chceauto.pl
x
Ferrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachu

Ferrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-11-17 Opinie
Zaprezentowane w połowie 2019 roku SF90 Stradale to flagowy model Ferrari. Teraz Włosi pokazali go wersji Spider, czyli ze składanym hardtopem.

Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90 Spider
Normy emisji spalin są nieubłagane również dla producentów samochodów supersportowych. To z tego względu Ferrari SF90 nie jest napędzane silnikiem V10 czy V12, ale zaledwie V8. Ta benzynowa, doładowana jednostka o pojemności 3,9 litra jest wspomagana przez trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 220 KM. Moc systemowa całego układu napędowego to 1000 KM.

Ferrari SF90 można ładować z gniazdka. Pojemność akumulatora wynosi 7,9 kWh, dzięki czemu samochód może przejechać w trybie elektrycznym do 25 km, a prędkość maksymalna nie przekracza wówczas 135 km/h.

Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90 Spider
Dwa silniki elektryczne zlokalizowane są przy kołach przedniej osi, trzeci jest zintegrowany z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów i znajduje się przy centralnie umieszczonym silniku spalinowym. Taki układ oznacza oczywiście napęd na wszystkie koła.

Osiągi zapierają dech w piersiach. Chociaż przez konstrukcję składanego automatycznie (w ciągu 14 sekund) dachu oraz dodatkowe wzmocnienia SF90 waży 1670 kg, czyli o 70 kg więcej niż Stradale, to niemal nie jest wolniejszy. Spider przyśpiesza do 100 km/h w 2,5 s, a po 7 s od startu wskazówka prędkościomierza pokazuje już 200 km/h (to 0,3 s wolniej niż w Stradale). Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Z ciekawostek - tylny spojler przy prędkości 250 km/h generuje 390 kg nacisku na tylną oś.

Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90 Spider
Dodajmy, że wykonane w z włókna węglowego nadwozie Ferrari SF90 Spider ma 4,71 m długości, niemal 2 m szerokości i tylko 1,2 m wysokości, co oznacza niemal identyczne wymiary jak w Stradale.

Podobnie jak Stradale, SF90 Spider będzie dostępny w ekstremalnej wersji Assetto Fiorano. Taki samochód ma inne amortyzatory i zmieniony spojler, generujący jeszcze większy docisk. Natomiast dzięki wykonanym z włókna węglowego drzwiom i tytanowemu układowi wydechowemu waży o 21 kg mniej.

We Włoszech za Ferrari SF90 Spider trzeba zapłacić około 473 tys. euro. Netto...

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ferrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachu - GALERIA ZDJĘĆ

Ferrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachuFerrari SF90 Spider. Flagowy model bez dachu
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.