chceauto.pl
x
Nowy Qashqai już za 2 lata

Nowy Qashqai już za 2 lata

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-05-17 Opinie
Nissan Qashqai, mimo że wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów, nie należy do rynkowych młodzieniaszków.

Auto zadebiutowało w 2006 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, pierwsze egzemplarze trafiły do klientów z początkiem 2007 roku. Rynkowa kariera modelu trwa już od przeszło pięciu lat, co oznacza, że wkrótce spodziewać się można jego następcy.

Nissan HI-CROSS Concept
Nissan HI-CROSS Concept
Jak poinformował wiceprezes Nissana – Andy Palmer – druga generacja Qashqaia pojawi się na rynku za dwa lata. Wcześniej – na przyszłorocznym salonie w Paryżu – Japończycy zaprezentują prototyp auta zbliżony do jego wersji produkcyjnej. Co zmieni się w najpopularniejszym crossoverze na europejskim rynku?

Wiadomo, że auto będzie się mogło pochwalić zdecydowanie bardziej wyrazistą stylistyką. Pojazd kontynuować będzie dynamiczny trend zapoczątkowany przez model Juke. Natchnieniem dla stylistów ma być koncepcyjny model o nazwie HI-CROSS, który zobaczyć można było na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Palmer zdradził również, że nowy Qashqai konkurować będzie nie tylko z samochodami pokroju Skody Yeti, Mazdy CX5 czy Mitsubishi ASX. Japońska firma ma zamiar przyciągnąć do swoich salonów również tych klientów, którzy obecnie wybierają pojazdy klasy premium – Audi Q3 czy BMW X1. By tak się stało wnętrze Nissana ma być nie tylko wykonane wg „niemieckich standardów jakości”, ale – zdaniem Palmera – wyznaczać własne, zdecydowanie wyższe.

Nissan HI-CROSS Concept
Nissan HI-CROSS Concept
Wraz z premierą nowej generacji auta, zmieni się paleta jednostek napędowych. Samochodu nie można już będzie kupić z podstawowym, benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l. Zamiast niego, w ofercie Nissana pojawi się nowa jednostka skonstruowana w myśl idei downsizingu.

Czterocylindrowy silnik ma mieć pojemność 1,2 l i moc 114 KM. Turbodoładowanie gwarantować ma wysoki moment obrotowy, który w tym przypadku wynosi aż 190 Nm. Auto z tym motorem na pewno przypadnie do gustu klientom na rynkach, gdzie o wysokości podatku drogowego decyduje poziom emisji spalin. Samochód – przynajmniej oficjalnie – emitować ma do atmosfery mniej niż 120 gramów CO2/km, co oznacza średnie zużycie paliwa na poziomie 5,6 l/100 km.

W palecie silników pojawi się też nowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 l i mocy 130 KM. Średnie zużycie paliwa oscylować ma w okolicach 4,7 l/100 km.

Opinie i komentarze na temat artykułu

olo
26 maja 2012
Ładny ,tylko jak wsiadłem jako pasażer ,to przywaliłem głową w podsufitkę .Momentalnie się rozczarowałem .A mam tylko 177cm wzrostu .Wolę swego 2 -tonowca 4x4.
rychu
26 maja 2012
E tam Qashqai ... pokazcie jaki bedzie nowy Duster !!! :)

Nowy Qashqai już za 2 lata - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy Qashqai już za 2 lataNowy Qashqai już za 2 lataNowy Qashqai już za 2 lataNowy Qashqai już za 2 lata

Zobacz także

Nissan Qashqai po liftingu to zupełnie inne auto

Nissan Qashqai po liftingu to zupełnie inne auto 2024-04-24

Nissan Qashqai to samochód, który stworzył segment kompaktowych SUV-ów. Pierwsza generacja debiutowała w 2007 roku i okazała się absolutnym bestsellerem. Od 2021 roku w salonach jest obecne już trzecie wcielenie tego modelu. Samochód sprzedaje się...
Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...
Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję

Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję 2024-03-17

Seat Arona to miejski SUV/crossover, który został zaprezentowany w 2017 rok, prawie równo z nową odsłoną modelu Ibiza – w uproszczeniu można powiedzieć, że Arona to taka „uterenowiona” wersja Ibizy. Auto zostało ciepło przyjęte przez rynek,...
Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces

Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces 2024-03-11

Skoda Karoq swój debiut miała w 2017 roku i była odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUVów. W 2021 roku samochód przeszedł gruntowny lifting, a my sprawdzamy, czym odświeżona Skoda Karoq zamierza przekonać do siebie...
Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem

Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem 2024-03-11

Formentor swój rynkowy debiut miał w 2020 roku i jest to pierwszy własny model Cupry – wcześniej marka ta bazowała wyłącznie na gamie modelowej Seata. Obecnie wiele wskazuje na to, że Seat jest wycofywany z rynku, a jego miejsce zajmie właśnie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS