chceauto.pl
x
Alpine A290. Polskie ceny

Alpine A290. Polskie ceny

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-05-08

Chociaż w zamyśle Alpine miało oferować wyłącznie swoje własne modele, które nie mają odpowiednika w gamie Renault, to pierwszym i jedynym modelem skonstruowanym zgodnie z tymi założeniami jest A110. Nowość, drugi model Alpine, czyli A290 to już tylko Renault 5 po tuningu.

  1. Alpine A290. Nadwozie
  2. Alpine A290. Wnętrze
  3. Alpine A290. Silniki
  4. Alpine A290. Wersje i ceny

Alpine A290. Nadwozie

Oba modele oparto na platformie AmpR Small, i mają rozstaw osi wynoszący 253 cm, co plasuje je w segmencie B. Alpine A290 wyróżnia się głównie nieco szerszymi nadkolami, ponadto otrzymał nakładki na progi, pakiet ospojlerowania i dyfuzor. Inne są również przednie światła, a cała reszt to już tylko detale.

Alpine A290 ma 399 cm długości, 182 cm szerokości i 152 cm wysokości.
Alpine A290
Alpine A290

Alpine A290. Wnętrze

Kabina A290, podobnie jak nadwozie, bazuje na Renault 5. Identyczny jest układ zegarów, nawiewów i większości przełączników. Nowe są sportowe fotele i trójramienna podcięta kierownica z zaznaczeniem pozycji centralnej. Pedały otrzymały metalowe nakładki. Centralny ekran ma 10,1 cala i podobnie, jak w R5, jest skierowany w stronę kierowcy. Panel sterowania klimatyzacją jest fizyczny.

Inaczej niż w Renault 5 wygląda środkowa konsola między fotelami. O ile w Renault wybór kierunku jazdy jest dokonywany za pomocą dźwigni przy kierownicy, to w Alpine A290 robi się to za pomocą trzech dużych przycisków D, N i R, umieszczonych na konsoli środkowej, którym towarzyszą mniejsze włączniki elektrycznego hamulca postojowego i systemu autohold.
Alpine A290
Alpine A290

Alpine A290. Silniki

Tradycyjnie dla Alpine samochód ma być zwrotnym autem o wysokich osiągach (na szczęście w kontekście elektrycznego napędu i ciężkiej baterii producent nie używa słowa "lekki"; samochód waży niemal równe 1,5 tony). Napęd zapewniać będzie silnik elektryczny o mocy 180 (285 Nm) lub 220 KM (300 Nm). To wyraźnie więcej niż w R5, które może być napędzane przez silniki o mocy 122 lub 150 KM.
Alpine A290
Alpine A290
220-konne A290 rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s i może osiągnąć prędkość 170 km/h. Wersja 180-konna osiąga 100 km/h w 7,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Trochę śmiesznie, jak na auto sportowej marki.

W R5 baterie mają 40 lub 52 kWh pojemności, w A290 zastosowanie znajdzie wyłącznie ta większa. Zapewnia około 300 realnego zasięgu. Ładowanie jest możliwe z maksymalną mocą 100 kW.
Alpine A290
Alpine A290

Alpine A290. Wersje i ceny

Alpine A290 jest dostępne w czterech wersjach: podstawowej GT, lepiej wyposażonej GT Premium, sportowej GT Performance i luksusowej GTS. Na początek dostępna będzie również limitowana do 1955 egzemplarzy wersja inauguracyjna GTS Premiere Edition.

Wersja GT ma 180-konny silnik, światła przednie Full LED, pompę ciepła, kamerę i czujniki cofania, sportową kierownicę oraz przyciemnione tylne szyby. Ceny startują od 168 300 zł.
Alpine A290
Alpine A290
Alpine AA290 GT Premium również ma silnik o mocy 180 KM, a także kontrastowy czarny dach, przyciemniane tylne szyby i zaciski hamulcowe w kolorze niebieskim. Wyposażenie wnętrza obejmuje m.in. tapicerkę ze skóry Nappa, wysokiej klasy system audio. Ceny zaczynają się od 181 400 zł.

A290 GT Performance to już auto o bardziej sportowym charakterze. Jest napędzane mocniejszą wersją silnika (220 KM) i wyposażone w specjalne opony Michelin Pilot Sport 5, czerwone zaciski hamulcowe, monogramy w kolorze czarnym, elektrycznie składane boczne lusterka i system telemetryczny Alpine Telemetrics. Ceny również zaczynają się od 181 400 zł.

Najwyższa wersja GTS, również wyposażona w silnik o mocy 220 KM, wyróżnia się za sprawą czarnych obręczy kół i wyposażeniem podobnym dla wersji GT Premium. Cena wynosi 194 400 zł.
Alpine A290
Alpine A290
Natomiast na limitowaną wersję Premier Edition trzeba przygotować 201 tys. zł.

Dla porównania, ceny Renault 5 zaczynają się od 121 tys. zł (122 KM, akumulator 40 kWh). Za samochód z baterią 52 kWh i silnikiem 150 KM, bardziej porównywalny do Alpine A290, trzeba zapłacić przynajmniej 143 tys. zł.

Alpine A290. Polskie ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Alpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie cenyAlpine A290. Polskie ceny

Zobacz także

Alpine A290. Nowy bazowy model

Alpine A290. Nowy bazowy model 2024-06-18

Rozwój Alpine nie idzie chyba zgodnie z założeniami. Pierwszy model marki po jej reaktywacji, A110, debiutował w marcu 2017 roku na salonie w Genewie. Od tamtej pory minęło więc już 7 lat, a w salonach nadal nie znajdziemy żadnego innego pojazdu. Ale...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS