Aston Martin zaprezentował nową wersję modelu DBX o oznaczeniu 707. Liczba nie jest przypadkowa, odnosi się bowiem do... mocy. Tak, DBX 707 napędzany jest 707-konnym silnikiem, stając się najmocniejszym SUV-em świata.
[image]Pod maską Aston Martin DBX 707 pracuje ten sam silnik 4.0V8 biturbo, co w "zwykłym" DBX. Jednostka napędowa została jednak poddana modernizacji, dzięki czemu generuje 157 KM i 200 Nm więcej. Moc wynosi więc 707 KM, a maksymalny moment to 900 Nm.
W ślad za większą mocą poszły kolejne modyfikacje, m.in. poprawiono pneumatyczne zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy. Za hamowanie odpowiadają karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 42 cm z przodu i 39 cm z tyłu. Przedni zaciski są sześciotłoczkowe, tylne - czterotłoczkowe.
[image right]By zmieścić tak duże tarcze, samochód posiada 22-calowe koła, w opcji dostępne są nawet 23-calowe.
Inny jest również układ wydechowy oraz dziewięciostopniowa przekładnia automatyczna z mokrym sprzęgłem. Napęd na wszystkie koła posiada elektronicznie sterowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu
[image]Dzięki potężnemu silnikowi Aston Martin DBX 707 przyśpiesza do 100 km/h w zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
DBX 707 wyróżnia się również stylistycznie. Z przodu dostrzec można większą osłonę chłodnicy, pojawiły się również wloty na powietrze chłodzące hamulce. Większe są listwy progowe i tylny spojler dachowy, który ma zapewniać większy docisk. Zmieniono również dyfuzor z tylnym zderzakiem.
Pierwsze egzemplarze Aston Martina DBX 707 trafią do salonów w kwietniu. Ceny nie są jeszcze znane.