Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego 2019-20. Japończycy pochwalili się globalną sprzedażą 1 mln 106 tys. pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 roku.
Rynek europejski zanotował najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku (fiskalnego - przyp. red.), zwiększając sprzedaż o 14 proc - do poziomu 195 tys. sztuk samochodów (dane bez Rosji). Niemcy - największy dla Mazdy rynek w Europie, wniosły do tego wyniku aż 54 tys. sztuk (+10 proc.), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 27 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 7 proc., na przekór trendom obowiązującym na rynku.
Na rynku rodzimym dla Mazdy = w Japonii - sprzedano 139 tys. samochodów, Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 305 tys. sztuk.
Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 2 556,3 mld jenów (21,13 mld euro), co dało zysk operacyjny w wysokości 32,3 mld jenów (267 mln euro) oraz zysk netto w wysokości 32,4 mld jenów (268 mln euro).
Monitorując na bieżąco globalne kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, Mazda skorygowała całoroczną prognozę sprzedaży do 1,5 mln samochodów (poprzednio 1,55 mln szt.). Mimo tego - z uwagi na korzystny wpływ na prognozy zysku skorygowanych założeń dotyczących kursu walutowego - prognoza zysku operacyjnego w wysokości 60 mld jenów (496 mln euro) oraz zysku netto w wysokości 43 mld jenów (355 mln euro) pozostają na niezmienionym poziomie.
Dodajmy, że prezentowane wynik 1 mln 106 tys. pojazdów dotyczą okresu od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 roku. Cały "rok obrotowy" (fiskalny) kończy się 31 marca 2020 roku.