C5 Aircross to duży suv, który – w pewnym stopniu – traktować można jako następcę modelu C5. Auto nawiązuje do pozostałych modeli tej serii (C3 Aircross i C4 Aircross) m.in. za sprawą charakterystycznego pasa przedniego czy paneli airbump montowanych w dolnej części przednich drzwi. Na tle konkurencyjnych crossoverów C5 Aircross wyróżnia się też dużym, wynoszącym aż 230 mm, prześwitem.
Citroen C5 Aircross ma 4,50 m długości, 184 m szerokości i 1,67 m wysokości przy rozstawie osi 2,73 m. Takie wymiary oznaczą sporą ilość miejsca wewnątrz, krótkie zwisy i harmonijną sylwetkę nadwozia. Samochód został zbudowany na modułowej platformie EMP2, która umożliwia zastosowanie inteligentnych rozwiązań konstrukcyjnych i zapewnia dużą ilość miejsca w kabinie.
Rodziny ceniące sobie aktywne spędzanie czasu przekonać może pojemny bagażnik i trzy – składane i przesuwane – tylne siedzenia. Kufer Citroena C5 Aircross, w zależności od ustawień tylnej kanapy, mieści od 580 do 720 l.
Citroen C5 Aircross, podobnie jak inne najnowsze modele francuskiego producenta, oferuje 30 kombinacji personalizacji nadwozia dzięki siedmiu kolorom lakieru, ofercie dwukolorowego nadwozia z czarnym dachem i trzem pakietom kolorystycznym z kolorowymi wstawkami w przednim zderzaku, w panelach Airbump w dolnej części przednich drzwi i pod relingami dachowymi. Model oferuje również pięć wariantów wykończenia wnętrza, łączących jasne, ciepłe materiały i kolory w modnym i atrakcyjnym stylu „casual chic”.
Samochód może być wyposażony w aż 20 systemów wspomagania prowadzenia, w tym Highway Driver Assist, system umożliwiający jazdę autonomiczną poziomu drugiego stopnia, czy też Grip Control z funkcją Hill Descent Assist, do jazdy po bezdrożach. Oprócz tego lista opcji obejmuje np. aktywne zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (autorska technologia Citroena mająca nawiązywać do słynnej hydropneumatyki) i fotele „advanced comfort”.