chceauto.pl
x

Alfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KM

Alfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1993
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
190 KM
0-100 km/h
7 s.
V max
225 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
65 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTo auto to mina, unikaj jak ogniamało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
410 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.7 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Alfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KMAlfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KMAlfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KMAlfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KM

Alfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KM

Alfa 155 to czterodrzwiowy sedan o potężnym bagażniku (ponad 500 litrów) i nieco kontrowersyjnej stylistyce.

Samochód został opracowany już po przejęciu Alfy Romeo przez Fiata, stąd płyta podłogowa i wiele innych elementów (poza silnikami) dzielone jest z Fiatem Temprą.

W 155 początkowo stosowano 8-zaworowe, aluminiowe silniki Twin Spark (dwie świece na cylinder) z bezusterkowym rozrządem opartym na łańcuchu. Z czasem silniki te zostały zastąpione również dwuświecowymi jednostkami 16-zaworowymi, w których zastosowano już pasek rozrządu oraz wariator (czyli zmieniacz faz).

Silniki te są mocniejsze niż ośmiozaworowe, jednak mniej cenione przez użytkowników. Przez długi okres przyspieszonemu zużyciu ulegały zmieniacze faz rozrządu (wariatory). Usterka ta ujawnia się poprzez charakterystyczny, przypominający diesla, klekot przez kilka sekund po uruchomieniu. Zużyty wariator powodował pogorszenie osiągów i zwiększenie zużycia paliwa, natomiast jego wymiana nie była tania, bowiem wiązała się z kompletną wymianą rozrządu. Ostatecznie włoski producent po wielu latach poradził sobie z problemem i od kilku lat wariatory przestały się psuć.

Natomiast sam pasek rozrządu jest narażony na przedwczesne zerwanie, dlatego wymiany rozrządu powinno się dokonywać nie rzadziej niż 60 tys. km.

Rzadko spotykanym silnikiem benzynowym jest V6. 12-zaworowa jednostka o pojemności 2.5 jest chyba najlepszym wyborem, łącząc wysoką kulturę pracy z bezawaryjnością. Na uwagę zasługuje bardzo płaski przebieg momentu obrotowego, co umożliwia jazdę na niskich obrotach.

Niszowym samochodem, bardzo rzadko dostępnym na rynku wtórnym jest Alfa Romeo 155 Q4. Tak naprawdę jest to kultowa Lancia Delta Integrale w innym nadwoziu. Pomysł polegał na zamontowaniu w nadwoziu Alfy Romeo 155 2-litrowego, doładowanego silnika z Lancii, skrzyni biegów, oraz napędu na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym typu torsen.

Alfa Romeo 155 była oferowana również z dwoma jednostkami wysokoprężnymi. Obie pochodzą od włoskiego producenta Diesli o nazwie VM Motori i maja pojemność 2.0 i 2.5. Diesle w 155 nigdy nie cieszyły się specjalnym wzięciem, stąd trudno o nie na rynku wtórnym.

Alfy Romeo 155 to generalnie samochody pozbawione większych wad. W zasadzie wspomnieć można jeszcze tylko o instalacji elektrycznej, która lubi płatać psikusy: a to przestaje działać elektryczne otwieranie bagażnika, a to nie działa sterowanie lusterek, jakieś żarówki lub pozycjonowanie świateł.

Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie Alfy 155 to obecnie już wiekowe samochody, a więc zużyciu eksploatacyjnemu może w nich ulegać praktycznie wszystko.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-05-31

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Alfa Romeo Giulia już w środę!2015-06-22

    Alfa Romeo 155 Q4 Q4 190 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS