Trzecia generacja "szóstki" zaprezentowana została pod koniec listopada 2010 roku, pierwsze auta wprowadzono na rynek kilka miesięcy później. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową nowej "piątki" typoszeregu F10, stąd też zmiana liter (z E na F) w kodzie samochodu. W momencie debiutu samochody dostępne były w dwóch wersjach nadwoziowych - coupe i cabrio. W grudniu 2011 roku BMW zaprezentowało również "czterodrzwiowe coupe", które rywalizować ma na rynku m.in z Mercedesem CLS.
W styczniu 2015 roku na rynku pojawił się model po luftingu. Zmiany w wyglądzie ograniczono do zwyczajowego minimimum. Z przodu pojawił się nowy zderzak - inne są więc m.in dolne wloty powierza i osłona chłodnicy. Wprawne oko dostrzerze też nowe reflektory, w których źródłem światła są teraz wyłącznie diody LED. Z tyłu drobnych poprawek aparycji doczekał się wyłącznie zderzak. W palecie barw nadwozia zadebiutowały cztery nowe kolory: Glacier Silver, Cashmere Silver, Mediterranean Blue i Melbourne Red. Auto otrzymało też nowe wzory aluminiowych felg. Podstawowe, sześciocylindrowe modele, oferowane są z kołami o średnicy 17 cali. Mocniejsze odmiany z silnikiem V8 standardowo otrzymują obręcze w rozmiarze 18 cali.