chceauto.pl
x

BMW X1

Oceny użytkowników3.7069/5. Głosy: 58
Ocena: 3.71/5
Głosy: 58.

Wybierz rocznik

2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020

BMW X1 E84 (2009-2015)

BMW X1 debiutowało w 2009 roku jako najmniejszy z gamy crossoverów niemieckiego producenta, a w 2012 roku auto poddano liftingowi. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej BMW 3, ale stylistycznie nawiązuje do większych X3 i X5.

Pierwsza generacja przetrwała w produkcji do 2015 roku, gdy została zastąpiona przez X1 II.

X1 I generacji to samochód niewielki i z tego trzeba sobie zdać sprawę. Szczególnie ciasno może być osobom wysokim siedzącym z tyłu. Zastosowane we wnętrzu materiały nie należą do światowej czołówki (w wyższych modelach BMW plastiki są lepszej jakości), ale nie schodzą poniżej pewnego poziomu, a dodatkowo są dobrze spasowane, dzięki czemu w czasie jazdy wnętrze nie generuje denerwujących odgłosów.

Duży prześwit przydaje się podczas pokonywania wysokich krawężników. Zawieszenie udało się zestroić tak, że wysoka sylwetka nie przeszkadza podczas szybko pokonywanych zakrętów. Natomiast podczas szybkiej jazdy autostradowej opływające nadwozie powietrze generuje spory szum, co jest cechą charakterystyczną crossoverów czy SUV-ów. W samochodach osobowych jest po prostu ciszej. Takie są zasady aerodynamiki.

Gama jednostek napędowych dostępnych w X1 jest szeroka. Niestety, przymierzając się do zakupu samochodu używanego lepiej szerokim łukiem omijać diesle. W X1 stosowano jednostki z serii M47 i N47 (ta ostatnia cechowała się wysoką mocą, powyżej 170 KM) o pojemności wyłącznie 2.0 (oznaczenie 18d czy 23d to rozróżnienia ze względu na moc, ale nie na pojemność).

Silnik 2.0d, właściwie niezależnie od mocy, łączy dobre lub doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa, przez co samochody z tym silnikiem były chętnie kupowane na rynku pierwotnym. Niestety, jednostka ta okazała się bardzo awaryjna, a problemy zaczynają się po przekroczeniu 150 tys. przebiegu.

Pół biedy, gdyby trzeba było się liczyć z eksploatacyjnym zużyciem wtryskiwaczy, kół dwumasowych czy turbosprężarki, bo to dotyczy właściwie każdego nowoczesnego diesla. W przypadku dwulitrowego wysokoprężnego silnika BMW te elementy oczywiście się zużywają (skrócenie interwału wymiany oleju silnikowego z zalecanych 30 tys do 10 tys. km pozwala wydłużyć czas życia turbosprężarki), ale dochodzą awarie kół pasowych osprzętu (w tym pompy wodnej) oraz klep wirowych w kolektorze dolotowym. Ta ostatnia awaria jest szczególnie groźna. Podobnie jak w Alfie Romeo 159, urwana klapa wirowa wpada do cylindra i potrafi kompletnie zdemolować jednostkę napędową. Koszty naprawy idą w tysiące.

Ponadto w silniku 2.0d BMW często psuje się pompa wstępnego ciśnienia, a w samochodach z DPF-em trzeba zwracać uwagę na rosnący poziom oleju (dostaje się do niego paliwo podczas wypalania sadzy), co nie tylko pogarsza właściwości smarne, ale może prowadzić do uszkodzenia uszczelnień i wycieków. Zjawisko to nasila się w samochodach użytkowanych głównie w mieście. Na koniec liczyć trzeba się ze zużyciem kół rozrządu.

Jednym słowem: diesla 2.0d BMW lepiej omijać szerokim łukiem (i nie dotyczy to tylko X1, ale wszystkich samochodów BMW z podobnych lat produkcji). Lepszym wyborem będą silniki benzynowe. Wybierając taką jednostkę możemy liczyć na mniejszy przebieg (a więc mniejsze wyeksploatowanie całego pojazdu), mniejszą awaryjność i mniejszą ilość kosztownego osprzętu. Oczywiście wszystko to kosztem wyższego zużycia paliwa. W BMW X1 do wyboru są wyłącznie rzędowe silniki o czterech lub sześciu cylindrach (oferta zmieniała się w ciągu lat).

BMW X1 - ze względu na reputację marki - dobrze trzyma cenę, a więc zakup auta nie będzie tani. Trzeba się również liczyć ze sporymi wydatkami w autoryzowanych serwisach, a nie wszystkie elementy są dostępne poza ASO. Prze zakupem danego egzemplarza warto obejrzeć nadwozie pod kątem rdzy. W samochodzie korozja nie powinna występować, jeśli jest inaczej może to sugerować wypadkową przeszłość.

Wyposażenie X1 jest zróżnicowane, jednak już w najprostszych wersjach auto posiada wszystko co niezbędne. Uwaga, napęd na wszystkie koła nie jest regułą, szukając samochodu AWD trzeba wybrać auto z oznaczeniem X w nazwie.

Czy więc X1 będzie dobrym nabytkiem? Tak, jeśli zdajemy sobie sprawę ze stosunkowo wysokich kosztów utrzymania oraz wybierzemy samochód z silnikiem benzynowym. Od diesla trzymajmy się z daleka!

BMW X1 F48 (2015-2016)

II wcielenie BMW X1 zadebiutowało w czerwcu 2015 roku. Nowy model jest zauważalnie wyższy od poprzednika. Dzięki temu udało się wygospodarować znacznie więcej przestrzeni we wnętrzu. Fotele kierowcy i pasażera umieszczono o 36 mm wyżej niż do tej pory. O 64 mm podniesiono też siedzisko tylnej kanapy. Jej pasażerów ucieszy np. dodatkowe 37 mm przestrzeni na wysokości kolan. Przestrzeń ta może być dodatkowo powiększona (do 66 mm) jeśli klient zdecyduje się na – oferowaną jako opcja – przesuwaną tylną kanapę. W stosunku do poprzedniej generacji zdecydowanie powiększyła się też przestrzeń ładunkowa. Bagażnik ma teraz pojemność 505 l. To aż o 85 l więcej niż do tej pory. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielone w stosunku 40:20:40) kufer powiększa się do 1550 l. W zależności od wersji klienci mogą się zdecydować na sześciostopniową ręczną lub ośmiostopniową, automatyczną przekładnię Steptronic. Standardowo napęd przekazywany jest na koła przedniej osi. Bogatsze wersje oferowane będą z napędem 4x4 systemu xDrive.

Przykładowe samochody

BMW X1

BMW X1 F48 18d 150 KM

2015, SUV
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 59 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
BMW X1

BMW X1 E84 18i 150 KM

2009, SUV
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 32 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Zobacz także

BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in

BMW X1 i X2 jako hybrydy plug-in 2020-01-09

W palecie modeli BMW debiutują dwie nowe hybrydy - BMW X1 xDrive25e oraz BMW X2 xDrive25e. Obie wyposażone są w siostrzany układ plug in. Samochody poznać można wyłącznie po klapce umieszczonej na lewym przednim błotniku. Skrywa ona gniazdo służące...
BMW X1 po liftingu

BMW X1 po liftingu 2019-05-04

Obecna, produkowana od 2015 roku, generacja BMW X1 doczekała się właśnie liftiungu. Jakie zmiany zafundowano najlepiej sprzedającemu się obecnie BMW serii X?Jak to zwykle w przypadku liftingów bywa nowe są reflektory i zderzaki. Auto otrzymał m.in....
BMW X2 - polskie ceny!

BMW X2 - polskie ceny! 2017-12-30

Chociaż oficjalna sprzedaż nowego suva BMW rozpocznie się dopiero w marcu, wiemy już, na ile niemiecki producent wycenił poszczególne odmiany modelu X2. BMX X2 oferowane będzie w czterech wersjach wyposażeniowych: podstawowej (X2), Advantage, M Sport...
BMW X2. Typoszereg F39

BMW X2. Typoszereg F39 2017-10-26

F39. Tak nazywa się najnowszy członek „uterenowionej” rodziny BMW – nowe BMW X2. Zupełnie nowy samochód trafić ma do salonów niemieckiej marki w marcu przyszłego roku.Najnowszy crossover z Bawarii ma 4360 mm długości, 1824 mm szerokości i 1526...
Oto półfinaliści konkursu WCOTY

Oto półfinaliści konkursu WCOTY 2016-01-27

Znamy już listę półfinalistów konkursu na Światowy Samochód Roku. Komitet Sterujący konkursu na Światowy Samochód Roku (World Car Awards) wraz z globalną firmą audytorską KPMG - ogłosiły właśnie wyniki pierwszego głosowania w tegorocznej...
30 lat BMW AWD

30 lat BMW AWD 2015-10-26

30 lat temu BMW zaprezentowało pierwszy samochód z napędem na cztery koła. Dziś co trzecie sprzedawane BMW wyposażone jest napęd typu xDrive, a w ofercie znajduje się 12 różnych modeli z napędem wszystkich kół. Łącząc je z silnikami i...
Używane: BMW X1 I generacji

Używane: BMW X1 I generacji 2015-10-05

BMW X1 debiutowało w 2009 roku jako najmniejszy z gamy crossoverów niemieckiego producenta, a w 2012 roku auto poddano liftingowi. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej BMW 3, ale stylistycznie nawiązuje do większych X3 i X5. Pierwsza...
BMW X1 oficjalnie

BMW X1 oficjalnie 2015-06-03

BMW opublikowało właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia całkiem nowego X1. Przy okazji Niemcy zdradzili też kilka szczegółów technicznych dotyczących auta, które trafić ma do salonów z początkiem października. Nowy model jest zauważalnie wyższy od...
15 lat BMW serii X

15 lat BMW serii X 2014-10-17

Jesienią 1999 roku BMW zaprezentowało model X5. Tak rozpoczęła się historia nowej linii modelowej niemieckiego producenta, która dzisiaj składa się z pięciu różnych pojazdów.Prezentując BMW X5 niemiecki koncern planował utworzyć nową klasę...
Najgorsze auta na rynku?

Najgorsze auta na rynku? 2014-06-02

Instytut JD Power badający nastroje konsumentów opublikował raport dotyczący brytyjskich nabywców pojazdów. W badaniu przeprowadzonym wspólnie z magazynem motoryzacyjnym "What Car" wzięło udział ponad 15 000 właścicieli samochodów. Tegoroczny...
Kto sprzedaje w Polsce najwięcej aut 4x4?

Kto sprzedaje w Polsce najwięcej aut 4x4? 2013-03-17

To może być zakoczenie. W zeszłym roku najwięcej samochodów z napędem wszystkich kół sprzedała marka jednoznacznie kojarzona z napędem na tył - BMW...W ciągu całego roku 2012 Polacy kupili 3530 samochodów BMW z napędem xDrive. Takim wynikiem nie...
Nowy Qashqai już za 2 lata

Nowy Qashqai już za 2 lata 2012-05-17

Nissan Qashqai, mimo że wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów, nie należy do rynkowych młodzieniaszków. Auto zadebiutowało w 2006 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, pierwsze egzemplarze trafiły do klientów z początkiem 2007...
Tak wygląda BMW X1 po liftingu

Tak wygląda BMW X1 po liftingu 2012-04-03

W Internecie pojawiły się właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia nowego BMW X1. Po trzech latach od debiutu obecnej generacji zaprezentowanej po raz pierwszy w 2009 roku, niemiecki producent zdecydował się właśnie na pierwszy lifting nadwozia. Zmiany w...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.