chceauto.pl
x
40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!

40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-04-28
Porsche świętuje jubileusz 40-lecia modeli z układem napędowym typu transaxle.

W niedzielę, 22 maja, w ramach „Międzynarodowego Dnia Muzeów”, Muzeum Porsche w Zuffenhausen zorganizuje „Dzień Transaxle”. Poza bezpłatnym wstępem goście będą mogli zwiedzić specjalną wystawę w towarzystwie przewodnika, a na terenie wokół obiektu swoje prywatne egzemplarze z grona modeli transaxle pokażą entuzjaści marki.

Porsche 924 Turbo
Porsche 924 Turbo
Pierwsze Porsche z układem transaxle – typ 924 – pojawiło się na rynku w 1976 roku. Silnik zamontowano z przodu, podczas gdy skrzynię biegów – z tyłu. Takie rozwiązanie pozwalało poprawić rozłożenie masy, a co za tym idzie – właściwości jezdne. W latach 1976-1995 firma Porsche zbudowała całą serię samochodów daleko odbiegających od koncepcji kultowej „911” – mowa tu o modelach 924, 928, 944 oraz 968.

Porsche 928
Porsche 928
Układ transaxle opracowano pierwotnie z myślą o następcy kultowej 911-ki – Porsche 928, które swoją premierę świętowało w czasie salonu samochodowego w Genewie w marcu 1977 roku. Zaledwie rok po debiucie samochód stał się jedynym jak dotychczas autem sportowym, które otrzymało tytuł Samochodu Roku.

Porsche 944 Turbo Coupe
Porsche 944 Turbo Coupe
W 1981 roku pojawił się typ 944, który miał za zadanie wypełnić lukę pomiędzy 924 a 911. Auto miało pod maską 163-konny silnik R4 wywodzący się z jednostki stosowanej w 928. Żadne inne oferowane wcześniej Porsche nie sprzedawały się tak dobrze i tak szybko. Do zakończenia produkcji w 1991 roku z taśm montażowych zjechały łącznie 163 302 egzemplarze „944”!

Porsche 968 CS
Porsche 968 CS
Koniec ery transaxle wyznacza Porsche 968 – owoc trwającej ponad 15 lat technicznej ewolucji typów 924 i 944. Jego sercem był 240-konny silnik o pojemności 3 litrów, jedna z dysponujących największym momentem obrotowym 4-cylindrowych, wolnossących jednostek na świecie.

W swoim czasie modele transaxle były dla producenta sportowych aut olbrzymim sukcesem ekonomicznym. Nie jest tajemnicą, że - gdyby nie sukces modelu 924 - niemiecki producent nie przetrwałby do dzisiejszych czasów. Łącznie, samochody Porsche z takim układem napędowym trafiły do blisko 400 tysięcy nabywców z całego świata.

40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum! - GALERIA ZDJĘĆ

40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!40 lat Porsche transaxle. Darmowe wejściówki do muzeum!

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS