chceauto.pl
x
BMW X3. Nie ma się co psuć

BMW X3. Nie ma się co psuć

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-07-07
BMW X3 trafiło do produkcji w 2003 roku, jako mniejszy brat SUV-a o nazwie X5. W 2006 roku auto poddano liftingowi, a produkcję I generacji zakończono w 2010 roku.

BMW X3
BMW X3
X3 to typowa "bulwarówka" która świetnie sprawdzi się zimą, ale nie nadaje się na wypady poza utwardzoną drogę. Ilość miejsca w środku zbliżona jest do serii 3, niezbyt dobre opinie zbiera jednak jakość wykończenia kabiny pasażerskiej. Plastiki nie są najwyższej jakości (np. z przycisków sterowania szybami potrafi schodzić farba), podobnie jak ich spasowanie. Atutem X3 jest natomiast względnie obszerne wnętrze, bogate wyposażenie (szczególnie w samochodach importowanych) i spory bagażnik.

BMW X3
BMW X3
Chociaż może się to wydawać zaskoczeniem, to BMW X3 jest samochodem o względnie prostej konstrukcji, dzięki czemu o typowych usterkach trudno mówić. Awarie mechaniki w zasadzie się nie zdarzają, równie niezawodny jest układ elektryczny, który niemal w całości pochodzi z modelu 3 (E46). A to oznacza, że auto nie jest tak nasycone elektroniką, jak współczesne samochody, przez co serwisowanie jest znacznie prostsze i tańsze.

Niewiele kłopotów sprawia również wielowahaczowe zawieszenie, które okazuje się nad podziw odporne nawet na polskich drogach. Jeśli już coś zacznie stukać, to trzeba liczyć się z wymianą sworzni wahaczy lub silentbloków.

BMW X3
BMW X3
Warto natomiast mieć świadomość, że X3 jak na SUV-a jest zawieszone dość sztywno, przez co cierpi nieco komfort jazdy. Dla fanów samochodów BMW nie jest to jednak żadne zaskoczenie, bawarska firma zawsze dbała o właściwe prowadzenie produkowanych przez siebie modeli. Nie inaczej jest w przypadku X3, dzięki czemu tym wysokim samochodem można pokonywać zakręty niemal tak, jak zwykłą osobówką.

Natomiast o jeździe terenowej trzeba zapomnieć. Auto sprawnie pokonuje zaśnieżone drogi, nie ma problemu z pokonaniem szutrowej drogi, ale szybko ugrzęźnie w bardziej wymagającym terenie. Nie do tego je jednak skonstruowano.

BMW X3
BMW X3
Powód jest prozaiczny. Standardowy napęd xDrive w X3 zrealizowano za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłykowego. Oznacza to, że w normalnych warunkach 60 procent momentu obrotowego trafia na koła tylne, natomiast w razie wystąpienia poślizgu moment płynnie przekazywany jest na oś o większej przyczepności. Samochód nie posiada natomiast żadnej blokady.

BMW X3
BMW X3
Najsłabszym elementem układu napędowego jest skrzynia redukcyjna. Koszt wymiany skrzyni jest wysoki, może siągnąć nawet 10 tysięcy zł. Na szczęście w większości wypadków możliwa jest samodzielna naprawa garażowa. Tak naprawdę nie psuje się bowiem skrzynia, ale zamontowany przy niej silniczek, a dokładniej plastikowa zębatka. Naprawa polega na obróceniu jej o 180 stopni, co oznacza, że usterkę można usunąć właściwie bezkosztowo! Co ważne, naprawdę można to zrobić w garażu, dostęp z kanału jest bardzo łatwy, nie trzeba nawet spuszczać oleju.

Oferta jednostek napędowych w BMW X3 była szeroka i obejmowała silniki benzynowe 2.0, 2.5 i 3.0 o mocach od 150 do 272 KM oraz diesle 2.0 i 3.0 o mocach od 143 do 286 KM. Na rynku wtórnym dominują oczywiście samochody z silnikami wysokoprężnymi i najczęściej dwulitrowymi, które są najtańsze w eksploatacji.

BMW X3
BMW X3
Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w rozrząd oparty na łąńcuchu, są to silniki trwałe i rzadko ulegają awarii. W zasadzie jedynym elementem, który zbyt szybko może ulec użyciu jest sprzęgło. Dotyczy to mocnych wersji silnikowych z manualnymi skrzyniami biegów i niezbyt wprawnymi kierowcami. Od czasu do czasu spotkać się można z usterkami turbin, które naturalną koleją rzeczy podlegają zużyciu eksploatacyjnemu.

BMW X3
BMW X3
Kupując BMW X3 trzeba dobrze zweryfikować jego przeszłość. Samochody importowane często mają za sobą naprawy powypadkowe. Jednak dobry, sprawdzony egzemplarz powinien okazać się dobrym nabytkiem. Niestety liczyć się trzeba ze stosunkowo wysoką ceąy zakupu (szczególnie samochodów poliftingowych) oraz wysokiem ryzykiem kradzieży.

BMW X3. Nie ma się co psuć - GALERIA ZDJĘĆ

BMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psuć

Zobacz także

Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
BMW iX3 po liftingu

BMW iX3 po liftingu 2021-08-13

BMW poddało liftingowi elektryczny model iX3. Samochód został zaprezentowany zaledwie rok temu, ale oparto go na spalinowym X3, które do salonów trafiło w 2017 roku, a modernizacji zostało kilka miesięcy temu.Zmiany w iX3 są analogiczne, jak w wersji...
BMW X3 M i X4 M po liftingu

BMW X3 M i X4 M po liftingu 2021-06-30

BMW poddało liftingowi modele X3 i X4. Nie dziwi więc, że zmodernizowano również ich najmocniejsze wersje, czyli X3 M i X4 M, także w wersji Competition.Zmiany są analogiczne, jak w "zwykłych" wersjach. Oba modele otrzymały zmodyfikowany przód z...
BMW X3 i X4 po liftingu

BMW X3 i X4 po liftingu 2021-06-21

BMW poddało liftingowi modele X3 i X4. Co zmieniło się w tych samochodach?Zarówno X3, jak X4 otrzymały nowy przód, na który składają nowe, bardziej płaskie reflektory oraz powiększona osłona chłodnicy. Typowe dla BMW "nerki" zostały połączone,...
Start przedsprzedaży BMW iX3 w Polsce

Start przedsprzedaży BMW iX3 w Polsce 2020-09-07

Pierwszy w pełni elektryczny model z linii BMW X jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Pierwsze zamówione egzemplarze BMW iX3 trafią do kierowców z początkiem 2021 r. Kupujący mogą wybrać optymalne dla siebie rozwiązanie do ładowania: Mobilną...
BMW iX3. Pierwszy SUV na prąd

BMW iX3. Pierwszy SUV na prąd 2020-07-14

BMW iX3 to pierwszy w historii niemieckiej marki SUV o napędzie wyłącznie elektrycznym. Tym samym X3 staje się pierwszym modelem BMW oferowanym z silnikami spalinowymi, jako hybryda plug-in (xDrive30e) oraz auto bateryjne.BMW iX3 stylistycznie niewiele...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS