chceauto.pl
x

Ford Mondeo

Oceny użytkowników3.9707/5. Głosy: 376
Ocena: 3.97/5
Głosy: 376.

Wybierz rocznik

Ford Mondeo Mk1 (1994-1996)

Mondeo pierwszej generacji pojawiło się na rynku w 1994 roku i z miejsca zdobyło prestiżowy tytuł Car of the Year.
Rodzinna limuzyna o wygodnym wnętrzu w wyposażeniu standardowym otrzymała poduszkę powietrzną dla kierowcy, a benzynowe silniki serii ZETEC z plastikowym kolektorem dolotowym (problematyczne dla gazowników) to ówczesny szczyt techniki. Pierwsza seria auta produkowana była do roku 1997.

Fordy Mondeo pierwszej serii cierpi na kilka typowych dolegliwości. Poza podatną na korozję karoserią (nadkola tylne, podszybia, progi, okolice wlewów paliwa), najwięcej problemów przysparza zawieszenie. Dość szybko zużywają się elementy metalowo-gumowe. Dotyczy to łączników stabilizatorów czy tulei wahaczy. Również amortyzatory nie należą do przesadnie wytrzymałych.
Innymi typowymi przypadłościami trapiącymi pierwszy model są notoryczne żółknięcie reflektorów przednich oraz szybka korozja wydechu. Poza tym, w kilkunastoletnim aucie, mogą się przydarzyć takie sensacje jak: falujące obroty silnika czy chociażby odmowa współpracy ze strony elektrycznie sterowanych szyb, centralnego zamka itd. Po latach eksploatacji oznaki zmęczenia wykazuje również wnętrze (pękające plastiki nawiewów, przetarty welur na fotelach).

Silniki benzynowe, zwłaszcza te, które od dłuższego czasu współpracują z instalacją LPG mają niekiedy skłonność do „brania oleju”. Zbyt dobrą opinią nie może pochwalić się 90-konny turbodiesel o pojemności 1,8 l. Większość aut z tym silnikiem jest już mocno „zajeżdżona”. Poza problemami z głowicą znane są również przypadki, rozpadania się korbowodów. Na szczęście koszt używanego silnika w dobrym stanie to około 1500 zł.
Do największych zalet auta zaliczyć można bardzo przestronne wnętrze, duży komfort resorowania, niezłe wyposażenie (z zakresu komfortu i bezpieczeństwa) i duży bagażnik. Znalezienie satysfakcjonującego egzemplarza może być jednak problematyczne.

Ford Mondeo Mk2 (1996-2001)

Druga generacja Forda Mondeo (mk2) pojawiła się na rynku w 1997 r. Charakterystyczną cechą były reflektory nazywanymi niekiedy „kocimi oczami”. Oprócz nich i odrobinę innemu projektowi wnętrza, samochód nie różnił się od Mondeo I serii. W tym przypadku można więc mówić raczej o głębokim liftingu nadwozia.

Z tego względu Fordy Mondeo drugiej serii cierpią na takie same dolegliwości, co - bliźniacza technicznie - pierwsza seria. Poza podatną na korozję karoserią (nadkola tylne, podszybia, progi, okolice wlewów paliwa), najwięcej problemów przysparza zawieszenie. Dość szybko zużywają się elementy metalowo-gumowe. Dotyczy to łączników stabilizatorów czy tulei wahaczy. Również amortyzatory nie należą do przesadnie wytrzymałych.
Innymi typowymi przypadłościami trapiącymi pierwszy model są notoryczne żółknięcie reflektorów przednich oraz szybka korozja wydechu. Poza tym, w kilkunastoletnim aucie, mogą się przydarzyć takie sensacje jak: falujące obroty silnika czy chociażby odmowa współpracy ze strony elektrycznie sterowanych szyb, centralnego zamka itd. Po latach eksploatacji oznaki zmęczenia wykazuje również wnętrze (pękające plastiki nawiewów, przetarty welur na fotelach).

Silniki benzynowe, zwłaszcza te, które od dłuższego czasu współpracują z instalacją LPG mają niekiedy skłonność do „brania oleju”. Zbyt dobrą opinią nie może pochwalić się 90 konny turbodiesel o pojemności 1,8 l. Większość aut z tym silnikiem jest już mocno „zajeżdżona”. Poza problemami z głowicą znane są również przypadki, rozpadania się korbowodów. Na szczęście koszt używanego silnika w dobrym stanie to około 1500 zł.
Do największych zalet auta zaliczyć można bardzo przestronne wnętrze, duży komfort resorowania, niezłe wyposażenie (z zakresu komfortu i bezpieczeństwa) i duży bagażnik. Znalezienie satysfakcjonującego egzemplarza może być jednak problematyczne.

Ford Mondeo Mk3 (2000-2007)

Ford Mondeo Mk3 wszedł do sprzedaży w 2001 roku. Auto poddawano niewielkim liftingom w latach 2003 i 2005. Ograniczały się one do chromowania kolejnych elementów karoserii. Produkcję zakończono w 2007 roku.

Pozbawione stylistycznych eksperymentów, wpisane w definicję klasycznej limuzyny nadwozie (od początku oferowano jako liftback, kombi i dużo mniej popularny sedan) starzeje się wolno.

Bardzo obszerne wnętrza wyposażone jest raczej rozsądnie. Do dyspozycji pasażerowie mają przeważnie automatyczną klimatyzacja, komputer pokładowy, radio CD, elektryka szyb i lusterek czy skórzana kierownica. Za bezpieczeństwo odpowiada sześć lub osiem airbagów, systemy ABS i ESP, czujniki świateł i deszczu czy podgrzewana przednia szyba.

Niestety, nie wszystkie egzemplarze prezentują wysoki poziom wyposażenia. Na rynku nie brak samochodów (pochodzących głownie z polskich salonów) w uboższych wersjach wyposażeniowych - łatwo spotkać pojazdy wyposażone np. automatyczną klimatyzację ale pozbawione tak oczywistych rzeczy jak np. regulacja natężenia podświetlenia zegarów.

Największym problemem Mondeo jest rdza. Ogniska korozji pojawiają się u dołu drzwi (zwłaszcza tylnych - najczęściej po ich wewnętrznej stronie) oraz na błotnikach. Ten problem pojawiał w samochodach objętych gwarancją - z tego względu na podstawie oznak malowania drzwi nie można przesądzać o wypadkowości danego egzemplarza.

Oszczędzanie na jakości paliwa szybko może się odbić na trwałości wysokoprężnych jednostek napędowych TDCi (wtrysk typu common-rail). Współpracy potrafią odmówić wtryskiwacze.

Przed zakupem Diesla dobrze jest dokładnie przeliczyć planowane przebiegi, może się okazać, że więcej, niż zaoszczędzimy na paliwie, trzeba będzie zostawić w serwisie (wtryski i kolo zamachowe to wydatek ok 5 tys. zł). Czasami zawieszać może się również zawór ERG, ale w polskich warunkach najczęściej zastępuje się go blaszką, co prawdę mówiąc sprawdza się całkiem dobrze (oczywiście, jeśli pominąć zły wpływ na środowisko). Problemy tego typu dotyczą jednak większości nowoczesnych Diesli i Mondeo nie jest tu wyjątkiem.

Aby uchronić się przed usterkami układu wtryskowego polecamy tankować tylko na markowych stacjach, co kilka tys. km dobrze jest dodać do paliwa dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy.

Nieco bardziej bezawaryjne są silniki z pompą rotacyjną (TDDI), szczególnie ich odporność na złe paliwo jest znacznie wyższa. Minusy? Znacznie większy hałas, drgania i większe zużycie paliwa niż przypadku silników TDCi.

Wybierając silnik benzynowy trzeba z kolei wziąć pod uwagę, że Ford postawił na wyrafinowaną technikę. Jednostki Duratec HE wykonano ze stopów lekkich, wyposażony w plastikowy kolektor dolotowy, łańcuch rozrządu i mechaniczną kompensację luzów zaworowych. W skrócie oznacza to jedno - kłopoty z LPG. Instalacja będzie droższa, a ponadto dość szybko (50-60 tys. km) może pojawić się konieczność wymiany popychaczy zaworowych. Dlatego lepiej unikać samochodów z LPG. Lepszym wyjściem będzie zakup auta z silnikiem benzynowym i zagazowanie.

Co ciekawe, w Mondeo koła dwumasowe znajdziemy nie tylko w silnikach wysokoprężnych, ale również silnikach benzynowych - zarówno czterocylindrowych, jak i V6. Objawem zużycia koła jest hałas na wolnych obrotach, a koszt wymiany kompletnego sprzęgła z kołem wynosi około 3-4 tysięcy. Uwaga, w skrzyniach sześciostopniowych może pojawić się problem braku zamienników, co skazuje nas na ASO.

Lepiej unikać "wynalazku" jakim jest silnik 1.8 SCi. Jednostka posiada bezpośredni wtrysk paliwa, co praktycznie oznacza brak możliwości montażu instalacji gazowej. Ponadto jest unikatem, przez co pojawiają się problemy z dostępem do części oraz dobrych mechaników.

Mondeo przytrafiają się też drobne, lecz irytujące usterki. Współpracy odmawiają spryskiwacze, przepala się podświetlenie deski rozdzielczej, szwankuje centralny zamek.

Największym atutem samochodu jest ogromne wnętrze i zawieszenie, które nie dość że dobrze znosi stan polskich dróg, to jeszcze zapewnia najlepsze właściwości jezdne w tej klasie pojazdów. Z tego względu ten samochód to świetna propozycja dla rodziny lub kogoś, kto dużo podróżuje.

Silentbloki i sworznie to elementy wymienne, aczkolwiek ich koszt wymiany jest porównywalny z kosztem wymiany całego wahacza (około 400 zł). Szybciej zużywają się łączniki stabilizatora, ale ich koszt wymiany jest niewielki (50 zł). Z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. Również w tylnym zawieszeniu najszybciej poddają się łączniki stabilizatora. Bardzo odporne jest zawieszenie samochodów kombi, które jest nieco inne niż w sedanie/liftbacku. Uwaga na łożyska tylnych kół - wymienia się je z piastą i łącznikiem stabilizatora, co oznacza wydatek minimum 400 zł.

Mondeo III to auto bardzo chętnie kupowane przez Polaków. Z tego względu oferta na rynku wtórnym jest bardzo bogata, co nie oznacza jednak, że zakup jest sprawą prostą. Niestety sporo egzemplarzy ma za sobą wypadkową przeszłość, wiele również znajduje się na granicy śmierci technicznej. Warto również pamiętać, że duża część oferty to samochody poflotowe, z ogromnymi przebiegami.

Dlatego przed zakupem należy w miarę możliwości dokładnie prześledzić historię auta i dokładnie sprawdzić stan techniczny.

Ford Mondeo Mk4 (2007-2014)

Mondeo Mk4 zadebiutowało w 2007 roku, szokując potężnymi rozmiarami (484 cm długości). Gama dostępnych wersji nadwoziowych jest szeroka i obejmuje liftbacka, kombi i sedana. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem na rynku. W 2010 roku auto poddano liftingowi.

Zawieszenie Mondeo, tradycyjnie dla Forda, zestrojono sportowo (podobnie jak układ kierowniczy). Z przodu zastosowano układ McPhersona, z tyłu - zawieszenie wielowahaczowe. Wahacze są stalowe i powinno wymieniać się je w całości. Na szczęście wahacze są trwałe, czasem jednak pojawiają się stuki w amortyzatorach oraz przekładni kierowniczej.

Spore problemy stwarza natomiast... wymiana żarówek, która wymaga wymontowania reflektora. Dopiero w egzemplarzach poliftingowych usunieto tę niedogodność.

w Mondeo IV Ford chciał ułatwić życie kierowcom i zrezygnował z otwierania klapy silnika kluczykiem spod loga, stosując tradycyjną dźwignię umieszczoną pod kierownicą. Pomysł godny uznania, ale... linka lubi się blokować.

Montaż samochodu jest bardzo solidny, a materiały z których wykonano wnętrze - wysokiej klasy. Mondeo posiada tradycyjne, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, i tradycyjny hamulec ręczny oparty na lince.

Wyposażenie Mondeo IV jest bogate. Wszystkie samochody wyposażone są m.in. w ESP, elektryczne szyby i lusterka, przynajmniej manualną klimatyzację, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową i komputer. W bogarszych wersjach znajdziemy wszystko łącznie z czujnikami parkowania, system multimedialnym, ksenonami czy skórzaną tapicerką.

Gama jednostek napędowych w Mondeo jest szeroka. Wśród silników benzynowych zaszły poważne zmiany przy okazji liftingu, który przeprowadzono w 2010 roku. Do tego momentu w ofercie znajdowały się silniki wolnossące 1.6, 2.0, 2.3 i pochodząca od Volvo 2.5 turbo o mocy 220 KM.

Najwięcej problemów dostarcza silnik 1.6 Vi-VCT, w którym mogą się przytrafić problemy z układem zmiennych faz rozrządu. W 2010 roku silnik wycofano z oferty ze względu na normę emisji spalin Euro5.

Lepszym wyborem będą względnie nieskomplikowane silniki 2.0 (145 KM) lub 2.3 (160 KM). Trudno wskazać ich typowe usterki.

Największą moc i najlepsze osiągi gwarantuje doładowany, rzędowy, pięciocylindrowy silnik produkcji Volvo. Trzeba jednak liczyć się z możliwością zużycia turbosprężarki, ponadto mogą przytrafić się usterki alternatora.

W 2010 roku, Ford wprowadził do oferty nowe, doładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem z serii EcoBoost o pojemności 1.6 i 2.0 (oznaczone SCTi).

Fani diesli mogą wybierać spośród silników o pojemnościach od 1.8 do 2.2 l i mocy od 100 do 200 KM. Na rynku wtórnym najłatwiej o egzemplarze napędzane silnikiem 2.0 TDCi o mocy 140 KM. Podobnie jak inne diesle, została ona opracowana przy współpracy z koncernem PSA (Peugeot, Citroen) i nie ma nic wspólnego z dieslem, który montowany był w Mondeo III generacji a który nie cieszył się najlepszą opinią ze względu na częste usterki wtryskiwaczy.

Gorszą wiadomością jest fakt, że niemal wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone są w filry DPF (cząstek stałych), co może być kłopotliwe podczas miejskiej eksploatacji (zapychanie filtrów i brak możliwości wypalenia sadzy). Wielokrotne próby wypalenia (poprzez wtrysk dodatkowej ilości paliwa) kończy się ściekaniem paliwa do oleju, co skutkuje jego rozrzedzeniem (objawia się to podwyższeniem poziomu na bagnecie). Dlatego jeśli ktoś jeździ głównie po mieście, musi kontrolować poziom oleju.
Filtra DPF nie znajdziemy jedynie w jednostce 1.8 TDCi. Dla odmiany jednak w tym silniku najszybciej zużywa się dwumasowe koło zamachowe. Koszt wymiany to kilka tysięcy zł.
W pozostałych silnikach wysokoprężnych ten element również ulega się zużyciu eksploatacyjnemu, jednak jego wytrzymałość jest większa (nawet 200 tys. km).

W silnikach 1.8 zdarzają się również zacięcia zaworu recyrkulacji spalin (ERG), który pozbawiony jest funkcji oczyszczania, a w jednostkach 2.0 i 2.2 może zacinać się termostat. Natomiast nie ma większych problemów z wtryskiwaczami.

Sporo samochodów na rynku wtórnym to egzemplarze poflotowe, o których panują różne opinie. Minusem są duże przebiegi, plusem regularne serwisowanie w ASO. Wypełniona książka serwisowa jest jednak warunkiem koniecznym zakupu.

Z kolei zdecydowana większość samochodów pochodzących z importu ma za sobą przeszłość wypadkową, przez co albo należy ich unikać albo dokładnie przebadać nadwozie pod kątem napraw blacharskich.

Ford Mondeo IV generacji to dobry samochód. Przede wszystkim Fordowi udało się wyeliminować problemy, z którymi borykały się Mondeo III generacji - zniknęły usterkowe wtryskiwacze w silnikach wysokoprężnych (dzięki nowym jednostkom napędowym), poprawiono również zabezpieczenie antykorozyjne.

Ford Mondeo Mk5 (2014-2016)

Piąta generacja Forda Mondeo (Mk5) zadebiutowała na salonie paryskim jesienią 2012 roku. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na drogach Starego Kontynentu z końcem 2014 roku. Klienci mają do wyboru trzy wersje wyposażenia: Ambiente Plus, Gold Edition i Titanium. W ofercie zadebiutowała też odmiana Titanium Hybrid wyposażona w hybrydowy układ napędowy.

W najtańszej specyfikacji - Ambiente Plus - na liście wyposażenia znalazły się m.in. 16-calowe felgi ze stopów lekkich, ręcznie sterowana klimatyzacja, radio CD/MP3 z 6 głośnikami, sześć poduszek powietrznych oraz kilka elektronicznych systemów bezpieczeństwa (kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy, hamowania awaryjnego i wspomagania ruszania na wzniesieniu). W podstawowej odmianie otrzymamy również system kontroli rodzicielskiej Ford MyKey.

W cennikach występuje sześć jednostek napędowych: po trzy benzynowe i wysokoprężne. Przygotowano też odmianę z napędem hybrydowym. Podstawowy benzynowy silnik ma 1,5 l pojemności, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk. Motor z rodziny EcoBoost rozwija 160 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 9,2 sekundy. V max to dokładnie 222 km/h. Klienci mogą też wybierać pomiędzy dwiema odmianami jednostki 2,0 l EcoBoost. Słabsza rozwija 203 KM (8,7 s do 100 km/h), mocniejsza – 240 KM (7,9 s do 100 km/h). Podstawowy silnik Diesla to 1,6 l TDCi o mocy 115 KM. Gwarantuje on przyspieszenie do 100 km/h w 12,1 s i prędkość maksymalną 192 km/h. Do wyboru jest też 2,0 l TDCI w dwóch odmianach. Słabsza ma 150 KM, mocniejsza - 180 KM. Mniejszy rozpędza auto do 100 km/h w 9,3 s (prędkość maksymalna to 215 km/h). Większy w 8,3 s (prędkość maksymalna to 240 km/h).

Wersja hybrydowa oferuje 187 KM. W tej odmianie Mondeo przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 187 km/h.

Przykładowe samochody

Zobacz także

Ford Vignale. To już cztery modele

Ford Vignale. To już cztery modele 2016-12-19

Ford stopniowo poszerza gamę modeli Vignale. Obecnie obejmuje ona cztery modele, a w salonach kolejno pojawiały się: Mondeo Vignale, S-MAX Vignale, Kuga i Edge Vignale.Drugim z linii Vignale, po wprowadzonym w 2015 r. Mondeo w wersjach sedan i kombi, był...
Rekordowe zamówienia na sportowe Fordy!

Rekordowe zamówienia na sportowe Fordy! 2016-11-07

Sprzedaż hot-hatchy Forda w Europie nabiera tempa. W pierwszych trzech kwartałach tego roku Ford sprzedał na Starym Kontynencie ponad 22 000 modeli Focus RS, Focus ST i Fiesta ST. Liczba zamówień na Focusa RS - od momentu jego premiery - przekroczyła...
Zmiany w Fordach Mondeo, S-MAX i Galaxy

Zmiany w Fordach Mondeo, S-MAX i Galaxy 2016-08-15

Ford wprowadza zmiany w modelach Mondeo, S-Max i Galaxy. wszystkie pojazdy otrzymają zmodernizowane silniki 2.0 TDCI oraz system infotainment SYNC 3.Zmiany w dwulitrowym silniku wysokoprężnym 2.0 TDCI o mocy 150 i 180 KM dotyczą tylko samochodów z...
Ford Kuga ST-Line

Ford Kuga ST-Line 2016-07-27

Popularny suv Forda – Kuga – doczekał się właśnie usportowionej odmiany ST-Line. Podobnie, jak w przypadku Fiesty, Focusa i Mondeo auta z rodziny ST-Line pochwalić się mogą głównie zmodyfikowanym wyglądem. Forda Kugę ST-Line poznamy chociażby...
Najlepsze auta wg kobiet!

Najlepsze auta wg kobiet! 2016-03-08

Kobiety przy wyborze auta kierują się rozsądkiem, mniejsze znaczenie przywiązując do koloru i estetyki pojazdu... Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet firma AAA AUTO publikuje dane, według których płeć piękna jest bardziej skłonna do zakupu auta w...
Ford Fusion, czyli Mondeo po liftingu

Ford Fusion, czyli Mondeo po liftingu 2016-01-19

Z Fordem Mondeo jest dość dziwna sprawa. Samochód ten jest dość nową pozycją na rynkach europejskich, a mimo tego wiemy już jak będzie wyglądała wersja po liftingu.Dlaczego tak się dzieje? Otóż kilka lat temu Ford miał spore problemy z dojściem...
Ford Mondeo Vignale. Ceny

Ford Mondeo Vignale. Ceny 2015-10-27

Poznaliśmy polskie ceny Forda Mondeo Vignale. Ile trzeba będzie zapłacić za tę najbardziej luksusową wersję tego modelu?Przypomnijmy, że Vignale to zapowiedź nowej marki, która ma się wyodrębnić z Forda na podobnej zasadzie jak DS z Citroena....
Najchętniej sprowadzane w 2015 roku

Najchętniej sprowadzane w 2015 roku 2015-08-03

Prezentujemy dwudziestkę najchętniej sprowadzanych aut używanych w pierwszej połowie bieżącego roku.
Silnik Roku 2015. Oto zwycięzcy!

Silnik Roku 2015. Oto zwycięzcy! 2015-06-20

Znamy już zwycięzców prestiżowego konkursu World Engine of the Year. Które marki mogą świętować zwycięstwo w poszczególnych kategoriach?Co zaskakujące, za najlepszy silnik 2015 roku uznano… hybrydowy zespół napędowy nowego BMW i8....
Ford Mondeo Vignale coraz bliżej

Ford Mondeo Vignale coraz bliżej 2015-05-22

Ford zaprezentował oficjalnie Mondeo Vignale. Samochód jest zapowiedzią nowej luksusowej marki, która ma wyodrębnić się z Forda na podobnych zasadach jak DS z Citroena.Pierwszym modelem z nowej serii jest Mondeo. Na tle standardowych wersji tego modelu...
Ford Vignale Mondeo oficjalnie

Ford Vignale Mondeo oficjalnie 2015-04-17

Ford zaprezentował topową odmianę nowego Mondeo - wersję Vignale. Auto jest zapowiedzią nowego brandu, który - podobnie jak stworzony przez Citroena DS - kierowany jest do klientów wymagających wyjątkowego poziomu luksusu. Auto oferowane będzie jako...
COTY 2015. Znamy wyniki!

COTY 2015. Znamy wyniki! 2015-03-02

Jutro, w Genewie, uroczyście ogłoszone zostaną wyniki plebiscytu na Europejski Samochód Roku 2015. My już dziś możemy zdradzić wam, że zwycięzcą konkursu został... nowy Volkswagen Passat. W skład jury wchodziło 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z...
Car of the Year 2015 - znamy finalistów!

Car of the Year 2015 - znamy finalistów! 2014-12-16

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku opublikowało listę siedmiu aut, które zmierzą się w walce o prestiżowy tytuł. W połowie roku, zgodnie z tradycją, poznaliśmy 33 kandydatów, mających wówczas szansę na jedno z najbardziej pożądanych...
Nowy Ford Mondeo na zdjęciach

Nowy Ford Mondeo na zdjęciach 2014-10-24

Ford udostępnił dziennikarzom do jazd nowe Mondeo. Prezentujemy "drogową" galerię zdjęć tego modelu.
Ceny: Nowy Ford Mondeo

Ceny: Nowy Ford Mondeo 2014-10-05

Wiadomo już ile zapłacić trzeba będzie za nowego Forda Mondeo. Już dziś składać można zamówienia na kolejną generację auta, chociaż pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów z początkiem przyszłego roku. Klienci będą mieli do wyboru...
Oto najlepsze samochody na świecie!

Oto najlepsze samochody na świecie! 2013-09-26

Jury konkursu Światowy Samochód Roku opublikowało listę aut, które pretendują do tego prestiżowego tytułu...Samochody kandydujące w głównym konkursie na „Światowy Samochód Roku 2014” muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do...
Ford jak Mercedes i BMW?

Ford jak Mercedes i BMW? 2013-09-04

Sprzedażowy sukces ekskluzywnych linii modelowych popularnych producentów sprawił, że marki „dla ludu” chcą dziś budować auta klasy premium. Do producentów pokroju Citroena oferującego m.in. serię pojazdów DS planuje dołączyć Ford. Amerykanie...
Ford Mondeo 2 lata później

Ford Mondeo 2 lata później 2012-10-26

Europejski przemysł samochodowy przeżywa w ostatnich latach poważne problemy. Kryzys, który dotyka Unię Europejską spowodował, że w tym roku sprzedaż samochodów spadnie do najniższego poziomu od 20 lat.To niesie określone konsekwencje....
Duże rabaty w salonach Forda

Duże rabaty w salonach Forda 2012-10-10

Mamy dobre wieści dla tych, którzy rozglądają się właśnie za nowymi czterema kółkami. Koniec roku zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza, że dealerzy rozpoczynają bój o klientów. Na polskim rynku pierwszy rękawicę rzucił rywalom Ford,...
Ford stawia na SUVy...

Ford stawia na SUVy... 2012-09-09

Ford staje do walki z europejskim kryzysem. Zgodnie z twierdzeniem, że „najlepszą obroną jest atak” amerykańska marka przystępuje do ofensywy modelowej. Przez najbliższe cztery lata oferta Forda na Starym Kontynencie poszerzyć ma się aż o 15...
Ford Mondeo z trzycylindrowym silnikiem!

Ford Mondeo z trzycylindrowym silnikiem! 2012-09-06

Na kilkanaście dni przed premierą w Paryżu, Ford opublikował pierwsze informacje na temat nowego Mondeo.Samochód, który pojawić ma się w salonach z początkiem przyszłego roku zbudowany został w oparciu o płytę podłogową poprzednika. Chociaż bez...
Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze...

Opel Insignia. Zapomnieć o Vectrze... 2012-02-08

Debiutująca w 2008 roku Insignia pojawiła się w krytycznym dla marki momencie. Należący do General Motory Opel borykał się z potężnymi problemami natury finansowej, przyszłość niemieckiego producenta stała pod dużym znakiem zapytania. Śmiało...
Ford Mondeo IV -  brak rdzy i lepsze diesle

Ford Mondeo IV - brak rdzy i lepsze diesle 2012-02-05

Ford Mondeo to jeden z najważniejszych modeli w gamie tego producenta. Jego historia zaczęła się w 1993 roku, a obecnie w produkcji jest IV generacja.Mondeo IV zadebiutowało w 2007 roku, szokując potężnymi rozmiarami (484 cm długości). Gama...
Taki będzie nowy Ford Mondeo

Taki będzie nowy Ford Mondeo 2012-01-19

W ostatnich latach świat stał się globalną wioską. I nie dotyczy to tylko kwestii informatycznych. Coraz częściej samochody, które wkrótce będą jeździły po europejskich drogach debiutują na drugim końcu kuli ziemskiej.Z takim właśnie...
Ford Mondeo III - polski bestseller

Ford Mondeo III - polski bestseller 2011-09-26

Ford Mondeo III wszedł do sprzedaży w 2001 roku. Auto poddawano niewielkim liftingom w latach 2003 i 2005. Ograniczały się one do chromowania kolejnych elementów karoserii. Produkcję zakończono w 2007 roku.Pozbawione stylistycznych eksperymentów,...
720 tysięcy używanych...

720 tysięcy używanych... 2011-03-09

W 2010 roku do Polski sprowadzono 718 286 samochodów używanych - wynika z komunikatu Ministerstwa Finansów.Ze względu na nadchodzącą zmianę rocznika, a tym samym spadek wartości samochodów, w grudniu import zmalał z 52 564 w listopadzie do 37 666...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.