chceauto.pl
x

Audi A3 1.8 TFSI rok 2016

Dostępne samochody

Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 73 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 78 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, hatchback 3dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 78 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 75 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 81 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, hatchback 5dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 87 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 84 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 86 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Audi A3

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

2016, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 94 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać

Kilka słów o modelu

III (2012-2017)

Audi A3 III generacji debiutowało w 2012 roku. Na salonie w Genewie zaprezentowano samochód w wersji trzydrzwiowej, a kilka miesięcy później w Paryżu pojawiło się A3 Sportback. Wiosną 2013 roku oferta została poszerzona o sedana, natomiast kabriolet debiutował jesienią.

Audi A3 III nie odbiega rozmiarami od poprzednika, poza jednym wyjątkiem - znacznie zwiększono rozstaw osi. W nowym modelu jest to 260 cm. Dzięki temu nowe A3 ma mieć znacznie przestronniejsze wnętrza, a z dodatkowych centymetrów będą cieszyli się głównie pasażerowie tylnej kanapy. Większy rozstaw osi oznacza również lepsze właściwości jezdne.

W ryzach udało się utrzymać masę - A3 III jest o 80 kg lżejsze od samochodów II generacji z podobnym silnikiem.

Przy projektowaniu wnętrza trzymano się zasady - im mniej, tym lepiej. Wnętrze jest surowe, niemal ascetyczne. Na desce rozdzielczej tradycyjnie dominują dwa duże zegary, natomiast konsola środkowa została ograniczona do wąskiego panelu sterowania klimatyzacją.

Dzięki rezygnacji z tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego, co pozwoliło usunąć dźwignię, znalazło się miejsce na sterowanie systemem MMI, czyli zintegrowanym systemem obsługi wszystkich elektronicznych układów pokładowych.

A elektroniki na pokładzie nowego A3 znajdziemy mnóstwo. W zależności od wersji samochód może być wyposażony m.in. w radarowy, adaptacyjny tempomat, układ monitorowania martwego kąta, monitorowania pasa ruchu, odczytywania sygnalizacji świetlnej czy automatycznego parkowania.

Nie ma natomiast większych nowości w zakresie jednostek napędowych. W A3 III znajdziemy przeważnie te same silniki TDI i TSI co w A3 II, tyle że poddano jej modernizacji, której celem jest obniżenie zużycia paliwa.

Po trzech latach rynkowej obecności, obecna generacja Audi A3 doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. Zmiany zewnętrzne nie są może imponujące, ale nowości znajdziemy m.in. pod maską.

W połowie 2016 roku auto doczekało się liftingu Zmodernizowane modele poznamy po nowej osłonie chłodnicy i reflektorach. Styliści postawili na ostrzejsze kształty, które podkreślać mają dynamikę modelu. Na listę wyposażenia opcjonalnego, po raz pierwszy w tym segmencie, trafiły reflektory Matrix LED (standardowo są ksenonowe).

Nowością w tym segmencie jest asystent jazdy w korkach, współpracujący z Audi adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go. Opcjonalny system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po całkowitym, krótkim zatrzymaniu samochodu sprawia, że ten ponownie rusza. Podczas poruszania się po drogach dobrej jakości, w spowolnionym ruchu gdzie prędkość nie przekracza 65 km/h, asystent jazdy w korku może również na krótko przejąć kontrolę nad prowadzeniem samochodu. Kolejną nowością w odmłodzonej rodzinie A3 jest dostępny opcjonalnie system Emergency Assist. Może on wyhamować pojazd aż do bezpiecznego zatrzymania, jeżeli rozpozna, że mimo ostrzeżeń kierowca nie podejmuje żadnych czynności. Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega kierowcę przed pojazdami i obiektami przecinającym jego tor jazdy, na przykład kiedy nasze A3 wyjeżdża powoli z poprzecznego miejsca parkingowego.

Gama silników zmodernizowanego modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 81 kW (110 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie spełniają normę EU6.

Po raz pierwszy do Audi A3 trafiła trzycylindrowa jednostka napędowaą: 1.0 TFSI. Kompaktowy motor generuje moc 85 kW (115 KM) i moment obrotowy 200 Nm, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min.

Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w system dezaktywacji cylindrów. Silnik o pojemności 1395 cm3 generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm.

Zmiany dotknęły również topowe Audi S3. Silnik 2.0 TFSI generuje moc 228 kW (310 KM) i w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, w szerokim zakresie od 2000 do 5400 obr./min, wytwarza maksymalny moment obrotowy 400 Nm.


Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.