chceauto.pl
x

Audi Q4 35 e-tron 2021

Dostępne samochody

Audi Q4

Audi Q4 35 e-tron 170 KM

2021, SUV
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 157 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi Q4

Audi Q4 Sportback 35 e-tron 170 KM

2021, SUV
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 166 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Kilka słów o modelu

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron to pierwsze produkowane seryjnie, w pełni elektryczne kompaktowe SUV-y rodem z Ingolstadt.

Linia nadwozia tych dwóch kompaktowych SUV-ów jest kontynuacją pomysłów przedstawionych już w roku 2019, wraz z koncepcyjnymi wówczas Audi Q4 i Audi Q4 Sportback. Cechy szczególne obu modeli to krótkie zwisy przednie, duże koła i muskularna stylistyka. Niska linia dachu w stylu coupé w Audi Q4 Sportback e-tron kończy się mocno zarysowanym tyłem, a spojler jest głęboko osadzony na dwuczęściowym tylnym oknie. Q4 e-tron uzyskuje współczynnik oporu czołowego 0,28, a Sportback – 0,26.

Na życzenie, oba modele mogą zostać wyposażone w reflektory Matrix LED. Cyfrowe sygnatury świetlne to nowość: kierowca w systemie operacyjnym MMI touch może wybrać jedną z czterech sygnatur. Z tyłu, światła tylne połączone są ze sobą pasem świetlnym. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru, w tym nowy metaliczny odcień fioletowy Aurora. Oprócz wyposażenia podstawowego, dostępne są dwie linie wyposażenia zewnętrznego: advanced i S line exterior.

Mimo różnej stylizacji, długość nadwozia obu modeli jest identyczna i wynosi 4,59 m. Typowo dla aut elektrycznych z bateriami zabudowanymi w podłodze, wnętrze jest znacznie większe niż sugerowałoby to nadwozie.

W obu pojazdach brak tunelu środkowego. Poczucie przestrzeni nie ogranicza się do przednich foteli, mający sporo miejsca na nogi pasażerowie siedzący z tyłu, również są beneficjentami korzyści oferowanych przez platformę technologiczną zaprojektowaną wyłącznie dla pojazdów w pełni elektrycznych.

Deska rozdzielcza jest delikatnie skierowana w stronę kierowcy. Podzielono ją na odrębne obszary i wyposażono w dwa wyświetlacze. Odrębny, poziomy panel sterowania, mieści w sobie dźwignię zmiany biegów.

Nowa jest kierownica z powierzchniami dotykowymi służącymi do sterowania zestawem wskaźników cyfrowych. Infotainmentem i nawigacją steruje się przede wszystkim za pomocą centralnego wyświetlacza MMI touch, który w najwyższym poziomie konfiguracji będzie dostępny w rozmiarze 11,6 cala. Trzecim sposobem obsługi jest system głosowy przetwarzający również wyrażenia z języka potocznego.

Na życzenie, Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron mogą być wyposażone w wyświetlacz danych na szybie head-up display z elementami rzeczywistości rozszerzonej. Nakłada on obrazy informacji dostarczanych przez niektóre systemy wsparcia kierowcy oraz symbole nawigacji na rzeczywisty obraz otoczenia pojazdu, co ułatwia kierowcy ich dostrzeżenie.

Bagażnik oferuje więcej miejsca niż w przypadku innych pojazdów klasy kompaktowej – odpowiada w tym względzie pojazdom klasy średniej-wyższej. W zależności od ustawienia tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wynosi od 520 do 1490 litrów w Q4 e-tron i od 535 do 1460 litrów - w Q4 Sportback e-tron. Klapa bagażnika w obu wersjach otwierana i zamykana jest elektrycznie.

Oba modele mogą ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg, a wersje quattro nawet do 1200 kg.

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron są dostępne w trzech wersjach napędowych. Podstawowa to 35 e-tron z silnikiem o mocy 170 KM (310 Nm) napędzającym koła tylne. Akumulator tej wersji ma 52 kWh pojemności i zapewnia zasięg do 340 km (WLTP). Sprint do 100 km/h zajmuje 9 s, prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Masa to 1950 kg.

Wyżej pozycjonowana jest wersja 40 e-tron. Źródłem mocy jest 204-konny silnik (410 Nm), również napędzający koła tylne. Baterie mają pojemność 77 kWh, zasięg wynosi do 520 km. Przyśpieszenie do 100 km/h trwa 8,5 s, prędkość maksymalna to 160 km/h. Masa takiego auta to 2 tony.

Najmocniejsza wersja to 50 e-tron. Taki samochód posiada dwa silniki (110 i 204 KM) o mocy systemowej 299 KM (460 Nm), napędzające wszystkie koła. Akumulatory mają 77 kWh pojemności, zasięg to maksymalnie 488 km, sprint do 100 km/h trwa 6,2 s, prędkość maksymalna to 180 km. Masa - 2140 kg.

Dziesięć minut ładowania, w idealnych warunkach zapewnia energię wystarczającą na przejechanie około 130 km (WLTP).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS