chceauto.pl
x
BMW X3. Nie ma się co psuć

BMW X3. Nie ma się co psuć

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-07-07 Opinie
BMW X3 trafiło do produkcji w 2003 roku, jako mniejszy brat SUV-a o nazwie X5. W 2006 roku auto poddano liftingowi, a produkcję I generacji zakończono w 2010 roku.

BMW X3
BMW X3
X3 to typowa "bulwarówka" która świetnie sprawdzi się zimą, ale nie nadaje się na wypady poza utwardzoną drogę. Ilość miejsca w środku zbliżona jest do serii 3, niezbyt dobre opinie zbiera jednak jakość wykończenia kabiny pasażerskiej. Plastiki nie są najwyższej jakości (np. z przycisków sterowania szybami potrafi schodzić farba), podobnie jak ich spasowanie. Atutem X3 jest natomiast względnie obszerne wnętrze, bogate wyposażenie (szczególnie w samochodach importowanych) i spory bagażnik.

BMW X3
BMW X3
Chociaż może się to wydawać zaskoczeniem, to BMW X3 jest samochodem o względnie prostej konstrukcji, dzięki czemu o typowych usterkach trudno mówić. Awarie mechaniki w zasadzie się nie zdarzają, równie niezawodny jest układ elektryczny, który niemal w całości pochodzi z modelu 3 (E46). A to oznacza, że auto nie jest tak nasycone elektroniką, jak współczesne samochody, przez co serwisowanie jest znacznie prostsze i tańsze.

Niewiele kłopotów sprawia również wielowahaczowe zawieszenie, które okazuje się nad podziw odporne nawet na polskich drogach. Jeśli już coś zacznie stukać, to trzeba liczyć się z wymianą sworzni wahaczy lub silentbloków.

BMW X3
BMW X3
Warto natomiast mieć świadomość, że X3 jak na SUV-a jest zawieszone dość sztywno, przez co cierpi nieco komfort jazdy. Dla fanów samochodów BMW nie jest to jednak żadne zaskoczenie, bawarska firma zawsze dbała o właściwe prowadzenie produkowanych przez siebie modeli. Nie inaczej jest w przypadku X3, dzięki czemu tym wysokim samochodem można pokonywać zakręty niemal tak, jak zwykłą osobówką.

Natomiast o jeździe terenowej trzeba zapomnieć. Auto sprawnie pokonuje zaśnieżone drogi, nie ma problemu z pokonaniem szutrowej drogi, ale szybko ugrzęźnie w bardziej wymagającym terenie. Nie do tego je jednak skonstruowano.

BMW X3
BMW X3
Powód jest prozaiczny. Standardowy napęd xDrive w X3 zrealizowano za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłykowego. Oznacza to, że w normalnych warunkach 60 procent momentu obrotowego trafia na koła tylne, natomiast w razie wystąpienia poślizgu moment płynnie przekazywany jest na oś o większej przyczepności. Samochód nie posiada natomiast żadnej blokady.

BMW X3
BMW X3
Najsłabszym elementem układu napędowego jest skrzynia redukcyjna. Koszt wymiany skrzyni jest wysoki, może siągnąć nawet 10 tysięcy zł. Na szczęście w większości wypadków możliwa jest samodzielna naprawa garażowa. Tak naprawdę nie psuje się bowiem skrzynia, ale zamontowany przy niej silniczek, a dokładniej plastikowa zębatka. Naprawa polega na obróceniu jej o 180 stopni, co oznacza, że usterkę można usunąć właściwie bezkosztowo! Co ważne, naprawdę można to zrobić w garażu, dostęp z kanału jest bardzo łatwy, nie trzeba nawet spuszczać oleju.

Oferta jednostek napędowych w BMW X3 była szeroka i obejmowała silniki benzynowe 2.0, 2.5 i 3.0 o mocach od 150 do 272 KM oraz diesle 2.0 i 3.0 o mocach od 143 do 286 KM. Na rynku wtórnym dominują oczywiście samochody z silnikami wysokoprężnymi i najczęściej dwulitrowymi, które są najtańsze w eksploatacji.

BMW X3
BMW X3
Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w rozrząd oparty na łąńcuchu, są to silniki trwałe i rzadko ulegają awarii. W zasadzie jedynym elementem, który zbyt szybko może ulec użyciu jest sprzęgło. Dotyczy to mocnych wersji silnikowych z manualnymi skrzyniami biegów i niezbyt wprawnymi kierowcami. Od czasu do czasu spotkać się można z usterkami turbin, które naturalną koleją rzeczy podlegają zużyciu eksploatacyjnemu.

BMW X3
BMW X3
Kupując BMW X3 trzeba dobrze zweryfikować jego przeszłość. Samochody importowane często mają za sobą naprawy powypadkowe. Jednak dobry, sprawdzony egzemplarz powinien okazać się dobrym nabytkiem. Niestety liczyć się trzeba ze stosunkowo wysoką ceąy zakupu (szczególnie samochodów poliftingowych) oraz wysokiem ryzykiem kradzieży.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

BMW X3. Nie ma się co psuć - GALERIA ZDJĘĆ

BMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psućBMW X3. Nie ma się co psuć

Zobacz także

Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Finałowa dziesiątka WCOTY 2018

Finałowa dziesiątka WCOTY 2018 2018-01-25

Poznaliśmy właśnie finałową dziesiątkę plebiscytu na Światowy Samochód Roku 2018. Z szansami na zdobycie prestiżowego tytułu pożegnało się 24 kandydatów. Na liście "przegranych" znalazły się takie sławy, jak np Alfa Romeo Stelvio, Jeep...
BMW X2 - polskie ceny!

BMW X2 - polskie ceny! 2017-12-30

Chociaż oficjalna sprzedaż nowego suva BMW rozpocznie się dopiero w marcu, wiemy już, na ile niemiecki producent wycenił poszczególne odmiany modelu X2. BMX X2 oferowane będzie w czterech wersjach wyposażeniowych: podstawowej (X2), Advantage, M Sport...
Euro NCAP. Rozbili aż 9 samochodów!

Euro NCAP. Rozbili aż 9 samochodów! 2017-11-29

Euro NCAP opublikowało wyniki testów zderzeniowych aż dziewięciu, debiutujących właśnie w europejskich salonach, pojazdów. Tym razem próbom poddano: BMW X3, Citroena e-Mehari, DS7 Crossback, Hondę Civic, Jaguara E-Pace, Mercedesa klasy X, Porsche...
Nowe BMW X3. Polskie ceny

Nowe BMW X3. Polskie ceny 2017-11-18

BMW X3 zadebiutowało w 2003 roku Pierwsze dwie generacje tego modelu zyskały duże uznanie klientów, a ich łączna sprzedaż przekroczyła 1,5 miliona sztuk. Trzecia generacja BMW X3, którą po raz pierwszy zaprezentowano na salonie IAA we Frankfurcie we...
BMW X3 nowej generacji

BMW X3 nowej generacji 2017-06-26

BMW zaprezentowało trzecią generację modelu X3. Model ten debiutował w 2003 roku, wówczas niemiecka firma pozycjonowała go w zupełnie nowym segmencie o nazwie SAV (Sport Activity Vehicle). Dla większość kierowców, był to jednak kolejny...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.