października 2011
Z jednej strony trwałe auto jako całość - znajomy zrobił 350 tys do rozbicia, z drugiej liczba awarii i koszt ich naprawny nieoplacalny.
we wspomnianym egzemplarzu były do wymiany - amorki 4szt, tylko gaz-olej,wiec drozsze. progi, jedno nadkole, elektrozawór nagrzewnicy, hamulce, zaciski, stabilizator itd.. ogólnie koszt przekraczał wartość auta.

Do tego masa gołych wersji a kierownica chodzi jak w polonezie jeśli nei ma wspomagania.
Jak ktoś chce kupić autko żonie, to lepiej Matiza, SC, Polo/Ibize albo nawet 206, mimo wszystko albo będą tańsze w utrzymaniu, albo po prostu lepsze.
ford ka :)
11 października 2011
Forda KA świetne auto mam go od 4 lat szkoda że wypowiadają sie ludzie co nigdy nie mieli tego auta fakt może silnik starszej generacji ale za to bezawaryjny silnik krokowy to nie majatek ( skąd autor ma te ceny za 300 to dwa mozna kupić)
jak dbasz tak masz z każdym autem tak jest Do tych co krytykuja podajcie jeden model samochodu za tą kase który jest bezawaryjny do którego nie mozna sie doczepić pozdrawiam.
Towija
11 października 2011
Dlatego polecam jako małe, wygodne i niezawodne autko: Mitsubishi Colt serii CJ0 ! Mają bardzo dobre wyposażenie i można je wychaczyć już za 5-6 patoli w dobrym stanie. W całości produkowane w Japonii, praktycznie bezawaryjne - tylko kupujcie z silnikiem 1.6 ! Pali tyle samo co 1.3 a dynamika bez porównania.
mk
11 października 2011
super autko do miasta; nawet jak ktoś o nią zawadził, to po plastikowych nadkolach nie było śladu; wszędzie wjechała, a to, że zakupy z marketu trzeba było układać na tylnej kanapie rekompensowała możliwość zaparkowania w szparze za stojakiem na wózki :)
comments powered by Disqus

Ford Ka - kultowe miejskie auto - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie autoFord Ka - kultowe miejskie auto

Zobacz także

Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...
Używane: Peugeot 2008

Używane: Peugeot 2008 2019-06-19

Pierwsza generacja Peugeota 2008 to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie. Produkowany w latach 2013-2019 model zbiera wśród użytkowników wiele pochlebnych opinii. Co ważne, dotyczą one nie tylko prowadzenia ale też niskiej usterkowości....
Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...
Używane: Mazda 6 III

Używane: Mazda 6 III 2019-05-04

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową...
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.