Ferrari Testarossa to kultowy model produkowany w latach 1984 - 1996. Samochód napędzany był centralnie umieszczonym silnikiem V12 o pojemności 4.9, którego moc wynosiła początkowo 390 KM, a pod koniec produkcji - 440 KM. Moment obrotowy (480-500 Nm) trafiał na koła tylne za pośrednictwem manualnej skrzyni 5-biegowej. Początkowo auto rozpędzało się do 100 km/h w 5,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 295 km/h. Pod koniec produkcji czas sprintu spadł do 4,7 s, a prędkość maksymalna wzrosła do 315 km/h. Auto ważyło między 1450 a 1500 kg. A jaka jest nowa wersja?
- Ferrari 849 Testarossa ma trzy silniki
- Ferrari 849 Testarossa jest niezwykle lekkie
- Ferrari 849 Testarossa. Osiągi
Ferrari 849 Testarossa ma trzy silniki
Ferrari 849 Testarossa (jak brzmi pełna nazwa) posiada napęd hybrydowy typu plug-in, który składa się z silnika V8, niewielkiego akumulatora i aż trzech silników elektrycznych.
Na szczęście pierwsze skrzypce wciąż gra silnik spalinowy. W nowej Testarossie 849 znajdziemy umieszczoną centralnie jednostkę 4.0V8, która dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 830 KM (przy 7500 obr/min) i 842 Nm (przy 6500 obr/min). Do tego trzeba doliczyć 220 KM generowanych przez silniki elektryczne, dzięki czemu moc systemowa wynosi 1050 KM. Całość współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.

Ferrari 849 Testarossa
Układ elektryczny obejmuje aż trzy silniki. Dwa są umieszczone przy kołach przednich, tworzą tzw. system RAC-e, który zwiększa możliwości napędu na 4 koła i optymalizuje wektorowanie momentu obrotowego, poprawiając trakcję. Natomiast na tylnej osi znajduje się silnik MGU-K, którego zadaniem jest głównie rekuperacja energii. Samochód ma więc napęd na wszystkie koła.

Ferrari 849 Testarossa
Ferrari 849 Testarossa jest niezwykle lekkie
W trybie elektrycznym dostępna moc ciągła wynosi 163 KM. Pojemność akumulatora to 7,45 kWh, a więc mało jak na hybrydę typu plug-in. Nie dziwi więc, że pełna bateria ma zapewniać tylko do 25 km zasięgu (teoretycznie, realnie będzie znacznie mniej).
Samochód wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 68 litrów (niewiele mniej niż bagażnik, który zmieści... 74 l bagażu). Masa własna pojazdu wynosi zaskakująco mało, bo tylko 1570 kg. Owszem, jest to masa "na sucho", a więc bez płynów eksploatacyjnych (jak oleje czy płyn chłodniczy), ale i tak robi to spore wrażenie.

Ferrari 849 Testarossa
Nieco gorzej pod tym względem wypada Testarossa Spider. Samochód jest wyposażony w składany automatycznie hardtop (cała operacja trwa 14 s, może odbywać się podczas jazdy z prędkością do 45 km/h), a samochód waży 1660 kg.
Uwagę zwraca niemal idealne wyważanie Testarossy. Rozkład mas między osiami wynosi 45:55 przewagą tyłu.

Ferrari 849 Testarossa
Ferrari 849 Testarossa. Osiągi
Potężna moc oznacza świetne osiągi Coupe rozpędza się do 100 km/h w 2,3 s, a do 200 km/h - w 6,35 s. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h. Droga hamowania ze 100 km/h wynosi zaledwie 28,5 m, a z 200 km/h - 108 m.
Do 100 km/h kabriolet rozpędza się równie szybko, a do 200 km/h jest wolniejszy o 0,15 s. Prędkość maksymalna tej wersji również przekracza 330 km/h.

Ferrari 849 Testarossa
Ferrari 849 Testarossa wyjedzie na drogi w 2026 roku. W wersji coupe samochód będzie kosztował około 460 tys. euro, a Spider - około 50 tys. euro. Śmiało możemy więc założyć, że Testarossa nie będzie częstym widokiem na drogach.