chceauto.pl
x
BMW X3. Nie ma się co psuć

BMW X3. Nie ma się co psuć

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-07-07 Opinie
BMW X3 trafiło do produkcji w 2003 roku, jako mniejszy brat SUV-a o nazwie X5. W 2006 roku auto poddano liftingowi, a produkcję I generacji zakończono w 2010 roku.

BMW X3
BMW X3
X3 to typowa "bulwarówka" która świetnie sprawdzi się zimą, ale nie nadaje się na wypady poza utwardzoną drogę. Ilość miejsca w środku zbliżona jest do serii 3, niezbyt dobre opinie zbiera jednak jakość wykończenia kabiny pasażerskiej. Plastiki nie są najwyższej jakości (np. z przycisków sterowania szybami potrafi schodzić farba), podobnie jak ich spasowanie. Atutem X3 jest natomiast względnie obszerne wnętrze, bogate wyposażenie (szczególnie w samochodach importowanych) i spory bagażnik.

BMW X3
BMW X3
Chociaż może się to wydawać zaskoczeniem, to BMW X3 jest samochodem o względnie prostej konstrukcji, dzięki czemu o typowych usterkach trudno mówić. Awarie mechaniki w zasadzie się nie zdarzają, równie niezawodny jest układ elektryczny, który niemal w całości pochodzi z modelu 3 (E46). A to oznacza, że auto nie jest tak nasycone elektroniką, jak współczesne samochody, przez co serwisowanie jest znacznie prostsze i tańsze.

Niewiele kłopotów sprawia również wielowahaczowe zawieszenie, które okazuje się nad podziw odporne nawet na polskich drogach. Jeśli już coś zacznie stukać, to trzeba liczyć się z wymianą sworzni wahaczy lub silentbloków.

BMW X3
BMW X3
Warto natomiast mieć świadomość, że X3 jak na SUV-a jest zawieszone dość sztywno, przez co cierpi nieco komfort jazdy. Dla fanów samochodów BMW nie jest to jednak żadne zaskoczenie, bawarska firma zawsze dbała o właściwe prowadzenie produkowanych przez siebie modeli. Nie inaczej jest w przypadku X3, dzięki czemu tym wysokim samochodem można pokonywać zakręty niemal tak, jak zwykłą osobówką.

Natomiast o jeździe terenowej trzeba zapomnieć. Auto sprawnie pokonuje zaśnieżone drogi, nie ma problemu z pokonaniem szutrowej drogi, ale szybko ugrzęźnie w bardziej wymagającym terenie. Nie do tego je jednak skonstruowano.

BMW X3
BMW X3
Powód jest prozaiczny. Standardowy napęd xDrive w X3 zrealizowano za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłykowego. Oznacza to, że w normalnych warunkach 60 procent momentu obrotowego trafia na koła tylne, natomiast w razie wystąpienia poślizgu moment płynnie przekazywany jest na oś o większej przyczepności. Samochód nie posiada natomiast żadnej blokady.

BMW X3
BMW X3
Najsłabszym elementem układu napędowego jest skrzynia redukcyjna. Koszt wymiany skrzyni jest wysoki, może siągnąć nawet 10 tysięcy zł. Na szczęście w większości wypadków możliwa jest samodzielna naprawa garażowa. Tak naprawdę nie psuje się bowiem skrzynia, ale zamontowany przy niej silniczek, a dokładniej plastikowa zębatka. Naprawa polega na obróceniu jej o 180 stopni, co oznacza, że usterkę można usunąć właściwie bezkosztowo! Co ważne, naprawdę można to zrobić w garażu, dostęp z kanału jest bardzo łatwy, nie trzeba nawet spuszczać oleju.

Oferta jednostek napędowych w BMW X3 była szeroka i obejmowała silniki benzynowe 2.0, 2.5 i 3.0 o mocach od 150 do 272 KM oraz diesle 2.0 i 3.0 o mocach od 143 do 286 KM. Na rynku wtórnym dominują oczywiście samochody z silnikami wysokoprężnymi i najczęściej dwulitrowymi, które są najtańsze w eksploatacji.

BMW X3
BMW X3
Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w rozrząd oparty na łąńcuchu, są to silniki trwałe i rzadko ulegają awarii. W zasadzie jedynym elementem, który zbyt szybko może ulec użyciu jest sprzęgło. Dotyczy to mocnych wersji silnikowych z manualnymi skrzyniami biegów i niezbyt wprawnymi kierowcami. Od czasu do czasu spotkać się można z usterkami turbin, które naturalną koleją rzeczy podlegają zużyciu eksploatacyjnemu.

BMW X3
BMW X3
Kupując BMW X3 trzeba dobrze zweryfikować jego przeszłość. Samochody importowane często mają za sobą naprawy powypadkowe. Jednak dobry, sprawdzony egzemplarz powinien okazać się dobrym nabytkiem. Niestety liczyć się trzeba ze stosunkowo wysoką ceąy zakupu (szczególnie samochodów poliftingowych) oraz wysokiem ryzykiem kradzieży.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

BMW X3. Nie ma się co psuć - GALERIA ZDJĘĆ

BMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psuć

Zobacz także

BMW X3 M i X4 M oficjalnie!

BMW X3 M i X4 M oficjalnie! 2019-02-13

Poznaliśmy własnie najnowsze wcielenie modelu X3 i X4 usprawnionych przez BMW Motorsport. Samochody wyróżniają się przestylizowanymi zderzakami, dodatkowym ospoilerowaniem i unikatowym wykończeniem. Na czarny połysk lakierowane są: osłona chłodnicy,...
Używane: Nissan X-Trail II

Używane: Nissan X-Trail II 2018-12-31

Nissan X-Trail II generacji debiutował w 2007 roku. Auta budowano na tzw. płycie C, czyli tej samej, którą wykorzystano w Renault Megane (od roku 2003) i Renault Koleos oraz Nissanie Qashqai.Mimo tego, charakter X-Trail-a jest zupełnie inny - pod...
Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86

Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86 2018-12-30

Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje. Oba pojazdy zostały wspólnie opracowane przez Toyotę i Subaru, stanowiąc hybrydę rozwiązań technicznych obu firm: wykorzystano płytę podłogową Toyoty i zastosowano klasyczny układ napędowy -...
Używane: Suzuki Swift IV

Używane: Suzuki Swift IV 2018-12-29

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu...
Używane: Renault Scenic III

Używane: Renault Scenic III 2018-12-29

Renault Scenic III generacji zadebiutowało na salonie genewskim w marcu 2009 roku. Po raz pierwszy większa wersja siedmioosobowa o nazwie Grand Scenic została dość mocno wyróżniona stylistycznie, wcześniej obie odmiany różniły się właściwie tylko...
Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.