Chociaż w zamyśle Alpine miało oferować wyłącznie swoje własne modele, które nie mają odpowiednika w gamie Renault, to pierwszym i jedynym modelem skonstruowanym zgodnie z tymi założeniami jest A110. Nowość, drugi model Alpine, czyli A290 to już tylko Renault 5 po tuningu.
- Alpine A290. Nadwozie
- Alpine A290. Wnętrze
- Alpine A290. Silniki
- Alpine A290. Wersje i ceny
Alpine A290. Nadwozie
Oba modele oparto na platformie AmpR Small, i mają rozstaw osi wynoszący 253 cm, co plasuje je w segmencie B. Alpine A290 wyróżnia się głównie nieco szerszymi nadkolami, ponadto otrzymał nakładki na progi, pakiet ospojlerowania i dyfuzor. Inne są również przednie światła, a cała reszt to już tylko detale.
Alpine A290 ma 399 cm długości, 182 cm szerokości i 152 cm wysokości.

Alpine A290
Alpine A290. Wnętrze
Kabina A290, podobnie jak nadwozie, bazuje na Renault 5. Identyczny jest układ zegarów, nawiewów i większości przełączników. Nowe są sportowe fotele i trójramienna podcięta kierownica z zaznaczeniem pozycji centralnej. Pedały otrzymały metalowe nakładki. Centralny ekran ma 10,1 cala i podobnie, jak w R5, jest skierowany w stronę kierowcy. Panel sterowania klimatyzacją jest fizyczny.
Inaczej niż w Renault 5 wygląda środkowa konsola między fotelami. O ile w Renault wybór kierunku jazdy jest dokonywany za pomocą dźwigni przy kierownicy, to w Alpine A290 robi się to za pomocą trzech dużych przycisków D, N i R, umieszczonych na konsoli środkowej, którym towarzyszą mniejsze włączniki elektrycznego hamulca postojowego i systemu autohold.

Alpine A290
Alpine A290. Silniki
Tradycyjnie dla Alpine samochód ma być zwrotnym autem o wysokich osiągach (na szczęście w kontekście elektrycznego napędu i ciężkiej baterii producent nie używa słowa "lekki"; samochód waży niemal równe 1,5 tony). Napęd zapewniać będzie silnik elektryczny o mocy 180 (285 Nm) lub 220 KM (300 Nm). To wyraźnie więcej niż w R5, które może być napędzane przez silniki o mocy 122 lub 150 KM.

Alpine A290
220-konne A290 rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s i może osiągnąć prędkość 170 km/h. Wersja 180-konna osiąga 100 km/h w 7,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Trochę śmiesznie, jak na auto sportowej marki.
W R5 baterie mają 40 lub 52 kWh pojemności, w A290 zastosowanie znajdzie wyłącznie ta większa. Zapewnia około 300 realnego zasięgu. Ładowanie jest możliwe z maksymalną mocą 100 kW.

Alpine A290
Alpine A290. Wersje i ceny
Alpine A290 jest dostępne w czterech wersjach: podstawowej GT, lepiej wyposażonej GT Premium, sportowej GT Performance i luksusowej GTS. Na początek dostępna będzie również limitowana do 1955 egzemplarzy wersja inauguracyjna GTS Premiere Edition.
Wersja GT ma 180-konny silnik, światła przednie Full LED, pompę ciepła, kamerę i czujniki cofania, sportową kierownicę oraz przyciemnione tylne szyby. Ceny startują od 168 300 zł.

Alpine A290
Alpine AA290 GT Premium również ma silnik o mocy 180 KM, a także kontrastowy czarny dach, przyciemniane tylne szyby i zaciski hamulcowe w kolorze niebieskim. Wyposażenie wnętrza obejmuje m.in. tapicerkę ze skóry Nappa, wysokiej klasy system audio. Ceny zaczynają się od 181 400 zł.
A290 GT Performance to już auto o bardziej sportowym charakterze. Jest napędzane mocniejszą wersją silnika (220 KM) i wyposażone w specjalne opony Michelin Pilot Sport 5, czerwone zaciski hamulcowe, monogramy w kolorze czarnym, elektrycznie składane boczne lusterka i system telemetryczny Alpine Telemetrics. Ceny również zaczynają się od 181 400 zł.
Najwyższa wersja GTS, również wyposażona w silnik o mocy 220 KM, wyróżnia się za sprawą czarnych obręczy kół i wyposażeniem podobnym dla wersji GT Premium. Cena wynosi 194 400 zł.

Alpine A290
Natomiast na limitowaną wersję Premier Edition trzeba przygotować 201 tys. zł.
Dla porównania, ceny Renault 5 zaczynają się od 121 tys. zł (122 KM, akumulator 40 kWh). Za samochód z baterią 52 kWh i silnikiem 150 KM, bardziej porównywalny do Alpine A290, trzeba zapłacić przynajmniej 143 tys. zł.