chceauto.pl
x
1,4 TSI do lamusa. Zastapi go 1,5 TSI!

1,4 TSI do lamusa. Zastapi go 1,5 TSI!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-05-01
Na corocznym "sympozjum silnikowym" w Wiedniu Volkswagen zaprezentował nową generację silników TSI.

Konstruktorzy jednostek napędowych z całego świata już po raz 37. spotkali się w stolicy Austrii. Największą nowością imprezy była prezentacja nowej generacji benzynowych silników Volkswagena o niewielkiej pojemności – EA211 TSI evo.

Nowe silniki o pojemności 1,5 l zastąpią wielokrotnie nagradzane (Intrnational Engine of the Year 2009 i 2010) jednostki z rodziny EA211 1,4 TSI, które – przynajmniej w początkowym okresie – sprawiły użytkownikom sporo trudności (pękające tłoki, wyciągające się łańcuchu rozrządu). Czy nowa generacja zaliczy lepszy debiut?

Silnik 1,5 l TSI trafi do samochodów niemieckiego koncernu jeszcze przed końcem roku. W początkowej fazie do wyboru będą dwa warianty mocy: 96 kW (130 KM) i 110 kW (150 KM).

Silnik 1,5 TSI
Silnik 1,5 TSI
Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. Ma to być pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.

Podobnie, jak w Dieslach, w silniku EA211 TSI evo zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).

Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.

Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem ma być również system dezaktywacji cylindrów ACT.


1,4 TSI do lamusa. Zastapi go 1,5 TSI! - GALERIA ZDJĘĆ

1,4 TSI do lamusa. Zastapi go 1,5 TSI!1,4 TSI do lamusa. Zastapi go 1,5 TSI!

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS