chceauto.pl
x
Ford Focus C-max - Duży i to prowadzenie

Ford Focus C-max - Duży i to prowadzenie

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-10-30 Opinie
W oparciu o podzespoły Focusa I generacji w 2003 roku powstał Focus C-max, którego głównym zadaniem było odebranie klientów Renault Scenic i Citroenowi Xsara Picasso. Ale uwaga - w samochodzie zastosowano zupełnie inną płytę podłogową, tę samą, na bazie której rok później zbudowano Focusa II generacji.

Pierwsza generacja tego auta była produkowana w niemieckiej fabryce Forda w Saarlouis aż do 2010 roku. W 2007 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi, przy czym wprowadzono do oferty nowy silnik wysokoprężny oraz zmieniono nazwę - od tego momentu auto nazywało się Ford C-max, co miało na celu podkreślenie, że C-max nie jest wersją nadwoziową Focusa, ale osobnym modelem. W 2010 roku pojawiła się druga generacja tego modelu.

Ford Focus C-max
Ford Focus C-max
Do napędu Focusów C-Max stosowano szeroką paletę jednostek. Benzynowe pochodzą ze znanej serii Zetec. Wszystkie, począwszy od 1.6 (100 KM) poprzez 1.8 (115 KM), aż po 2.0 (130 KM) posiadają szesnastozaworowe głowice i plastikowe kolektory dolotowe, co oznacza słabą tolerancję na gaz. Najsłabsza jednostka posiada rozrząd oparty na pasku, dwie kolejne - na łańcuchu.

Początkowo w Focusie C-max dostępne były dwie wysokoprężne jednostki o pojemnościach 1.6 i 2.0, obie produkcji... francuskiej (konkretnie grupy PSA, Peugeot-Citroen). Posiadały one wtrysk typu common-rail, a niektóre wersje również (niestety) filtr cząstek stałych (DPF). Przy okazji liftingu w 2007 roku pojawiła się już trochę archaiczna (z żeliwną głowicą) fordowska jednostka o pojemności 1.8.

Ford Focus C-max
Ford Focus C-max
Generalnie lepszą opinią cieszą się silniki francuskie. Najlepiej wybrać auta bez filtra DPF, wówczas największym problemem jest zużywające się koło dwumasowe (koszt wymiany ze sprzęgłem to ok. 3 tys. zł), zawieszać może się zawór ERG. Silnik 1.8 ma więcej wad - poza kołem dwumasowym, pojawiają się wycieki oleju, zaszwankować może również układ wtryskowy.

Silniki 1.6 TDCI były objęte akcją nawrotową dotyczącą układu smarowania wałka rozrządu oraz wentylatora chłodnicy.

Ford Focus C-max
Ford Focus C-max
Warto mieć na uwadze, że napędzane silnikami Diesla samochody z początku produkcji będą miały już za sobą potężne przebiegi, przez co ich eksploatacja raczej nie będzie bezawaryjna.

Ford Focus C-max słynie również ze świetnego trzymania się drogi, praktycznie niezrównanego w segmencie minivanów, i niezłej jakości wykonania. W przeciwieństwie do Focusa I, zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo dobre i bezwypadkowe egzemplarze właściwie nie mają problemów z rdzą.

Małe figle czasem potrafi płatać instalacja elektryczna (np. problemy z wycieraczkami, oświetleniem, otwieraniem szyb) oraz układ chłodzenia (awarie pomp wodnych). W wyeksploatowanych egzemplarzach przestają też działać cięgła od lewarka skrzyni biegów.

Ford Focus C-max - Duży i to prowadzenie
Zarzuty można mieć również do uszczelek drzwi, które z upływem czasu tracą elastyczność, przez co zaczynają skrzypieć. Sytuację ratować można stosując regularne smarowanie lub po prostu wymieniając je na nowe. Dość szybko podlega zużyciu również tapicerka foteli, ale głównie w niższych wersjach wyposażenia.

Naprawa wielowahaczowego tylnego zawieszenia lepiej nie powierzać autoryzowanym serwisom, koszty mogą okazać się bardzo wysokie. Z przodu zastosowano tradycyjną kolumnę McPhersona. Wahacze są stosunkowo wytrzymałe, najszybciej poddają się łączniki stabilizatorów.

Trzeba przyznać, że w rankingach niezawodności samochód plasuje się na czołowych miejscach. Jeśli uda nam się znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, powinniśmy być z niego zadowoleni. Dobra opinia, jaką cieszy się Focus C-max, gwarantuje również brak problemów odsprzedażą.

Ford Focus C-max - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Focus C-max - Duży i to prowadzenie - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus C-max - Duży i to prowadzenieFord Focus C-max - Duży i to prowadzenieFord Focus C-max - Duży i to prowadzenieFord Focus C-max - Duży i to prowadzenieFord Focus C-max - Duży i to prowadzenieFord Focus C-max - Duży i to prowadzenieFord Focus C-max - Duży i to prowadzenieFord Focus C-max - Duży i to prowadzenie

Zobacz także

Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Używane: BMW 5 F10/F11

Używane: BMW 5 F10/F11 2017-05-17

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017, a więc można liczyć na dość spory i nagły spadek cen tej generacji.Zanim jednak ruszymy na poszukiwania dobrej oferty, trzeba zdać sobie sprawę,...
Używane: Volvo XC60 I

Używane: Volvo XC60 I 2017-03-30

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo. W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy...
Używane: Subaru Legacy V i Outback IV

Używane: Subaru Legacy V i Outback IV 2017-02-27

Subaru Legacy V generacji debiutowało w 2009 roku, a niedługo potem oferta została poszerzona o uterenowioną wersję, która tradycyjnie nosi nazwę Outback (IV generacji).W obu modelach japoński producent próbował połączyć typowe dla siebie...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.