chceauto.pl
x

Toyota C-HR 2020

Oceny użytkowników3.8333/5. Głosy: 6
Ocena: 3.83/5
Głosy: 6.

Dostępne silniki

benzyna

1.2 T

hybryda

1.8 Hybrid 2.0 Hybrid

I (2016-2023)

Bazą do stworzenia Toyoty C-HR pierwszej generacji była modułowa płyta podłogowa TNGA. Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach, a całą inicjatywą kierował główny projektant Kazuhiko Isawa z japońskiej centrali. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design.

Karoseria nawiązywać ma do „szlifowanego diamentu” i stanowi ukłon w stronę młodszych nabywców. Tym spodobają się zapewne szerokie nadkola czy przywołująca na myśl coupe klamka tylnych drzwi ukryta w szerokim słupku C.

Toyota C-HR pierwszej generacji oferowana była wyłącznie z benzynowymi lub hybrydowymi systemami napędu. Podstawowy model wykorzystuje znany z Aurisa silnik 1.2 l Turbo o mocy 116 KM. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła. Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym (oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT).

Zamiast jednostki wysokoprężnej Toyota proponuje rozwijający 122 KM układ hybrydowy zaczerpnięty z Priusa. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40 proc. — to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.

Auto standardowo oferowane było z pakietem Toyota Safety Sense. Obejmuje on układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision
System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) i aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).

Samochód trafił do europejskich salonów w 2016 roku. Auto budowane jest w tureckiej fabryce Toyoty w miejscowości Sakarya.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS