chceauto.pl
x

Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KM

Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1996
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2959 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
210 KM
0-100 km/h
8 s.
V max
240 km/h

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
79 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
504 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
46 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.8 s.
Prędkość maksymalna
218 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KMAlfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KMAlfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KM

Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KM

Alfa Romeo 164 to samochód klasy wyższej, przez wielu uznawany za „ostatnią prawdziwą alfę” - był to bowiem ostatni model opracowany przez Alfę Romeo przed wykupieniem jej przez Fiata, mimo, że prezentacja 164-ki odbyła się już w 1988 roku, a więc kilka miesięcy po zmianach własnościowych.
Alfa 164, która płytę podłogową dzieliła z Fiatem Cromą i Saabem 9000 okazała się umiarkowanym sukcesem, była przy tym ostatnim modelem Alfy Romeo, który sprzedawany był w USA. W 1998 roku Alfa 164 została zastąpiona przez Alfę 166.
Obecnie Alfy 164 można kupić za nieduże pieniądze. Warto jednak wziąć pod uwagę, że najtańsze egzemplarze będą miały za sobą bogatą przeszłość i "wyprowadzenie" ich na prostą może być bardzo trudne.
Z kolei za młodsze, serwisowe i utrzymane w dobrym stanie samochody trzeba wyłożyć nieco więcej pieniędzy. W większości przypadków będzie to jednak dobra inwestycja - 164 z końca produkcji pozbawione były wad fabrycznych, a większe zastrzeżenia można mieć właściwie jedynie do pokładowej elektryki, którą samochód jest nasycony, a której zdarza się szwankować.


Silnik

Przy wymianie rozrządu należy rozważyć również wymianę pompy wody (przy okazji oszczędzamy na robociźnie). W wersjach wcześniejszych pompy wody miały plastikowy wirnik, który lubił pękać, przez co wydajność takiej pompy drastycznie spadała, a kończyło się to poważnym przegrzaniem silnika.

Przy nierównej pracy silnika pierwsze podejrzenie powinny paść na szczelność układu dolotowego i na cewki zapłonowe.

Regularnie serwisowany silnik (z wymianą oleju maksymalnie co 10 tys. km i rozrządu maksymalnie co 80 tys. km) potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnym działaniem, utrzymaniem mocy fabrycznej, kulturalną pracą i pięknym dźwiękiem.

Silnik jest dość paliwożerny, dość dobrze współpracuje z instalacjami LPG, jednak prawdziwi Alfisti nie dopuszczają takiego połączenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-04

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Śmierć legendy. Co zawdzięczamy Pininfarinie?2012-07-04

Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mazda Xedos 9

Mazda Xedos 9

2.3 V6 210 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

28i 193 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Kappa

Lancia Kappa

2.0 16V TURBO 205 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Omega

Opel Omega

3.0 V6 210 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

2.8 E 193 KM benzyna1996sedanręczna4x4
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz W124

Mercedes W124

3.2 220 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność

Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v 210 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS