chceauto.pl
x

Audi A5 2019

Oceny użytkowników1.8333/5. Głosy: 6
Ocena: 1.83/5
Głosy: 6.

Dostępne silniki

benzyna

40TFSI 2.0 TFSI 35TFSI 45TFSI 2.9 TFSI 3.0 TFSI

diesel

2.0 TDI 40TDI 3.0 TDI

F5 (2017-2024)

W siedem lat po rynkowej premierze pierwszej generacji, pod koniec 2016 roku, Audi zaprezentowało nowe modele A5 i S5. Samochody mocno nawiązują bryłą do poprzednika. Nadwozie otrzymało jednak ostrzejsze, bardziej zdecydowane kształty, widoczne chociażby w przetłoczeniach maski. Dynamikę podkreślać ma zwiększony rozstaw osi i krótkie zwisy. Rozstaw osi to 2824 milimetrów. Przy każdym z kół pracuje teraz niezależny układ pięciu wahaczy (poprzednik miał przy tylnych kołach po cztery wahacze). Nowy, jest również elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy, który poprawia wyczucie drogi. Znacznie urosło wewnątrz. Długość kabiny wzrosła o 17 milimetrów. Na wysokości ramion kierowca i pasażer zyskali prawie 11 mm. Pasażerowie tylnej kanapy mają o 24 mm więcej miejsca na wysokości kolan. Samochód może się też pochwalić bagażnikiem o pojemności 480 l.

Jako alternatywa do seryjnych, okrągłych zegarów analogowych dostępny jest Audi virtual cockpit. Duży ekran TFT (12,3 cala) dzięki wysokiej rozdzielczości oferuje grafiki bogate w szczegóły. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up wyświetla wszystkie ważne informacje w formie łatwo zrozumiałych symboli i cyfr, w taki sposób jakby zostały „zawieszone” 2 metry przed przednią szybą. Najwyższej klasy wyposażeniem oferowanym przez Audi jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Obejmuje między innymi pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect na trzy lata, do pięciu bezpłatnych uaktualnień nawigacji oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Nawigacja MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa. W nowym Audi A5 klient ma wybór pomiędzy trzema silnikami TFSI i trzema TDI. Jednostki generują moc od 150 KM do 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 procent, natomiast moc wzrosła o 17 procent. Do wyboru są: sześciostopniowa przekładnia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic. Standardowo moc trafia na przednie koła. Napęd quattro dostępny jest opcjonalnie w dwóch wariantach, a w przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM) stanowi wyposażenie seryjne.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS