Wysokie ceny paliw powodują, że również osoby kupujące nowe i drogie samochody zwracają uwagę na zużycie paliwa.
I chociaż powszechnie wdrażana idea downsizingu, czyli zastępowania wolnossących silników benzynowych jednostkami mniejszymi, ale wspomaganymi turbosprężarkami, daje pewne efekty, to jednak koszty paliwa są wciąż wysokie.
![Alfa Romeo MiTo](https://img.chceauto.pl/arts/alfa-romeo-mito-z-turbo-i-gazem-434-2595_v3.jpg)
Alfa Romeo MiTo
Pewnym rozwiązaniem jest przerobienie samochodu na gaz. Niestety, montaż instalacji LPG z reguły oznacza utratę gwarancji, dlatego jest to rozwiązanie polecane raczej do samochodów używanych. Na szczęście są wyjątki - w salonach można kupić pojazdy wyposażone w instalację, dzięki czemu nie traci się gwarancji. Takie samochody oferuje m.in. Skoda, a teraz oferta została poszerzona o... Alfę Romeo.
W polskich salonach włoskiej marki pojawiło się właśnie MiTo, które nie dość, że będzie napędzane silnikiem turbodoładowanym to jednocześnie będzie fabrycznie wyposażone w instalację gazową.
![Alfa Romeo MiTo](https://img.chceauto.pl/arts/alfa-romeo-mito-z-turbo-i-gazem-434-2597_v3.jpg)
Alfa Romeo MiTo
Chodzi o silnik 1.4 TB o mocy 120 KM. Zasilanie gazem nie oznacza znacznego spadku osiągów MiTo, bowiem instalacja gazowa współpracuje z systemem DNA Alfy Romeo. W efekcie samochód dysponuje momentem obrotowym 206 Nm, dzieki czemu przyspiesza do 100 km/h w 8,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 189 km/h.
Dla porównania podajmy, że ten sam silnik 1.4 TB w wersji benzynowej (obecnie już nieprodukowany) dysponował identyczną mocą 120 KM, natomiast ta sama jednostka, ale z innowacyjna głowicą Multiair dysponuje mocą 135 KM i momentem 206 KM (LPG nie powoduje więc spadku tej wartości) i rozpedza auto do 100 km/h w 8,4 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Co jednak najważniejsze, koszt przejechanie jednego kilometra na gazie będzie przynajmniej o połowę mniejszy niż koszt przejechania tego samego kilometra Mito napędzanym silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym.
![Alfa Romeo MiTo](https://img.chceauto.pl/arts/alfa-romeo-mito-z-turbo-i-gazem-434-2596_v3.jpg)
Alfa Romeo MiTo
Alfa MiTo 1.4 TB/120 KM LPG jest dostępna w wersjach Progression i Distinctive. Cena wynoszą odpowiednio 69 900 zł i 75 500 zł.
MiTo na gaz to niejedyna nowość. Pod maskę tego modelu trafił również nowy dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir z turbodoładowaniem, który został nagrodzony tytułem "Międzynarodowego Silnika Roku 2011" i który jest produkowany w fabryce Fiat Powertrain w Bielsku-Białej.
![Alfa Romeo MiTo](https://img.chceauto.pl/arts/alfa-romeo-mito-z-turbo-i-gazem-434-2592_v3.jpg)
Alfa Romeo MiTo
Silnik 0.9 TwinAir Turbo współpracuje z układem Alfa DNA i oferuje moc 85 KM przy 5500 obr./min. oraz 145 Nm momentu obrotowego już od 2000 obr./min. Dzięki doładowaniu jednostka ta dysponuje momentem większym odpowiednio o 10 i 25 proc. niż moment generowany przez atmosferyczne silniki benzynowe 1.4/105 KM i 1.4/78 KM. Co więcej, wg obowiązujących norm, średnie zużycie paliwa powinno wynosić tylko 4,2 l/100 km, chociaż wiadomo, że w codziennej eksploatacji jest to wynik nie do uzyskania.
Alfa Romeo MiTo 0.9 TwinAir jest dostępna w wersji Progression, a ceny zaczynają się od 59 900 zł.
Jaka ślicznotka?! Autor, chyba Cię pogięło?!
Myślałem,że chodzi o Ewę Farnę...
wojtek a co może passek albo golf ładniejszy ?
No to macie gust że szkoda czasu.........
Ślicznotka jest tylko jedna: M-B w126 SEC
bobul a jak komuś nie podoba się ta alfa to znaczy że od razu lubi passata albo golfa? rozumiem możesz nie znać innych modeli samochodów
alfa na gaz i to z salonu. kto by pomyślał że Alfa znizy sie do poziomu Skody, Chevroleta czy Kia.
Przecież to są dwa różne silniki, jeden to T-Jet (turbo jet) 120 a drugi to MAT 135 (multiair turbo). I na bazie tego pierwszego powstała wersja LPG, która nie obniża ani mocy ani momentu, tylko spalanie.
Mam Multiair 1,4/140 PSi i spokojnie osiąga 240 km/h przy spalaniu 18l Pb. Na gazie wynik to 230 przy spalaniu 20l. Grzecznie jadac 80 km/h spala mi 4,5l Pb i 5,59 LPG. Średnia z 5000 km cykl mieszany. Fajnie ?
Alfa na gaz? Wiem że wielu uważa to za profanację ale w dzisiejszych czasach dla ludzi kręcących dużo kilometrów to niemal konieczność. Mało kto zarabia tyle żeby go było stać na częste i długie wyjazdy na benzynie. A kto nie chce LPG może kupić Alfę bez. Dla mnie bomba.
Ładna, tyle powiem. Chętnie pojeździłbym na próbę.
W dzisiejszych czasach auto na gaz to zdrowy rozsądek a nie oszczędność. Bardzo dobry pomysł Alfy Romeo - i wszystko mamy na gwarancji i pod okiem serwisu... a nie tak jak w dokładanych instalacjach... potem nie wiadomo dlaczego coś pada...
Zaczepna ta alfa, chyba pomyślę o takiej dla mojej żony :)