chceauto.pl
x

Hyundai Elantra 2007

Dostępne silniki

benzyna

1.6 2.0

diesel

2.0 CRDi

III (2000-2007)

Dopiero III generacja (auta z lat 2000-2006) była oferowana jako Elantra. Samochody te cieszą się przyzwoitą opinią, regularnie serwisowane odwdzięczają się bezawaryjną eksploatacją.

Ze względu na niskie ceny i bezawaryjność warto zainteresować się tym modelem bliżej. Oczywiście Elantra nie przyniesie właścicielowi prestiżu (jak np. kilka lat starsze Audi A6), ale za archaicznym wnętrzem i bezbarwną stylistyką stoi naprawdę solidna technika. Wszystkie jednostki napędowe (benzynowe 1.6 i 2.0 oraz dwulitrowy diesel) pozbawione są większych wad, a ceny części zamiennych są bardzo niskie. Minus? Bardzo mała podaż samochodów z polskich salonów, Elantra sprzedawała się w naszym kraju słabo.

Przy zakupie samochodu bez udokumentowanej przeszłości nie sugerujmy się stanem kierownicy. Jej duże zużycie nie oznacza cofanego licznika, ten element po prostu szybko się wyciera. Ponadto zdarzają się usterki układu elektrycznego (np. centralnego zamka) oraz kłopoty z synchronizatorami pierwszego i drugiego biegu.

IV (2007-2009)

Czwarta generacja Elantry, produkowana od 2006 roku, nie była dostępna w Polsce. Samochody pochodzą z prywatnego importu (głównie z USA) i należą w u nas do rzadkości. Bazą do stworzenia modelu była platforma wykorzystywana w Europie m.in. do budowy Hyundaia i30 (pierwsza generacjia) oraz Kii: Forte i Cee'd. Właśnie z tego względu - by uniknąć kanibalizmu - Elantra IV nie była eksportowana na Stary Kontynent. Auto występowało wyłącznie jako czterodzwiowy sedan o długości przeszło 4,5 m (rozstaw osi 2650 mm). W zależności od rynków do wyboru były benzynowe czterocylindrowe silniki o pojemnościach: 1.6 l, 1.8 l oraz 2.0 l i wysokoprężny 1.6 l.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS