chceauto.pl
x

Dodge Caravan IV 2.4 150 KM

Dodge Caravan IV 2.4 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
18 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2389 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
14 s.
V max
177 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
62 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
450 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
15.4 s.
Prędkość maksymalna
161 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Dodge Caravan IV 2.4 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Dodge Caravan IV 2.4 150 KMDodge Caravan IV 2.4 150 KMDodge Caravan IV 2.4 150 KMDodge Caravan IV 2.4 150 KM

Dodge Caravan IV 2.4 150 KM

Dodge Caravan

Dodge Caravan to nic innego, jak Chrysler Voyager ze zmienionym logiem i przednią częścią nadwozia. Samochody te to klasyka gatunku - ogromne, niezwykle przestronne amerykańskie vany, które potrafią jednak napsuć trochę krwi swoim właścicielom. Pierwsze Caravany wyjechały z fabryki w 1984 roku, na polskich drogach najpopularniejsze są jednak modele z roczników 96-2000 i 2001-2006. Niekwestionowaną zaletą auta są ogromne właściwości przewozowe. Nawet jeśli na pokład zabierzemy komplet siedmiu pasażerów, na bagaż pozostanie całkiem sporo miejsca. Fotele można obracać, jeśli potrzebujemy bagażówki, można je również wymontować. Niestety, auto ma też sporo dokuczliwych wad. 
Już sam wybór jednostki napędowej jest problematyczny. Czterocylindrowe silniki niezbyt dobrze radzą sobie z ważącym dwie tony autem, sześciocylindrowe, które również nie grzeszą osiągami, zużywają ogromne ilości paliwa (nawet 20 l/100 km). Rozwiązaniem wydawać by się mógł Diesel, ale w przypadku Caravana godny polecenia jest tylko silnik CRD montowany od 2001 roku. Wcześniej auto wyposażane było we włoski silnik konstrukcji VM, który nie dość, że jest zdecydowanie za słaby, to jeszcze bardzo awaryjny. Niektóre egzemplarze z tą jednostką napędową wyposażono w łańcuch rozrządu (inne mają napęd poprzez koła zębate), którego żywotność rzadko kiedy sięga 30 tys. km! Diesle VM są też podatne na przegrzanie, co powodować może pękanie głowicy. 
Kolejnym elementem narażonym na usterki jest przekładnia kierownicza. Już po 50-70 tys. km potrafią pojawić się luzy. Problem rozwiązać może jedynie regeneracja, ale koszt takiej operacji nie należy do niskich (średnio ok 2 tys. zł). Zawieszenie, głównie dzięki prostej konstrukcji, dobrze znosi nasze drogi. Tuleje wahaczy i końcówki drążków wytrzymują ok 100 tys. km. 
Na niekorzyść konstrukcji przemawia również dramatycznie niski poziom bezpieczeństwa. Caravan nie był testowany, ale bliźniaczy chrysler voyager w testach EuroNCAP w 1999 roku samochód otrzymał zaledwie dwie gwiazdki. W 2007 roku było jeszcze gorzej, samochód ponownie otrzymał dwie gwiazdki, ale... jedną skreślono. 
Od 2008 roku w produkcji znajduje się V generacja. Samochód ten nie został jeszcze przebadany przez EuroNCAP, jednak w testach amerykańskich, przeprowadzonych przez NHTSA auto otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
Kupując Caravana trzeba być świadomym mogących się przytrafić usterek. Głównym atutem jest w tym przypadku cena zakupu oraz możliwość przewożenia siedmiu osób.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-25

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Chrysler Voyager - byle nie z Dieslem!2011-12-26

Dodge Caravan CRASHTEST

Dodge Caravan IV 2.4 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen C4 Grand Picasso

Citroen C4 Grand Picasso

2.0 140 KM benzyna2006VANautomatprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso

2.0i 16V 138 KM benzyna2006VANautomatprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Dodge Grand Caravan

Dodge Grand Caravan

2.4 150 KM benzyna2006VANautomatprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

2.3 16V 140 KM benzyna2006VANautomatprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Trajet

Hyundai Trajet

2.0 140 KM benzyna2006VANautomatprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

1.8 140 KM benzyna2006VANautomatprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność

Dodge Caravan IV 2.4 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS