chceauto.pl
x

Chrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KM

Chrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
47 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
6063 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
431 KM
0-100 km/h
5 s.
V max
250 km/h

KOSZTY

Spalanie
14 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
92 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
F
Bagażnik
630 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
16.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
54 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
5.5 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Chrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Chrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KMChrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KMChrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KM

Chrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KM

Chrysler 300C powstał w okresie ścisłej współpracy koncernu Chrysler z Daimlerem. Dlatego w samochodzie wykorzystano płytę podłogową Mercedesa klasy E (W210) produkowanego w latach 1996-2002. To jednak (poza silnikiem Diesla) jedyne wspólne elementy między tymi modelami.

Chrysler 300C to samochód, który przede wszystkim ma robić wrażenie. Przy okazji potrafi też szybko i w komfortowych warunkach przewieźć pięć dorosłych osób, chociaż narzekać mogą one na skandaliczną jak na tę klasę pojazdów jakość plastików użytych do wykończenia wnętrza. To może dziwić tym bardziej, że samochody w wersji europejskiej produkowane były w Austrii.

Nie można natomiast narzekać na ilość przestrzeni - wnętrze samochodu jest po prostu ogromne (rozstaw osi to 305 cm!), podobnie jak długość nadwozia (ponad 5 metrów). Najbardziej pożądane przez fanów amerykańskiej motoryzacji są rzecz jasna 5,7-litrowe V8 HEMI, ale również mniejsze jednostki (w tym pochodząca od Mercedesa wysokoprężna) zapewniają autu dobre osiągi. Mniejsze, nie oznacza małe - w 300C nie znajdziemy silników czterocylindrowych... Warto pamiętać, że praktycznie wszystkie jednostki nie należą do światowej awangardy. Są to raczej niewysilone silniki zbudowane na sprawdzonych rozwiązaniach, co oznacza,  że jak na duże pojemności nie dysponują adekwatną mocą, za to cechują się wysoką kulturą pracy i niezawodnością. Benzynowe jednostki V6 dobrze współpracują z instalacjami gazowymi z wtryskiem.

Zaletą silnika 3.0 CRD jest nie tylko niskie spalanie i wysoki moment obrotowy, ale również fakt, że jest to silnik świetnie znany większości polskich mechaników.

Do temperamentu mocnych jednostek napędowych niezbyt pasuje automatyczna skrzynia biegów. Diesel i jednostka V8 współpracuje z przekładnią pięciostopniową, zaś silniki V6 - czterostopniową. Skrzynia pięciobiegowa pochodzi od Mercedesa.

Samochód jest trochę tańszy od swojej europejskiej konkurencji, ale nie odbija się to - na szczęście - na kosztach serwisu. Auto nie cierpi na poważne usterki, przy większych silnikach narzekać można jedynie na szybko zużywające się hamulce (które w dodatku nie są zbyt rewelacyjne) oraz łożyska kół przednich.

Czasami zaskoczyć może awaria jakiegoś czujnika np. niezapiętych pasów, temperatury, przepalone żaróweczki paneli wnetrza), ale nie są to usterki wykluczające auto z jazdy.

Zawieszenie stosunkowo dobrze znosi nawierzchnie polskich dróg, najszybciej poddają się łączniki stabilizatorów. Wahaczy nie trzeba wymieniać w całości, można tuleje i sworznie. Ceny części nie porażają i są łatwo dostępne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-09-25

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Chcesz być oryginalny? Kup sobie Lancię!2012-05-21Oto najgorsze auta w Europie!2014-11-27

Chrysler 300C 6.1 Hemi SRT8 431 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS