Land Rover Discovery Sport debiutował jesienią 2014 roku na salonie paryskim. Samochód zastąpił na rynku Land Rovera Freelander, który został całkowicie wycofany z oferty.
Discovery Sport otrzymał m.in dzieloną w poziomie, dwuczęściową osłonę chłodnicy, wykonane w technologii LED światła przeciwmgłowe, "wcięcie w pasie" na wysokości klamek i - charakterystyczny dla modelu - pochylony w kierunku przodu słupek C. Dla zmniejszenia masy wiele części nadwozia wykonanych zostało z aluminium. Metal ten wykorzystano do budowy maski, przednich błotników, dachu i tylnej klapy. W konstrukcji karoserii na szeroką skalę wykorzystano również wysokowytrzymałe stopy stali.
Land Rover Discovery Sport jak przystało na terenówkę spod znaku Land Rovera wnętrze ma proste, kanciaste kształty. Na konsoli środkowej zamontowano duży ciekłokrystaliczny wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Kierowca ma przed oczami klasyczne, wskazówkowe zegary. Na zamówienie, w bagażniku mogą być montowane dwa dodatkowe fotele, składane na płasko w podłogę. Firma zastrzega jednak, że sprawdzą się one wyłącznie "okazjonalnie".
Samochód ma niezłe właściwości terenowe. Kąt natarcia wynosi 25 stopni, kąt rampowy 21 stopni (20 w wersjach z automatem), a kąt zejścia 31 stopni. Prześwit podwozia to równe 212 mm.