chceauto.pl
x

Citroen C3 Aircross 2020

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 5/5
Głosy: 1.

Dostępne silniki

benzyna

1.2 PureTech

diesel

1.5 HDI
Samochód zaprezentowano w czerwcu 2017 roku. Nawiązanie do standardowego C3 nie jest przypadkowe. Oba auta powstały na wspólnej płycie podłogowej. Mają też identyczny, wynoszący 2,6 m, rozstaw osi.

Nowy Citroen C3 Aircross mierzy dokładnie 4,15 m długości, 1,76 m szerokości i 1,64 m wysokości. Na tle zwykłego C3 może się też pochwalić większymi kołami (16 i 17 cali) oraz zwiększonym o 20 mm prześwitem.

Zgodnie z modą zapoczątkowaną przez model Cactus nabywcom zagwarantowano duże możliwości personalizacji. W cennikach znaleźć się ma 8 kolorów karoserii, 4 kolory dachu i cztery pakiety kolorystyczne obejmujące dodatki. W połączeniu z bogatą ofertą kołpaków i obręczy kół do wyboru będzie aż 90 kombinacji!

Kabina oferować ma sporo przestrzeni (zwłaszcza nad głowami pasażerów) i wysoki komfort (np panoramiczny dach o długości blisko 1 m). W konsoli centralnej zaprojektowano miejsce na smartfon, które jest jednocześnie bezprzewodową stacją do ładowania. Oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej pomieści 1,5-litrową butelkę, podobnie jak kieszenie w drzwiach przednich po stronie kierowcy i pasażera. Po stronie pasażera wygospodarowano ponadto zagłębienie przypominające piórnik, na drobne przedmioty, takie jak klucze, długopis czy monety. Osobnymi schowkami dysponują też pasażerowie zasiadający z tyłu.
W bagażniku zmieścimy pakunku o objętości do 410 l (520 litrów po przesunięciu tylnej kanapy). Gdy zdecydujemy się ją złożyć uzyskamy 1289 litrów.

Firma stawia na komfort i nowoczesne technologie. Lista dodatków obejmować ma chociażby 12 systemów, które ułatwiają codzienną eksploatację (kamera cofania, bezkluczykowy dostęp, nawigacja sterowana głosowo, automatyczna zmiana świateł czy wyświetlacz HUD).

Do C3 nawiązuje paleta jednostek napędowych. Do wyboru będą benzynowe, trzycylindrowe silniki PureTech: 82 KM, 110 KM i 130 KM, które – w zależności od mocy – występować mogą z sześciostopniową, automatyczną przekładnią. Dwa diesle - BlueHDi 110 KM i BlueHDi 120 KM oferowane będą wyłącznie z sześciostopniowymi skrzyniami ręcznymi.

W cennikach próżno szukać napędu 4x4. Citroen oferuje za to system Grip Control (ma kilka trybów jazdy zoptymalizowanych dla różnych warunków drogowych) z funkcją Hill Assist Descent (kontrola zjazdu).

Auto budowane będzie w Hiszpanii (Saragossa) i pojawi się w europejskich salonach w drugiej połowie połowie bieżącego roku. Ceny auta poznamy już w przyszłym miesiącu.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS