chceauto.pl
x
Liczą się tylko: Toyota, BMW i...

Liczą się tylko: Toyota, BMW i...

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-05-25
Firma badawcza Millward Brown – jak co roku – przygotowała raport dotyczący wartości poszczególnych znaków handlowych. Które z firm motoryzacyjnych znalazły się w prestiżowym zestawieniu najbardziej wartościowych marek?

Na pierwszym miejscu wśród producentów pojazdów, podobnie jak w zeszłym roku, sklasyfikowano Toyotę. W stosunku do zeszłego roku wartość jej znaku handlowego wzrosła aż o 21 procent i wynosi obecnie 29,598 mld dolarów.

Drugie miejsce, z dużą stratą do Japończyków, uplasowało się BMW. Logo niemieckiej marki wyceniane jest obecnie na 25,730 mld dolarów – o 7 procent więcej niż w ubiegłym roku.

Dzięki inwestycjom w gruntowne odmłodzenie palety modelowej duży wzrost wartości zanotował – trzeci wśród producentów pojazdów – Mercedes-Benz. Znak handlowy trójramiennej gwiazdy wyceniany jest dziś na 21,535 mld dolarów. To aż o 20 procent więcej niż przed rokiem.

Zaraz za podium, na czwartym miejscu wśród firm z branży motoryzacyjnej, sklasyfikowano Hondę. Chociaż wartość jej znaku handlowego wzrosła o 14 procent, Japończykom daleko do pierwszej trójki. Logo Hondy wyceniane jest obecnie na 14,085 mld dolarów.
Na piątym miejscu sklasyfikowano czarnego konia tegorocznego zestawienia – markę Ford. Przez ostatnie 12 miesięcy wartość jej znaku handlowego wzrosła o rekordowe 56 procent i szacowana jest obecnie na 11,812 mld dolarów.

Szóste miejsce przypadło Nissanowi, którego logo wyceniono na 11,104 mld dolarów (wzrost o 9 procent). Siódma pozycja przypadła marce Volkswagen. Zdaniem Millward Brown znak handlowy niemieckiego producenta warty jest dziś 8,403 mld dolarów – o 4 procent mniej niż przed rokiem (to jedyny spadek wartości wśród producentów aut). Spadek Volkswagena z nawiązką nadrobiło za to sklasyfikowane na ósmej pozycji Audi. Logo marki warte jest obecnie około 7,508mld dolarów – o 27 procent więcej niż przed rokiem.
Przedostatnie miejsce zestawienia „top ten” przypadło w udziale debiutantowi – marce Chevrolet. Wg raportu logo amerykańskiej marki warte jest obecnie 4,917 mld dolarów.

Dziesiątkę producentów o największej wartości znaków handlowych zamyka zeszłoroczny debiutant – marka Hyundai. Jej logo wyceniane jest obecnie na 4,415 mld dolarów – co w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem oznacza 15-procentowy wzrost.


Zobacz także

10 najpotężniejszych marek świata!

10 najpotężniejszych marek świata! 2015-05-28

Firma Millward Brown po raz kolejny przygotowała zestawienie stu znaków handlowych o największej wartości „BrandZ Top 100”. Które z samochodowych marek trafiły do prestiżowego rankingu?Tak samo, jak przed rokiem na czele branżowego zestawienia...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS