Alfa Romeo Tonale debiutowała w lutym 2022 roku, jako pierwszy kompaktowy SUV włoskiej marki i pierwszy nowy model Alfy Romeo od wprowadzonego 6 lat wcześniej Stelvio. Dla Włochów był to więc niezwykle ważny model. Teraz pojazd ten poddano liftingowi, zmiany nie są jednak rewolucyjne.
- Alfa Romeo Tonale po liftingu. Nadwozie
- Alfa Romeo Tonale po liftingu. Wnętrze
- Alfa Romeo Tonale po liftingu. Silniki
- Alfa Romeo Tonale po liftingu. Wyposażenie i ceny
Alfa Romeo Tonale po liftingu. Nadwozie
Najwięcej nowości, co nie znaczy, że dużo, znajdziemy z przodu. Pojawił się tam nowy trójwymiarowy, wklęsły grill (czyli tzw. Scudetto), który jest, jak podkreśla producent, inspirowany historycznymi modelami 33 Stradale i GT 2000. Jednocześnie przeprojektowano trójkątny wlot powietrza, całość ma podkreślić szerokość pojazdu i pokazać, że Tonale po lftingu jest mocno osadzona na drodze i gotowa do szybkiego pokonywania zakrętów. Dolne wloty powietrza nawiązują do Alfy Romeo Junior, natomiast dodatkowe boczne otwory odwołują się języka stylistycznego kultowych modeli Giulia GTA i GTAm.

Alfa Romeo Tonale
Po zmianach przedni zwis jest odrobinę krótszy, jednocześnie poszerzono rozstaw kół. Tonale otrzymało również nowe wzory 19-calowych felg.
Całość zmian uzupełniają czarno-białe emblematy Alfa Romeo, spójne z nową strategią zapoczątkowaną przez Juniora, oraz umieszczony z tyłu czarny napis "Tonale" - w wersjach Veloce i Sport Speciale. Nowe są również metalizowane kolory - czerwony, zielony i żółty.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale po liftingu. Wnętrze
W kabinie Tonale zmian jest niewiele. Najważniejsza to zastąpienie dźwigni skrzyni biegów (Tonale nie jest dostępna z przekładniami manualnymi) pokrętłem, które zajmuje znacznie mniej miejsca. Poza tym pojawiły się nowe materiały wykończeniowe.
Ekran cyfrowych zegarów ma nadal 12,3 cala, a ekran systemu multimedialnego - 10,25 cala. Pod ekranem zachowano znany z różnych modeli Stellantisa panel fizycznych przycisków.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale po liftingu. Silniki
Niewielki zmiany zaszły również w gamie jednostek napędowych, zostały one wymuszone koniecznością dostosowania silników do normy emisji spalin Euro 6E-bis. Bazowy silnik 1.5 (z technologią miękkiej hybrydy), który łączony z jest z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową generuje teraz 175 zamiast 160 KM. Z kolei Tonale Q4 Ibrida Plug-in, czyli wersja hybrydowa z możliwością ładowania i napędem na cztery koła jest nieco słabsza - moc spadła z 280 do 270 KM. Ten napęd składa się z czterocylindrowego silnika 1.3, który napędza przednią oś i silnika elektrycznego napędzającego oś tylną.

Alfa Romeo Tonale
Gamę silników uzupełnia silnik Diesla o pojemności 1.6 i niezmienionej mocy 130 KM. Ta jednostka jest parowana z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Od pewnego czasu w gamie Tonale nie ma już silnika benzynowego 1.5 o mocy 130 KM.
Alfa Romeo Tonale po liftingu. Wyposażenie i ceny
Jednocześnie zmieniło się nazewnictwo wersji wyposażeniowych. Wcześniej Tonale było oferowane w odmianach Spring, Veloce i Intensa. Po liftingu będzie to: bazowa wersja Tonale, a wyżej znajdą się Sprint, Ti i Veloce. Dodatkowo pojawi się limitowana seria startowa o nazwie Sport Speciale.

Alfa Romeo Tonale
Producent podkreśla jednak, że już bazowe Tonale ma bardzo bogate wyposażenie. Samochód posiada m.in. oświetlenie przednie i tylne Full LED, 17-calowe koła, skórzaną kierownicę, dwa ekrany, system bezkluczykowy, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat czy szereg systemów wspomagania kierowcy.
Ceny Alfy Romeo Tonale po liftingu nie są jeszcze znane. W przypadku aut przed liftingiem zaczynają się od 174 tys. w przypadku silnika Diesla, 182 tys. zł - za miękką hybrydę i 237 tys. - za hybrydę plug-in.