W japońskich zakładach Mazdy powstało już 50 mln samochodów. Historyczny egzemplarz wyjechał z fabryki 15 maja.
Produkcja Mazd w Hofu
]Próg 50 mln wyprodukowanych pojazdów osiągnięty został w 86 lat i siedem miesięcy od momentu zbudowania przez Mazdę pierwszego auta – dostawczego trójkołowca, który powstał w październiku 1931 r.
Mazda rozpoczęła swoją działalność producenta w branży motoryzacyjnej w roku 1931, gdy zaczęła produkować w Hiroszimie trójkołowe samochody dostawcze. W roku 1960 firma przystąpiła do produkcji modelu R360 Coupé w segmencie mikro-mini i w ten sposób wkroczyła na rynek samochodów osobowych.
Produkcja Mazd w Hofu
Nowa fabryka samochodów Mazda w Hofu w mieście Yamaguchi otwarta została w 1982 r. i od tego czasu zakłady w Hofu i w Hiroszimie dzieliły pomiędzy siebie produkcję na rynek krajowy Japonii.
Dzięki zastosowaniu mieszanych linii produkcyjnych, które umożliwiają wytwarzanie różnych modeli na jednej linii, firma mogła pozwolić sobie na budowanie wielu różnych modeli w niewielkich liczbach. Podejście takie stanowiło przełom w zakresie tradycyjnego dylematu wyważenia pomiędzy zróżnicowaniem oferty, jej konkurencyjnością oraz ekonomią skali produkcji.
Produkcja Mazd w Hofu
W latach 2016 i 2017 Mazda podjęła starania o dalsze zwiększenie elastyczności produkcji modeli w segmentach crossover, jednocześnie opracowując systemy umożliwiające szybkie reagowanie na zmiany popytu. Fabryki działające w Japonii nadal odgrywają czołową rolę w globalnej produkcji Mazdy, a techniki i technologie wypróbowane w Japonii są następnie przeszczepiane do zagranicznych fabryk tej firmy.
W bieżącym roku finansowym Mazda zamierza sprzedać 1,66 mln samochodów. Jest to zarazem ostatni rok realizacji jej średnioterminowego planu biznesowego Structural Reform Stage 2 (Reforma Strukturalna, Etap 2). Do roku finansowego kończącego się w marcu 2024 Mazda planuje wdrożyć globalny system produkcji pozwalający produkować dwa miliony szt. samochodów rocznie.
Masowa produkcja samochodów wyposażonych w rozwiązania techniczne i stylistyczne następnej generacji ma się rozpocząć w roku 2019. Firma zamierza dalej powiększać swoje zdolności produkcyjne.