chceauto.pl
x

Ford Explorer rok 2001

Wybierz silnik

benzyna

4.0
Explorer to średniej wielkości suv. Pierwsza generacja, która debiutowała w 1995 roku przerwała w produkcji pięć lat. W 1996 roku pojawiła się druga seria, która wytwarzana była do 2003 roku. W 2002 roku pojawiła się kolejna generacja, którą w 2006 roku poddano głębokiemu restylingowi. Wszystkie generacje charakteryzuje nie najlepsze prowadzenie i bardzo duży apetyt na paliwo. Właściciele często narzekają też na drobne, acz dokuczliwe usterki elektroniki, których usunięcie, ze względu na niewielką popularność auta, może być trudne. Dużo problemów sprawia również zawieszenie, którego elementy słabo tolerują polskie drogi. Auto całkiem sprawnie daje sobie radę w terenie, ale na szosie trzeba zachować duży rozsądek (wysoko położony środek ciężkości, miękkie zawieszenie i duża masa). Mimo swoich rozmiarów samochód niezbyt dobrze spełnia się w roli pojazdu rodzinnego. Ilość miejsca na tylnej kanapie zadowoli jedynie dzieci.


Najnowsza generacja - Ford Explorer Plug-In Hybrid trafiła do Europy w połowie 2019 roku. Auto oferowane jest w dwóch wariantach (oba z kierownicą po lewej stronie) – jako usportowiony Explorer ST-Line oraz Explorer Platinum. Obydwie wersje napędzane są silnikiem benzynowym EcoBoost V6 o pojemności 3,0 litra i silnikiem elektrycznym, pełniącym też rolę generatora, z łączną mocą maksymalną zespołu napędowego 450 KM i momentem obrotowym 840 Nm, a także z możliwością korzystania z napędu całkowicie elektrycznego.

3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 350 KM wspierany jest mocą 100 KM wytwarzaną przez silnik elektryczny. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,1 kWh można ładować poprzez gniazdo ładowania umieszczone na przednim lewym błotniku między drzwiami, a nadkolem. Ponadto akumulator jest automatycznie doładowywany podczas jazdy w czasie hamowania regeneracyjnego, czyli odzyskiwania energii kinetycznej normalnie wytracanej podczas hamowania.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Explorer automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.

Standardowym wyposażeniem jest inteligentny system napędu na cztery koła Forda wspierany przez siedem trybów jazdy i 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów. W standardzie otrzymujemy nowoczesne systemy wspomagania kierowcy, takie jak adaptacyjny tempomat z funkcjami: Stop&Go, rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymywania pojazdu na pasie ruchu. Funkcja Stop & Go umożliwia systemowi ACC całkowite zatrzymanie pojazdu w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca, jeśli czas zatrzymania jest krótszy, niż 3 sekundy. Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.

W siedmioosobowym wnętrzu znajdziemy m.in. centralny, pionowo ustawiony, ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala oraz 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników. Auto wyróżnia się szerokim zakresem konfiguracji przestrzeni bagażowej i pasażerskiej i łatwym korzystaniem z trzeciego rzędu siedzeń, gdzie ruchem jednej ręki można sobie zapewnić odpowiednią drogę do wsiadania lub wysiadania. Wersja Platinum jest standardowo wyposażona w 14-głośnikowy, 1000-watowy system muzyczny B&O, a w wersji w ST-Line zastosowano system audio B&O z 12 głośnikami o mocy 800 wat.

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.